LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratiekosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MaPaTi

Administratiekosten

Ongelezen bericht door MaPaTi »

Laatst is er een monteur geweest voor reparatie aan mijn wasmachine. Helaas viel dit niet onder de garantie. Niets aan te doen dacht ik. De monteur vertelde mij dat het 70 euro gaat kosten en of ik even mijn rekeningnummer wilde geven voor een eenmalige machtiging. Ik zei dat ik dat niet wilde en dat ze maar een rekening moeten sturen of dat ze mij een rekeningnummer van hun geven om het over te maken. Dat kan zei hij maar dan komen er wel 10 euro aan administratiekosten bij. Dat is toch belachelijk. Mag dit wel????? Je wordt zo toch gedwongen om hier aan mee te werken. Ik vind het niet normaal meer.

xxxxxx

Re: Administratiekosten

Ongelezen bericht door xxxxxx »

Volgens mij mag dat alleen als het van te voren wordt gemeld en niet dus als de monteur er al is. Niet betalen lijkt mij. Gewoon het juiste bedrag en niet de administratiekosten.

vladja

Re: Administratiekosten

Ongelezen bericht door vladja »

Ik zou wel schriftelijk kontakt opnemen met het bedrijf en vragen om een gespecificeerde nota. Daarmee heb je een bewijs van de reparatie voor het geval dit niet goed is uitgevoerd, achteraf.

Met je vraag om de nota kun je geen gedonder krijgen over een zogenaamde niet betaalde nota met eventuele aanmaningskosten. Het bedrijf is nu aan zet.

Zet in je brief ook dat er vooraf niets is gezegd en afgesproken over administratiekosten en ook niets over een incassomachtiging. Je wilt "graag" hun gespecificeerde nota betalen.

Gesloten