LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adres Onbekend

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
madrid86

Adres Onbekend

Ongelezen bericht door madrid86 »

Wat nou als het incassobureau aanmaningen stuurt naar een adres dat niet bestaat. Wiens verantwoordelijkheid is dit dan? Kunnen ze dan later nog bij je aankloppen met extra kosten. Het blijkt dat ik namelijk ergens verkeerd in het bestand sta en te laat ben met het betalen van bepaalde kosten 4 maanden. Ik ben als de dood dat ze me "vinden" en dat ik dan een klap geld kwijt ben bovenop de hoofdsom van 14 euro.

dddaniel

Re: Adres Onbekend

Ongelezen bericht door dddaniel »

Snel die 14 euro betalen, zodat hun eerste aanmaning met correct adres in ieder geval te laat is!

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

moeten wij dit serieus nemen???

Neem maar aan dat ze je altijd weten te vinden.. Zeker gezien het bedrag zou het je sieren de zaken gewoon snel te regelen.

Overigens: ook al komt een aanmaning laat, betekent niet dar er geen kosten of wettelijke rente gerekend mogen worden. En ga er maar vanuit dat de kosten de hoofdsom veruit zullen overtreffen..

Misschien kan je een betaalregeling treffen? :roll:

madrid86

Het punt is dat ik nu het bedrag wat open stond bij het bedrijf ebay heb betaald. Maar nu weet ik niet of er al een incassobureau achter me aan zit! Want er staat op ebay een onjuist adres! Dus ik vroeg me af wat de consequenties daar van kunnen zijn. Ik weet ook wel dat 14 euro niets is!

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

Het is betaald? nou niets aan de hand dan toch denk ik.U bent nu niet (meer) in gebreke.

madrid86

Hebben ze ook zoiets als incassokosten voor de incassokosten? dus als je bijvoorbeeld de verhoging niet wilt betalen?

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Hebben ze ook zoiets als incassokosten voor de incassokosten? dus als je bijvoorbeeld de verhoging niet wilt betalen?
Als je betaalt dan betaal je naar Nederlands recht eerst de kosten, dan de rente en dan pas de hoofdsom.

Dus als een bedrag van 1000 euro openstaat waarvan 100 euro kosten en 200 rente, en je betaalt alleen de 700 euro hoofdsom, dan worden eerst de kosten en dan de rente afgetrokken. Pas daarna gaat het van de hoofdsom af. Er blijft in mijn voorbeeld dan nog 300 euro over, die nog steeds rente en eventuele kosten blijven dragen.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hangt er vanaf! De rechter kan ook bepalen aan de hand van het verzoek daartoe conform het Belgische recht wordt gehandeld.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer jij de hoofdsom van 14 euro hebt betaald, en jij kunt dat bewijzen, dan kan het incassobureau hoog of laag springen, dan is er geen openstaand saldo.

Dan kunnen ze 20 verkeerde adressen gebruikt hebben, jij hebt aan je verplichtingen voldaan.

Zo simpel is het. Het adres doet er niet toe. Wanneer jij je schuld hebt voldaan staat er niets meer open.

Gasssst

Ongelezen bericht door Gasssst »

Hangt er vanaf! De rechter kan ook bepalen aan de hand van het verzoek daartoe conform het Belgische recht wordt gehandeld.
Als u meent dat een nederlandse rechter in Nederland bij een geschil in een verbintenis, overeengekomen naar nederlands recht, de belgische wet toepasselijk kan verklaren dan heeft u als discussiepartner op dit forum toch wel zo'n beetje uw langste tijd gehad. Mag ik informeren in welk televisieprogramma u deze kennis heeft opgedaan? En moeten nederlandse rechters daarmee een opleiding op zowel een nederlandse als een belgische faculteit hebben afgerond?

Gesloten