hallo iedereen,
1. op 22 november kreeg ik een brief van incassobureau beekman inzake een vordering van woningstichting vitalis.
het (dringende) verzoek was om het bedrag van € 375,23 te betalen voor 6 december 2006.
Op 23 november kreeg ik wederom een brief van ditzelfde incasso bureau met de melding: "nu u aan ons schrijven van 22 november 2006 niet heeft voldaan nemen wij aan, dat u betaling in der minne weigert."
Maar nu moet ik het bedrag uiterlijk 30 november betalen, zo niet dagvaarding, inboedelverkoop etcetera!!
Mag deze datumwijziging zomaar????
Aangezien ik pas na 5en thuis kom van mijn werk, en ik nooit op tijd had kunnen reageren........
2. ik ben welwillend om te betalen, doch probeer ik het in termijnen...
moeten zij akkoord gaan met het bedrag wat ik hun voorstel???
3. het betreft een incasso uit 2005 mbt zogenaamde:
'stookkosten' datum 16 november 2005 € 127,31
'mutatieonderhoud' datum 18 juli 2005 € 195,58
'servicekosten datum 01 juli 2006 € 11,88
uit mijn voormalige woning....
ik ben namelijk in april 2005 verhuisd.....
ik hoop dat een van jullie z.s.m. kan reageren
want ik wordt hier toch best nerveus van,
alvast bedankt,
peter
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] agressief incassobureau
Re: agressief incassobureau
Hallo, ik neem aan dat je Beekman Incasso bedoeld uit Apeldoorn? Mijn tip is, maak je niet druk, want dit is de normale dreigtaal die de incassobureaus hanteren. Ze kunnen namelijk niet zomaar beslag leggen of inboedel verkopen, want hier moet de kantonrechter aan te pas komen. Je hebt nog alle tijd om met Beekman een regeling te treffen, want je hebt inmiddels van hun een brief waarin staat dat je tot 6 december de tijd hebt. Die andere brief is waarschijnlijk gestuurd door weer een andere medewerker van hun. Aangezien je niet de tijd hebt gehad om een regeling te treffen binnen 1 dag kun je volgens mij gewoon hun eerste brief aanhouden en zelfs als je daar geen gehoor aan zou geven dan krijg je na verloop van tijd vanzelf een dagvaardiging in de bus en dan nog kun je een betalingsregeling treffen, Deze dreigbrieven sturen ze in de hoop dat mensen meteen betalen, maar die dreigingen zijn bedoeld om mensen te laten reageren. Ik zou ze dus ff bellen of schriftelijk een betalingsvoorstel doen, want dan zijn ze namelijk verplicht in behandeling te nemen. Maak je neit druk, zonder vonnis van de rechter kunnen ze niks!! Zelfs als je bij de rechter bent kun je nog een regeling treffen en dan duurt het nog eens 6 weken voordat je het vonnis thuis krijgt. Ik zou Beekman bellen of schrijven en vragen voor een inkomsten- uitgaven formulier, daar kun je een voorstel doen, en uit mijn hoofd is 50,- het wettelijke minimum per maand, tenzij er zeer ernstige financiele problemen zijn.
Ps Vraag ook naar een specificatie van hun berekening
Groetjes
voor vragen kun je me je mailadres geven en dan bellen we ff
Ps Vraag ook naar een specificatie van hun berekening
Groetjes
voor vragen kun je me je mailadres geven en dan bellen we ff
Re: agressief incassobureau
Nou... wachten totdat de rechtbank een beslissing neemt is niet erg verstandig. Het zal ongetwijfeld waar zijn dat je dan alsnog een regeling over termijnbetaling kunt treffen, alleen het te betalen bedrag zal wat hoger liggen, aangezien de gerechtskosten, alsmede wettelijke rentekosten, ook op u verhaald zullen worden.