LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acuutincasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
antoinetteb42

Acuutincasso

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Beste medelezers,

Hedenmorgen ontving ik een schrijven van acuutincasso uit Ijzendijke, over een kavel postzegels, het is voor mij een verrassing dat ze mij dit toestuurden.
Ik heb een tijd postzegels verkocht maar van hun heb ik nooit een postzegel ontvangen,dus waar ik dit aan te danken heb is mij een raadsel.
Ze hebben het over een aankoop van 17 euro het uiteindelijke bedrag is:107,46 waarvan 75 incassokosten,btw 19%=14.25 en wettelijke rente is1,21 euro.
Verder speurwerk levert op: acuutincasso is gewoon het bedrijf wat die postzegels verkoopt, lijkt op frauduleus handelen.
Er staat ergens op radar ook iets over gementeregister, dit zijn dezelfde personen.
Iemand een suggestie wat hiermee te doen?
Met vriendelijke groet.
Antoinette

gravedigger

Re: Acuutincasso

Ongelezen bericht door gravedigger »

Als je alleen maar verkocht hebt, vraag ik me af oe ze aan een incasso op jou komen. Vraag ze wie de opdrachtgever is en naar schrijftelijk bewijs van hun vordering. Voorlopig niets betalen.

antoinetteb42

Dank voor je snelle reactie,
Die opdrachtgever is www.postzegels.net ik heb hier nooit een postzegel van ontvangen en dit is hetzelfde bedrijf als acuutincasso.
Volgens hun is er op 2-5-2008 ook een aanmaning verzonden, voor wat.
Raar verhaal maar ik heb dat weer
antoinette

gravedigger

Hier heb je wat handige tips :)_ http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62197

gravedigger

Is dat niet een van de vele veilingen can Quality stamps?
Edit:idd. Ook bekend als http://www.verzamel.com/ Vriend R. v.d. Berg

antoinetteb42

Ja, dat klopt ze hebben een aantal veilingsites met een hoop ellende
er achter aan.
Ik heb zelf aardig wat postzegels verkocht, volgens hun heb ik een veiling gewonnen op 29-1-2008, ik heb er eigenlijk nooit meer iets van gehoord, daar ik al een tijd geen postzegels meer verhandel.
Hoe kan je dan een rekening sturen voor iets wat je niet hebt gekregen, en in mei hadden ze een aanmaning gestuurd, ik moet eerlijk zeggen , ik werk o.a. bij Tnt en als er iets hier in het dorp verkeerd gestuurd wordt komt het alsnog bij het goede adres, alleen ik heb niets ontvangen.
Wat moet ik verder mee doen?
Misschien melden dat ik ze hier al geplaatst heb, zeker na het lezen van de rest van de narigheid die om dit bedrijf heen hangt.
antoinette

gravedigger

Begrijp ik dat je wel geboden hebt op een veiling?? Dat kan ook bij eBay zijn geweest. Daar is ie ook actief. Normaal worst er met de verzending gewacht tot de betalomg binnen is. Dat verklaart waarom je de zegels nooit gekregen hebt. Hij moet wel desperaat zijn als hij met alle geweld van die zegels af wil.

Gesloten