LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als het LBIO niet helpt

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MARCBuitGorinchem

Als het LBIO niet helpt

Ongelezen bericht door MARCBuitGorinchem »

U geeft aan dat mijn bureau er niet in slaagt de alimentatie te innen, maar het zich ook niet afvraagt waar de heer X van leeft. Ik attendeer u erop dat het LBIO een incassobureau is en geen recherchebureau. Voor het innen van de alimentatie staan mijn bureau een aantal middelen ten dienste. Er kan vereenvoudigd loonbeslag worden gelegd als er een werkgever bekend is. Navraag naar verhaalsmogelijkheden kan worden gedaan bij de Kamer van Koophandel, de Rijksdienst voor het Wegverkeer en het Kadaster. Voor het overige is mijn bureau in principe afhankelijk van informatie die de ontvangstgerechtigde mogelijk nog heeft. Mijn bureau kan niet voorkomen dat een betalingsplichtige ontslag neemt naar aanleiding van een loonbeslag. Het behoort ook niet tot de taken van mijn bureau hier actie op te ondernemen.
Na het lezen van deze mail dacht ik ik ga eens te raden bij trosradar wellicht kan iemand mij adviseren.

De ex van mijn vrouw heeft enige tijd geen alimentatie betaald. De kinderen zijn inmiddels 21+. Het eindbedrag is nu betaald.. En na het zoeken en uiteindelijk officieel ergens een huurhuis te hebben en officieel werk kon het LBIO iets voor ons betekenen. Een jaar na het vinden van spookburger ex X kon het LBIO loonbeslag doen. Na een half jaar was meneer daar ontslagen of heeft ie ontslag genomen. En nu zitten wij met een nog te ontvangen bedrag van enkele DUIZENDEN euro's en kan het LBIO niet voor ons beteken zeggen ze...en dat is nu ONZE overheid!

Er ligt immers een rechtelijk uitspraak en daar houd meneer zich niet aan.... En dus is ie aan te spreken vinden wij op deze OVERTREDING.

Wie weet waar we nu nog terecht kunnen, want meneer vraagt geen uitkering aan en heeft officieel geen werk. Van de lucht leven lijkt me moeilijk, dus hij zal wel zwart werken, maar ONZE overheid doet hier niets tegen... ZWART werken, SPOOK burger zijn en een RECHTELIJK uitspraak negeren...

Wie weet er raad?

Chocomelk

Re: Als het LBIO niet helpt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Duizenden euro´s van hoelang is die achterstand dan :?:
Overigens zijn de kinderen 21 plus en zullen ze er waarschijnlijk
zelf achteraan moeten.

Van een kale kip valt niet te plukken.

MARCBuitGorinchem

Ongelezen bericht door MARCBuitGorinchem »

De overheid faalt...
a. dat er spookburgers kunnen zijn
b. dat als bij het UWV bekend is dat men geen werk heeft dan is het toch gebruikelijk dat men binnen 1 week een uitkering aanvraagt... zo niet ACTIE overheid
c. als ik door rood rij dan bekeurt men mij ook, maar bij niet betalen alimentatie volgt er geen actie van de overheid, vreemd toch?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Men is NIET verplicht om een uitkering aan te vragen.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Precies, dit klinkt me in de oren als de tactiek van de verschroeide aarde. De persoon heeft niets meer te verliezen of meent niets meer te verliezen te hebben en laat het er dus bij zitten. Iemand kan inderdaad zijn baan opzeggen en vervolgens geen uitkering aanvragen en zichzelf zo financieel aan de grond werken: als schuldeiser kan je daar niets tegen beginnen. Het zou inderdaad mogelijk kunnen zijn dat iemand wel inkomsten of vermogen heeft maar die verborgen heeft: bijvoorbeeld een buitenlandse onderneming of bankrekening. Ook kan iemand naar het buitenland vertrekken en vanaf daar een lange neus maken: tenzij er afspraken bestaan met dat andere land over tenuitvoerlegging van vonnissen kan je daar niets tegen beginnen, men mag gaan, staan en wonen waar men wil.

Verder zal je als schuldeiser verborgen inkomsten of vermogen moeten aantonen en als je beslag wil hebben zal je dus moeten weten waar je beslag op moet leggen. Zoniet, tja, dan heb je pech gehad.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen...

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

MARCBuitGorinchem schreef:
U geeft aan dat mijn bureau er niet in slaagt de alimentatie te innen, maar het zich ook niet afvraagt waar de heer X van leeft. Ik attendeer u erop dat het LBIO een incassobureau is en geen recherchebureau. Voor het innen van de alimentatie staan mijn bureau een aantal middelen ten dienste. Er kan vereenvoudigd loonbeslag worden gelegd als er een werkgever bekend is. Navraag naar verhaalsmogelijkheden kan worden gedaan bij de Kamer van Koophandel, de Rijksdienst voor het Wegverkeer en het Kadaster. Voor het overige is mijn bureau in principe afhankelijk van informatie die de ontvangstgerechtigde mogelijk nog heeft. Mijn bureau kan niet voorkomen dat een betalingsplichtige ontslag neemt naar aanleiding van een loonbeslag. Het behoort ook niet tot de taken van mijn bureau hier actie op te ondernemen.
Na het lezen van deze mail dacht ik ik ga eens te raden bij trosradar wellicht kan iemand mij adviseren.

De ex van mijn vrouw heeft enige tijd geen alimentatie betaald. De kinderen zijn inmiddels 21+. Het eindbedrag is nu betaald.. En na het zoeken en uiteindelijk officieel ergens een huurhuis te hebben en officieel werk kon het LBIO iets voor ons betekenen. Een jaar na het vinden van spookburger ex X kon het LBIO loonbeslag doen. Na een half jaar was meneer daar ontslagen of heeft ie ontslag genomen. En nu zitten wij met een nog te ontvangen bedrag van enkele DUIZENDEN euro's en kan het LBIO niet voor ons beteken zeggen ze...en dat is nu ONZE overheid!

Er ligt immers een rechtelijk uitspraak en daar houd meneer zich niet aan.... En dus is ie aan te spreken vinden wij op deze OVERTREDING.

Wie weet waar we nu nog terecht kunnen, want meneer vraagt geen uitkering aan en heeft officieel geen werk. Van de lucht leven lijkt me moeilijk, dus hij zal wel zwart werken, maar ONZE overheid doet hier niets tegen... ZWART werken, SPOOK burger zijn en een RECHTELIJK uitspraak negeren...

Wie weet er raad?
waarom onderhoudt u uw vrouw niet gewoon zelf?
de kinderen zijn volwassen en ik zie niet in waarom iemand aan UW vrouw alimentatie zou moeten betalen.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

@Ruud,
Als ik het wel begrijp gaat het over geld uit het verleden. Dat is gewoon geld waar ze recht op had en je weet niet hoezeer ze de eindjes aan elkaar heeft moeten knopen in die periode. Maar ik ben met je eens dat als de kinderen inmiddels volwassen zijn en de schuld niet inbaar er weinig is wat je nog kan doen. Het spijtige is wel dat de maatschappelijke kosten voor dit soort wanbetalers (niet slechts alimentatie maar ook andere zaken) uiteindelijk door ons allemaal gedragen worden omdat uiteindelijk een beroep moet worden gedaan op zaken die uit gemeenschapsgeld bekostigd worden. En daarbij vertaalt het zich in hogere rentepercentages, hogere incassokosten, hogere verzekeringspremies, wantrouwen, etc. Dat vind ik wel degelijk jammer want de goeden moeten dan onder de slechten lijden, die er ook nog eens mee wegkomen.

dessert71

Ongelezen bericht door dessert71 »

je kunt het verhaal ook omdraaien, zoals in mijn geval. mijn ex heeft bijstand. paar x gevraagd voor bankrekeningnummer. ging mij niks aan, ze krijgt er niks van omdat ze bijstand heeft dus heeft geen nut dat ik haar bankrekening heb. in de tussentijd verhuisd naar zweden, niet vanwege mijn ex maar vanwege nieuwe liefde en werk. toen uitgelegd ( een paar x), als ze allimentatie wilt hebben kan ze het zo aanvragen hier. maar weer hetzelfde antwoord. ze krijgt er niks van dus waarom al die moeite. en nu ineens een brief van lbio. of ik ff € 4250 wil afrekenen. en anders 824 euro per maand. brief gestuurd dat ik bewijzen heb dat mijn ex tegenwerkt. wel lbio, niet alle vrouwen zijn slachtoffers. soms zijn de mannen de slachtoffers, maar dat interesseert niemand. en ja ik ben een man
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jul 2014 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd, off-topic

Petrom

Ongelezen bericht door Petrom »

Wij zitten in precies hetzelfde pakket, alleen dan de alimentatie voor alleen de kinderen, ex partner loopt al 5 jaar achter, lbio kan niks zeggen ze, ex partner woont al 10 jaar bij zijn vriendin zet alles op haar naam, heeft een eigen bedrijf als aannemer maar doet alles zwart, deelt wel visite kaartjes uit van "hoeksema totaal service" zijn zogenaamde bedrijf maar geeft niks aan de belasting op zodat er ook niks te innen valt. Auto's, vakantiehuisje, woonhuis en alle andere spullen staan op haar naam dus zeggen ze van een kale kip valt niet te plukken echt heel frustrerend zeker omdat het je kinderen betreft.

In andere landen in Europa neemt de regering daar hand over, betaald de kinderbijslag en zorgt voor terug betaling door de partij die volgens de rechter moet betalen, is iets eerlijker in mijn ogen omdat wij eerst naar de rechter werden gestuurd dit hele verhaal daar vast te laten leggen dit omdat anders instantie niks voor ons konden doen, dat heeft ons duizenden euro's aan een advocaat gekost. Nu de uitspraak er is kunnen ze niks omdat meneer alle regels overtreed!
En daar kunnen ze ook niks aan doen!
Ik blijf steeds maar proberen contact met hem te zoeken en hoop op een goede dag dat hij tot inkeer komt en gaat betalen voor zijn kinderen.

Gesloten