geachte forumleden,
mogelijk weet iemand of onderstaand gegeven mag volgens wet en regelgeving.
sinds een aantal jaren ben ik klant bij internetprovider XMS. De betaling gaat met automatische incasso.
Nu is XMS overgenomen door KPN en worden wij overgezet naar Telfort (een KPN-dochter).
Telfort gaat nu ook door met de automatische incasso zonder dat daar een nieuw machtiging voor is gevraagd.
Er is uitsluitend een bericht gezonden over de overname. Er is nooit gecommuniceerd over betalings mogelijkheden.
Nog mijn bank of Telfort\XMS geeft duidelijkheid.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] automatische incasso na bedrijfsovername
Re: automatische incasso na bedrijfsovername
Toen enkele jaren terug Compuserve in Nederland er mee stopte en Telfort deze klanten kreeg gebeurde hetzelfde, ze nemen het gehele bedrijf over met alle klanten dus ook lopende contracten.
Alleen niet met de Telfort voorwaarden maar met de oorspronkelijke.
Ik betaal dus geen extra kosten voor de 2e telefoon lijn en ook onbeperkt bellen.
Als ik dus nu zelf bij Telfort zou aanmelden zou ik alsnog slechtere voorwaarden krijgen.
Alleen het start tarief van 9 cent per gesprek is er bij gekomen dus ze respecteren alle voorwaarden maar ze mogen ze wel aanpassen....
Een tevreden Telfort en ex Compuserve klant en ik vermoed dat U over enkele jaren hetzelfde zult zeggen, dus de automatische incasso, ook die mogen ze dus legaal overnemen!
Ik betaal dus geen extra kosten voor de 2e telefoon lijn en ook onbeperkt bellen.
Als ik dus nu zelf bij Telfort zou aanmelden zou ik alsnog slechtere voorwaarden krijgen.
Alleen het start tarief van 9 cent per gesprek is er bij gekomen dus ze respecteren alle voorwaarden maar ze mogen ze wel aanpassen....
Een tevreden Telfort en ex Compuserve klant en ik vermoed dat U over enkele jaren hetzelfde zult zeggen, dus de automatische incasso, ook die mogen ze dus legaal overnemen!
Dat vond ik vorig jaar ook toen Concepts ICT overging naar Telfort. Het ging lang goed tot dat de Aminobox het begaf en Telfort service verleende tot aan de brug.stofzuigertje schreef:Toen enkele jaren terug Compuserve in Nederland er mee stopte en Telfort deze klanten kreeg gebeurde hetzelfde, ze nemen het gehele bedrijf over met alle klanten dus ook lopende contracten.
Telfort is de afvalberg van KPN
wat een "rotopmerking" ik maak er echt geen probleem van, ook niet van uw reactie.MichielFRL schreef:Zoekt u nu gewoon iets om een probleem van te maken?
heb je niks beters te doen dan "katten".
een mens mag toch wel iets vragen uit leergierigheid.
volgend keer graag positieve opmerkingen of reageren als u echt hulp kan bieden.