LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto nog in financiering, kan een deurwaarder beslag legen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lmbch

Auto nog in financiering, kan een deurwaarder beslag legen?

Ongelezen bericht door lmbch »

Ik heb en acterstand van en debt (dorlopend crediet van mijn zaak) en is nu met deurwaarders.

Ik heb ook en auto dat is in financiering en Ik heb deze op tijd elke mand betaald. Ik zal de eigenaar van dit auto zijn als ik de laaste maandlast betaald (nog 3 jaar).

Kan deurwaarders en beslag leggen on deze auto?

mar42

Re: Auto nog in financiering, kan een deurwaarder beslag legen?

Ongelezen bericht door mar42 »

denk dat je moet melden aan hun dat de financering nog loopt op deze auto, voor de financiering is het van belang of je dit via de garage hebt gedaan waar je je auto hebt gekocht zo ja dan blijft de auto van hun totdat deze is betaald. :wink: :wink: maar als je eerst de financieen hebt geregeld en daarna de auto gekocht dan heb je pech en zal je zonder auto komen te zitten omdat die in beslag word genomen en wil je dit niet dan zal je de auto op iemand anders naam moeten zetten dan raak je de auto niet kwijt.

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Staat de auto op jouw naam (denk aan bij de RDW)? Zo ja, dan kan de deurwaarder beslagleggen op de auto ongeacht je het nog aan het afbetalen bent.

lmbch

Ongelezen bericht door lmbch »

Ja, de auto is op mijn naam. (RDW, verzekering) maar de "deel III" papier is met de financiering bedrijf.

Het is en "huurkoop" voor 3 jaar.

Wat als de deurwaarders neem de auto voor de betaling van andere debt? Dan Ik betaal niet de auto want is niet meer bij me... dan wat gaan de autofinanciering doen?

De andere debt is van mein zaak dat gaat niet goed en ik hebt en eenmanzaak.

Dank u

mar42

dan mag de deurwaarder dus geen beslag leggen op de auto en kan je dit melden aan de deurwaarder dat de auto bezit blijft van financierings bank todat deze volledig is betaald, ook omdat je deel III dus niet hebt maar de financieringsbank van je auto :wink: :wink:wat niet op jouw naam staat mag geen beslag op gelegd worden, dit geld ook voor je huisraad maar dit moet wel aangetoond kunnen worden. :wink: :wink:

Waterlelie

@ mar42: TP zegt dat de auto WEL op zijn naam geregistreerd staat.

Zie deze link http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=67413

Is hetzelfde situatie. Er kan gewoon beslag gelegd worden omdat de auto op jouw naam geregistreerd staat. Met de financiering daarvan heeft de deurwaarder niks te maken, deze moet gewoon door jou voldaan worden. Als dat niet gebeurd zal de financieringsbedrijf de zaak uit handen geven aan een incassobureau/deurwaarder, krijgt u nog meer problemen van.

mar42

ik snap dat de auto op zijn naam staat dat is ook nodig voor de RDW maar de auto blijft van de financieringsbank tot volledige betaling is gedaan, als de auto niet op zijn naam zou staan dan zou de financieringsbank ook de wegen belasting moeten betalen, wat hij nu zou kunnen doen is de financieringsbank bellen en melden dat er beslag op zijn auto gelegd gaat worden en wat hij nu moet doen want daar heeft hij immers geen schuld zoals hij meld.

mar42

heeft de deurwaarder bij de rechtbank een aanvraag ingediend tot beslaglegging van de goederen zo nee dan kunnen en mogen ze niks ze hebben zich aan regels te houden, wat je zou kunnen doen is de vraag stellen wat betreft je auto op www.gratisadviseurs.nl daar zitten juristen die je daarop een antwoord kunnen geven. :wink: :wink:

Waterlelie

Wanneer de vordering per vonnis door de rechter is toegewezen, kan de deurwaarder de vordering innen door o.a. beslag te leggen op goederen, loon, bankrekening e.d. Als dat nog niet het geval is, probeer een regeling met de deurwaarder te treffen als dit nog mogelijk is.

Sterkte!

gtp

Ongelezen bericht door gtp »

bij huurkoop (en dat is dit) ben je pas eigenaar wanneer de laatste termijn is betaald zolang dat niet het geval is ,is de finacieringsmaatschappij de eigenaar.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 10 Jun 2009 13:57 door gtp

--------------------------------------------------------------------------------

bij huurkoop (en dat is dit) ben je pas eigenaar wanneer de laatste termijn is betaald zolang dat niet het geval is ,is de finacieringsmaatschappij de eigenaar.

Bij huurkoop is het eigenaarschap op gesplitst in:

1. Economisch eigendom (de gebruiker)

2. Juridisch eigendom (de Financieringsmij)

Na betaling van de laatste termijn, wordt het juridisch eigendom overgedragen aan de gebruiker.

mvg
Charles

gtp

Ongelezen bericht door gtp »

ja en nu??????????????????????

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

zo als hier al word gezegt kan een deurwaarden geen beslag leggen op de auto om dat deze deel 3 heeft mag en kan men daar geen beslag op leggen

CB

Ongelezen bericht door CB »

Niets??????????????????????????

Gesloten