LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Verklaring is wel aangekomen maar niet opengemaakt, vergelijk met brief die ongeopend op de stapel verdwijnt.
Kan ik daar het argument gebruiken dat ik geen briefopener heb en niet weet hoe een envelop open moet ?
Kan ik daar het argument gebruiken dat ik geen briefopener heb en niet weet hoe een envelop open moet ?
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Een verklaring is aangekomen wanneer de persoon daar kennis van heeft genomen. Anders zou een verklaring in een buitenlandse taal kunnen opstellen, zoals Chinees, en dan roepen dat de verklaring aangekomen is en de ontvanger maar een vertaler had moeten inroepen.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Ik open in het vervolg nooit een brief meer. Heb ik ook geen idee wat er in staat ( op de buitenkant staat ook niet dat het een aanmaning is ) en heb er dus nooit kennis van genomenalfatrion schreef:Een verklaring is aangekomen wanneer de persoon daar kennis van heeft genomen. Anders zou een verklaring in een buitenlandse taal kunnen opstellen, zoals Chinees, en dan roepen dat de verklaring aangekomen is en de ontvanger maar een vertaler had moeten inroepen.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
En ik ben van de email generatie dus hoe een brief werkt weet ik niet een attachment wel.
Aantekenen is wel een bewijs dat de brief AFGELEVERD is, maar nog niet dat de ontvanger daar kennis van genomen heeft, de brief in de envelop kan nog steeds in t Sjienees zijn.
Hoe weet je dat bij een brief ?Een verklaring is aangekomen wanneer de persoon daar kennis van heeft genomen. Anders zou een verklaring in een buitenlandse taal kunnen opstellen, zoals Chinees, en dan roepen dat de verklaring aangekomen is en de ontvanger maar een vertaler had moeten inroepen
Aantekenen is wel een bewijs dat de brief AFGELEVERD is, maar nog niet dat de ontvanger daar kennis van genomen heeft, de brief in de envelop kan nog steeds in t Sjienees zijn.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Het is zo simpel: laat je brieven gewoon altijd door een deurwaarder betekenen
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
elke rekening / factuur via een deurwaarderMoneyman schreef:Het is zo simpel: laat je brieven gewoon altijd door een deurwaarder betekenen
Dat wordt een duur grapje...
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
D'r is altijd te praten over kwantumkorting
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Bezorgen jullie ook meteen de rest van de post?Moneyman schreef:D'r is altijd te praten over kwantumkorting
Dat kan dan allemaal voor het loon van een bezorger, neem ik aan
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Niet gelijk overdrijven natuurlijk
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Ik dacht dat een deurwaarder alles brengt voor een Btag tariefje.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Ware het niet dat de betekening van een brief geen ambtshandeling is en er dus ook geen BTaG voor staat.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Zelfs dat niet eens.bprosman schreef:Aantekenen is wel een bewijs dat de brief AFGELEVERD is, (...).
Maar weer terug naar art. 3:37 lid 3 BW:
1. Een verklaring heeft geen werking als deze de ontvanger niet heeft bereikt.
2. Als een verklaring de ontvanger niet heeft bereikt door diens handelen dan gaat regel 1 niet op.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Waarom denk jij te kunnen bepalen waar we naar terug moeten?
jij bent niet de Ts.
jij bent niet de Ts.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Dan maar weer terug naar mijn vraag, wat zou een brief voor hebben op de hier gekozen e-mail oplossing.Zelfs dat niet eens.
Maar weer terug naar art. 3:37 lid 3 BW:
1. Een verklaring heeft geen werking als deze de ontvanger niet heeft bereikt.
2. Als een verklaring de ontvanger niet heeft bereikt door diens handelen dan gaat regel 1 niet op.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Brieven belanden altijd in mijn spam-bus...
krijgen jullie die nog wel?
krijgen jullie die nog wel?
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Als ze niet blauw zijn of t IAK/VGZ logo hebben gaan ze inderdaad wel vaak weg tegelijk met t lokale suffertje :-S
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Brieven worden dan meestal niet als bijlage meegestuurd. En je ziet direct hoeveel A4tjes er in zitten.bprosman schreef:Dan maar weer terug naar mijn vraag, wat zou een brief voor hebben op de hier gekozen e-mail oplossing.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
bij mij zitten ze altijd als bijlage in de envelop...alfatrion schreef:Brieven worden dan meestal niet als bijlage meegestuurd. En je ziet direct hoeveel A4tjes er in zitten.bprosman schreef:Dan maar weer terug naar mijn vraag, wat zou een brief voor hebben op de hier gekozen e-mail oplossing.
kan ook zelden zien hoeveel erin zitten, maar ben dan ook niet helderziend.
als ik de envelop überhaupt al zie en deze niet in de spam-bus is terechtgekomen..
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
Wat een gezanik weer. Als je een rekening moet betalen moet je die gewoon betalen. En dat moeten we niet gaan muggenziften over of je via prehistorische communicatie moet worden verwittigd, of dat we gewoon normale communicatievormen toepassen zoals email. Mensen zijn wel in staat om op fora zoals deze een account aan te maken om te klagen, maar als het even uitkomt, dan verschuilen ze zich achter technische zaken (zoals het wellicht niet kunnen openen van een PDF) waardoor ze zo zielig zijn.
Re: ANWB verzekeringen brieven en incasso alleen via e-mail
+1.GJvdZ schreef:Wat een gezanik weer. Als je een rekening moet betalen moet je die gewoon betalen. En dat moeten we niet gaan muggenziften over of je via prehistorische communicatie moet worden verwittigd, of dat we gewoon normale communicatievormen toepassen zoals email. Mensen zijn wel in staat om op fora zoals deze een account aan te maken om te klagen, maar als het even uitkomt, dan verschuilen ze zich achter technische zaken (zoals het wellicht niet kunnen openen van een PDF) waardoor ze zo zielig zijn.
En "ik kan pdf niet openen" is nog steeds geen excuus. Zelfs de 82-jarige oma in mijn familie kan dat helemaal zelf (ze is bij de tijd, nietwaar?), dus mij maak je niet wijs dat het allemaal zo moeilijk is voor een willekeurige ontvanger.