| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bazuin & partners
Bazuin & partners
Er zijn 7 punten waar ik klachten over heb aangaande een incasso van bazuin, Rotterdam:
1 het bot weg niet serieus nemen en nergens inhoudelijk op de zaak willen in gaan. Ik krijg alleen standaard brieven met een getal in vermeld zonder specificatie van de kosten
2 het weigeren een duidelijke specificatie te geven.
3 het niet antwoorden op brieven. Pas na aangetekende stukken komt er een summiere reactie met weer als boodschap bedrag xxx betalen.
4 het doorschuiven van de ene zaak naar een andere
De nota waar het om ging blijkt netjes op tijd betaald te zijn, een nota van 4 maanden later niet.(dat was 3 weken te laat) Nu willen ze de gemaakte kosten (ca. 100 euro)verhalen niet vanwege het oorspronkelijke probleem maar voor die van 4 maanden later!
5 het sturen van persoonlijke informatie naar een persoon waar ik niets mee te maken meer heb noch wil hebben.
Mijn ex-echtegenoot om precies te zijn. Ik heb middels een brief verzocht dit niet te doen. HIj is mijn ex en ik heb net zoveel met hem te maken als met iedere andere willekeurige nederlander. PLus het feit dat hier een stressvolle en mogelijk risicovolle situatie ontstaat voor mij en mijn kinderen (mijn ex is boos omdat hij uiteraard niet mijn kosten meer wil betalen). De reactie van Bazuin hierop was kopieen van ALLE aan mij geadresseerde post van hen door te sturen naar mijn ex echtgenoot. Vervolgens ook dat zelfde naar mij met de boodschap dat ze het ook naar mijn ex gestuurd hebben. Het staat er niet letterlijk maar de boodschap is: betalen als je niet wilt dat je ex post van ons over jou krijgt.
De reactie op mijn aangetekende klacht was excusses en daarmee zijn zij klaar, vinden zij en moet ik niet zeuren.
6 Tussen alle die kopieen van punt 5 zaten ook brieven voor iemand die noch ik noch mijn ex kent. Een wild vreemd persoon dus. Hetgeen mij doet afvragen bij wie mijn brieven nog meer zijn terecht gekomen. Op zijn zachts gezegd gaan ze niet bepaald netjes om met andermans gegevens
7 De manier waarop ik telefonisch te woord gestaan wordt is ronduit onbeschoft en arrogant. Bij het laatste tefefoontje bv: Ik zei dat ik juli betaald had maar dat werdt niet gegelooft. Toen ik begon over de kwestie van de brieven die naar de verkeerde persoon zijn gestuurd werd de man onbeleefd en werden verdere stappen aangekondigd.
1 het bot weg niet serieus nemen en nergens inhoudelijk op de zaak willen in gaan. Ik krijg alleen standaard brieven met een getal in vermeld zonder specificatie van de kosten
2 het weigeren een duidelijke specificatie te geven.
3 het niet antwoorden op brieven. Pas na aangetekende stukken komt er een summiere reactie met weer als boodschap bedrag xxx betalen.
4 het doorschuiven van de ene zaak naar een andere
De nota waar het om ging blijkt netjes op tijd betaald te zijn, een nota van 4 maanden later niet.(dat was 3 weken te laat) Nu willen ze de gemaakte kosten (ca. 100 euro)verhalen niet vanwege het oorspronkelijke probleem maar voor die van 4 maanden later!
5 het sturen van persoonlijke informatie naar een persoon waar ik niets mee te maken meer heb noch wil hebben.
Mijn ex-echtegenoot om precies te zijn. Ik heb middels een brief verzocht dit niet te doen. HIj is mijn ex en ik heb net zoveel met hem te maken als met iedere andere willekeurige nederlander. PLus het feit dat hier een stressvolle en mogelijk risicovolle situatie ontstaat voor mij en mijn kinderen (mijn ex is boos omdat hij uiteraard niet mijn kosten meer wil betalen). De reactie van Bazuin hierop was kopieen van ALLE aan mij geadresseerde post van hen door te sturen naar mijn ex echtgenoot. Vervolgens ook dat zelfde naar mij met de boodschap dat ze het ook naar mijn ex gestuurd hebben. Het staat er niet letterlijk maar de boodschap is: betalen als je niet wilt dat je ex post van ons over jou krijgt.
De reactie op mijn aangetekende klacht was excusses en daarmee zijn zij klaar, vinden zij en moet ik niet zeuren.
6 Tussen alle die kopieen van punt 5 zaten ook brieven voor iemand die noch ik noch mijn ex kent. Een wild vreemd persoon dus. Hetgeen mij doet afvragen bij wie mijn brieven nog meer zijn terecht gekomen. Op zijn zachts gezegd gaan ze niet bepaald netjes om met andermans gegevens
7 De manier waarop ik telefonisch te woord gestaan wordt is ronduit onbeschoft en arrogant. Bij het laatste tefefoontje bv: Ik zei dat ik juli betaald had maar dat werdt niet gegelooft. Toen ik begon over de kwestie van de brieven die naar de verkeerde persoon zijn gestuurd werd de man onbeleefd en werden verdere stappen aangekondigd.
Re: Bazuin & partners
Hi,
IK heb 29-07-2010
ook een brief van hun binnen gehad
over een openstaande rekenig van KPN mobiel van 2006.
Ze beweren meerder contact te hebben opgezocht
zowel KPN als BAZUIN eerste brief kwam bij een heel oud adres
waar ik dus niet meer woonachtig ben.
Daarna bij de tweede adres die ik ook aan KPN had opgegeven
als de lopende adres, dus de contact brief had gewoon daar heen ´
kunnen verstuurd worden, heb ik van hun geen brief ontvangen
dat er nog iets openstond.
Ik had de abonnement ook al opgezegt dus lijkt mij dan een afgesloten zaak
weet niet of ze dan meteen je nr opheffen of nog domweg laten lopen.
Nu na 4 jaar komen ze met een Deurwaarder en vermelden dat mei t/m juli 2006 niet betaald is, nu echter bewaar ik me bank afschriften altijd 5 jaar dus ik kan zo kijken wat wel en niet betaald is.
Nu heb ik rekeningen van KPN t/m september 2006 betaald er zijn wel twee maanden niet betaald dat is juni & juli dus daar uit komt het dat er maar voor twee maanden nog wat open staat en niet 3 maanden.
Na de laatste betaling in september heb ik niks meer vernomen van KPN tot gisteren dan,hoe wil je dat mensen betalen als hun geen acceptgiro binnen krijgen en als hun abonnement al opgezegt is wat ben je dan nog aan het betalen? hun zak aan het vullen?
Nu lees ik hoe BAZUIN te werk gaat en hoop niet het zelfde probleem te krijgen, ik wil echter zo snel mogelijk van hun beiden af.
Heb ze een brief verstuurd hoop toch maar op een goed eind.
IK heb 29-07-2010
ook een brief van hun binnen gehad
over een openstaande rekenig van KPN mobiel van 2006.
Ze beweren meerder contact te hebben opgezocht
zowel KPN als BAZUIN eerste brief kwam bij een heel oud adres
waar ik dus niet meer woonachtig ben.
Daarna bij de tweede adres die ik ook aan KPN had opgegeven
als de lopende adres, dus de contact brief had gewoon daar heen ´
kunnen verstuurd worden, heb ik van hun geen brief ontvangen
dat er nog iets openstond.
Ik had de abonnement ook al opgezegt dus lijkt mij dan een afgesloten zaak
weet niet of ze dan meteen je nr opheffen of nog domweg laten lopen.
Nu na 4 jaar komen ze met een Deurwaarder en vermelden dat mei t/m juli 2006 niet betaald is, nu echter bewaar ik me bank afschriften altijd 5 jaar dus ik kan zo kijken wat wel en niet betaald is.
Nu heb ik rekeningen van KPN t/m september 2006 betaald er zijn wel twee maanden niet betaald dat is juni & juli dus daar uit komt het dat er maar voor twee maanden nog wat open staat en niet 3 maanden.
Na de laatste betaling in september heb ik niks meer vernomen van KPN tot gisteren dan,hoe wil je dat mensen betalen als hun geen acceptgiro binnen krijgen en als hun abonnement al opgezegt is wat ben je dan nog aan het betalen? hun zak aan het vullen?
Nu lees ik hoe BAZUIN te werk gaat en hoop niet het zelfde probleem te krijgen, ik wil echter zo snel mogelijk van hun beiden af.
Heb ze een brief verstuurd hoop toch maar op een goed eind.
Re: Bazuin & partners
Figaro,
je bent dus gewoon in gebreke, je zegt zelf al, ik heb twee maanden niet betaald!
En ja, ze mogen dus eisen, wat is er mis met gewoon betalen?
Oh, op het oude adres, ik weet van niets, mogen ze dit doen?
Voor mij was het afgesloten, klinkt leuk, maar ze hebben je gevonden en jij moet betalen en ja, ze staan in hun recht!
Jij hebt opgezegd, helaas dit moet je voldoen!
Het is en blijft jou verantwoording om je rekeningen te voldoen.
je bent dus gewoon in gebreke, je zegt zelf al, ik heb twee maanden niet betaald!
En ja, ze mogen dus eisen, wat is er mis met gewoon betalen?
Oh, op het oude adres, ik weet van niets, mogen ze dit doen?
Voor mij was het afgesloten, klinkt leuk, maar ze hebben je gevonden en jij moet betalen en ja, ze staan in hun recht!
Jij hebt opgezegd, helaas dit moet je voldoen!
Het is en blijft jou verantwoording om je rekeningen te voldoen.
Re: Bazuin & partners
Mijn verhaal met bazuin gaat nog verder.. Ik had een telefoontje waarin ik aan gaf juli (2010) betaald te hebben en voor augustus nog niet zeker wist of me dat op tijd zou lukken. ( ik ben onlangs gescheiden en de aanvraag voor uitkering loopt nog 10 sept pas uitspraak en werk ? ik solliciteer me suf maar helaas nog niets gevonden) Het telefoontje verliep redelijk tot ik terug kwam op het onzorgvuldig omgaan van mijn persoongegevens (zie eerste reactie) en die van een vreemde persoon (ik kreeg aanmaningsbrieven van een ander). Hij zei botweg: we hebben excusses aangeboden en daarmee zijn wij klaar. Ik vond dat een ongemeend excus in deze niet voldoende is. Meneeer werd boos kondigde verdere maatregelen aan en gooide de hoorn op de haak. En ja wel 11 augustus moet ik voor de rechter verschijnen omdat ik ernstig in gebreke zou zijn. Ik zal zorgen, al moet ik 4 weken droog brood eten dat ik alle betalings- bewijzen t/m augustus bij me heb en ik zal naar de rechtshulp oid moeten om van deze treiterijen en stalking praktijken af te komen. Ik heb dus betaald he!!!!
Heeft iemand nog tips??
En ik wens de persoon van de 2e reactie veel sterkte.
Ik hoop dat het probleem van u netjes op gelost kan worden.
en no 3 kan zo gaan werken bij bazuin. zelfde onmenselijke mentaliteit bent u mee gezegend. Mijn excusses dat ik dit zo moet stellen.
Heeft iemand nog tips??
En ik wens de persoon van de 2e reactie veel sterkte.
Ik hoop dat het probleem van u netjes op gelost kan worden.
en no 3 kan zo gaan werken bij bazuin. zelfde onmenselijke mentaliteit bent u mee gezegend. Mijn excusses dat ik dit zo moet stellen.
Re: Bazuin & partners
@Kaarsje69
voor de geen ik niet voldaan heb weet ik ook wel dat het mijn verantwoordelijkheid is, maar dat ze er pas na 4 jaar een brief over sturen sorry dat gaat er niet in en zeker niet als ik de tweede adres al had opgegeven waardoor ze deze brief daar heen hadden kunnen sturen en niet op de eerste oude adres. Zo is het dan niet mijn fout dat ik de brief niet ontvangen heb alle gegevens staan gewoon in hun bestand. De twee maanden waar ik na onderzoek van mijn bankafschriften achter kwam dat ik twee maanden vergeten ben houdt dus in de twee maanden enkel te betalen en niet meer.
Het bedrag van de maand waar van KPN zijn bedrag neer zet ter betaling komt ook niet overeen met de betaling die ik reeds voldaan heb in 2006, overal staat een kenmerknr dus bewijs heb ik. Bedrijven moeten echter beter hun administratie doen en niet willekeurig een bedrag neer zetten om maar geld te willen hebben.
voor de geen ik niet voldaan heb weet ik ook wel dat het mijn verantwoordelijkheid is, maar dat ze er pas na 4 jaar een brief over sturen sorry dat gaat er niet in en zeker niet als ik de tweede adres al had opgegeven waardoor ze deze brief daar heen hadden kunnen sturen en niet op de eerste oude adres. Zo is het dan niet mijn fout dat ik de brief niet ontvangen heb alle gegevens staan gewoon in hun bestand. De twee maanden waar ik na onderzoek van mijn bankafschriften achter kwam dat ik twee maanden vergeten ben houdt dus in de twee maanden enkel te betalen en niet meer.
Het bedrag van de maand waar van KPN zijn bedrag neer zet ter betaling komt ook niet overeen met de betaling die ik reeds voldaan heb in 2006, overal staat een kenmerknr dus bewijs heb ik. Bedrijven moeten echter beter hun administratie doen en niet willekeurig een bedrag neer zetten om maar geld te willen hebben.
Re: Bazuin & partners
@Ri123 Ze hebben denk meerdere mensen iets verstuurd in de mom van voor de Rechter komen in augustus, zowel ik ook de Rechters hebben het er maar druk mee met die Incasso bureau´s.
Re: Bazuin & partners
Ri123,
Schrijf tijdig een kort briefje naar de griffie van het Kantongerecht dat je uitstel wil "om even de tijd te hebben e.e.a. goed uit te zoeken." Daar krijg je vervolgens bericht van.
Dat geeft minimaal 4 weken "lucht". Zet in die tijd de zaak kort op papier, want de rechter op de zitting is niet de rechter die over jouw zaak beslist, dat gebeurt later op basis van de stukken in de "backoffice".
Overhandig dat stuk op de uitgestelde zittingsdatum persoonlijk aan de KR, dat maakt een goede indruk en daarvan wordt aantekening gemaakt ; geef ook een kopie aan de deurwaarder van de wederpartij. Dat is de deurwaarder "van dienst", dus die hoeft helemaal niet op de loonlijst van Bazuin te staan.
Toon geen emoties: hou het koel en zakelijk.
Schrijf tijdig een kort briefje naar de griffie van het Kantongerecht dat je uitstel wil "om even de tijd te hebben e.e.a. goed uit te zoeken." Daar krijg je vervolgens bericht van.
Dat geeft minimaal 4 weken "lucht". Zet in die tijd de zaak kort op papier, want de rechter op de zitting is niet de rechter die over jouw zaak beslist, dat gebeurt later op basis van de stukken in de "backoffice".
Overhandig dat stuk op de uitgestelde zittingsdatum persoonlijk aan de KR, dat maakt een goede indruk en daarvan wordt aantekening gemaakt ; geef ook een kopie aan de deurwaarder van de wederpartij. Dat is de deurwaarder "van dienst", dus die hoeft helemaal niet op de loonlijst van Bazuin te staan.
Toon geen emoties: hou het koel en zakelijk.
Re: Bazuin & partners
courier: hartelijk dank voor de tip. ik zal zeker de brief met het verzoek tot uitstel schrijven en versturen.
Ik me verder voor bereiden op de zaak en ik zal mij zeker laten informeren of ik aanklachten cq aangiftes tegen bazuin kan doen ivb het onzorgvuldig omgaan met persoonsgegevens en de bel en brief terreur.
Heeft iemand anders daar ervaringen mee??
Ik me verder voor bereiden op de zaak en ik zal mij zeker laten informeren of ik aanklachten cq aangiftes tegen bazuin kan doen ivb het onzorgvuldig omgaan met persoonsgegevens en de bel en brief terreur.
Heeft iemand anders daar ervaringen mee??
Re: Bazuin & partners
@RI123 waar ik achter ben is dat u 11 augustus op een woensdag voor moet komen ik 18 augustus ook een woensdag doet BAZUIN alleen zaken op een woensdag ofzo? Ik heb dus al die brieven niet gehad van KPN dus heb niet eens kunnen reageren maar heb wel gelijk een brief van BAZUIN. Heb net een chat gehad met Juridisch Loket en die zeggen dat je een advocaat moet regelen. Ik sta echt wel in me recht, ga zo eens kijken voor een advocaat.
IK heb BAZUIN een email en brief verstuurd dus ik heb genoeg gedaan, in de brief staat vermeld dat alleen schriftelijk wordt afgehandeld, dus bellen heeft geen nut. Er staat in de brief van KPN mei 2006 voor 5 juni betalen ik heb betaald 10 mei en dan durfen ze te zeggen niet betaald en dan is de kenmerknr en bedrag in de brief ook helemaal anders dan die van 2006 vermelde acceptgiro ja zo kan ik ook geld vangen. 1 ding weet ik nu wel nooit meer wordt ik ergens lid van wat ik niet nodig heb altijd achteraf problemen. Ri123 ik hoop ook voor u dat er een eind komt aan de ellende Incasso bureau´s verdienen veel te veel achter mensen hun rug.
IK heb BAZUIN een email en brief verstuurd dus ik heb genoeg gedaan, in de brief staat vermeld dat alleen schriftelijk wordt afgehandeld, dus bellen heeft geen nut. Er staat in de brief van KPN mei 2006 voor 5 juni betalen ik heb betaald 10 mei en dan durfen ze te zeggen niet betaald en dan is de kenmerknr en bedrag in de brief ook helemaal anders dan die van 2006 vermelde acceptgiro ja zo kan ik ook geld vangen. 1 ding weet ik nu wel nooit meer wordt ik ergens lid van wat ik niet nodig heb altijd achteraf problemen. Ri123 ik hoop ook voor u dat er een eind komt aan de ellende Incasso bureau´s verdienen veel te veel achter mensen hun rug.
Re: Bazuin & partners
het klopt dat ik op woensdag moet voorkomen. Hoe heeft u dat gevonden?
Weer zo een privacy ding.. Niet dat men het niet mag weten hoor.. Ik heb alles betaald dus ik vind dat mij geen schuld treft.
ik ga eveneens contact op nemen met het jurisch loket , rechtswinkel of wat ik maar vinden kan. Maar ik begin met uitstel aan vragen De zaak is inmiddels erg complex geworden. dat moet wel even goed voorbereid worden.
Ik wens u ook veel sterkte en ik hoop dat het voor u ook snel tot een oplossing komt.
Het zal bij mij lang gaan duren omdat ik nu van plan ben bazuin voor hun praktijken verder aan te klagen (vooral het verkeerd sturen van de brieven!) en ik verwacht daar wel weer reacties op van bazuin maar ja so be it. Nu ga ik door en als moet ga wel ik 20 keer in beroep
Inmiddels is de zaak al wel gemeld bij het CBP in Den Haag en ik vind vast nog wel meer instanties etc waar ik een en ander kan melden.
Ik hoop volgende week een gesprek met een advocaat te kunnen regelen en dan verder te plannen over welke stappen mogelijk zijn.
Een ding is zeker Ik ga niet klakkeloos incassokosten betalen welke niet eens gemaakt hadden moeten worden indien men de moeite had genomen mijn brieven en betaalbewijzen te lezen.
Weer zo een privacy ding.. Niet dat men het niet mag weten hoor.. Ik heb alles betaald dus ik vind dat mij geen schuld treft.
ik ga eveneens contact op nemen met het jurisch loket , rechtswinkel of wat ik maar vinden kan. Maar ik begin met uitstel aan vragen De zaak is inmiddels erg complex geworden. dat moet wel even goed voorbereid worden.
Ik wens u ook veel sterkte en ik hoop dat het voor u ook snel tot een oplossing komt.
Het zal bij mij lang gaan duren omdat ik nu van plan ben bazuin voor hun praktijken verder aan te klagen (vooral het verkeerd sturen van de brieven!) en ik verwacht daar wel weer reacties op van bazuin maar ja so be it. Nu ga ik door en als moet ga wel ik 20 keer in beroep
Ik hoop volgende week een gesprek met een advocaat te kunnen regelen en dan verder te plannen over welke stappen mogelijk zijn.
Een ding is zeker Ik ga niet klakkeloos incassokosten betalen welke niet eens gemaakt hadden moeten worden indien men de moeite had genomen mijn brieven en betaalbewijzen te lezen.
Re: Bazuin & partners
Ri123 In u vorige melding boven aan staat het vermeld wanneer u moet voor komen daarvan heb ik gehaald, neem me niet kwalijk als ik het nog eens naar voren breng. Sterkte alvast.
Re: Bazuin & partners
oke ik dacht dat u het ergens anders nog vandaan had
ik denk ik heb weer wat... geeft niet
ik denk ik heb weer wat... geeft niet
Re: Bazuin & partners
Ri123 Heb op de site van de Rechtbank gelezen dat je ook ee brief met bewijstukken kan sturen dan hoef je niet naar de rechtbank te gaan. dus dan alleen maar wachten op de brief terug van de Rechtbank wat de uitkomst is.
Ik ga dat doen morgen alle bewijstukken klaar maken en brief aangezien de dagvaarding pas 18 augustus is.
Gr Veronica.
Ik ga dat doen morgen alle bewijstukken klaar maken en brief aangezien de dagvaarding pas 18 augustus is.
Gr Veronica.
Re: Bazuin & partners
Ik heb toevallig momenteel zelf een vordering tegen mij lopen van ruim €3000. Het eerst hoorde ik hiervan via een incassobureau, uiteraard met de nodige verhogingen, dat me bij navraag kopieën stuurde van een nota die gericht was aan mij, maar verstuurd naar een totaal onbekend adres. Toen ik verhaal haalde bij de schuldeiser werd ik in eerste instantie terugverwezen naar het incassobureau. Vervolgens heb ik ze laten weten dat ik met het incassobureau nooit een overeenkomst heb gehad en daar dus ook geen zaken mee wilde doen, en gezien de adressering ik mezelf afvroeg of ze überhaupt mij wel moesten hebben. Met het verzoek of ze maar eens even over de brug wilden komen met alle gegevens die ze van mij hebben plus de rechtsgrond van de vordering, veranderde de toon onmiddellijk. De vordering werd weer terug in eigen beheer genomen, de incassokosten waren verdwenen, en alle dreigementen waren van de baan. Nog geen inzage in de gegevens, en alleen een bedrag genoemd in een nette brief zonder verdere onderbouwing, dus mijn betaling kunnen ze ook nog wel even niet verwachten. Uiteindelijk zal die wel rechtmatig zijn, maar laten ze dat eerst maar even aantonen dan.Ik me verder voor bereiden op de zaak en ik zal mij zeker laten informeren of ik aanklachten cq aangiftes tegen bazuin kan doen ivb het onzorgvuldig omgaan met persoonsgegevens en de bel en brief terreur.
Heeft iemand anders daar ervaringen mee??
Ik ben geen jurist, maar wat ik hiermee wil zeggen is dat het verkeerd omgaan met persoonsgegevens geen kattenpis is. Het College Bescherming Persoonsgegevens kan zeer hoge boetes uitdelen, en misschien wel maatregelen nemen die het einde betekenen voor de werkzaamheden van Bazuin. Daarom reageren ze natuurlijk ook zo pissig. Wat ik in uw geval m.b.t. die persoongegevens zou doen is het volgende; u stuurt hen een brief waarin u hen onder verwijzing naar art. 35 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens inzage vraagt naar de gegevens die men van u houdt en aan wie deze ter beschikking worden gesteld en u vermeldt daarbij dat u deze verwacht binnen de wettelijke termijn van 28 dagen. Het antwoord moet er dan zijn vóór de eerste zitting, die op uw verzoek waarschijnlijk met 28 dagen zal worden uitgesteld. Tevens zegt u ze aan dat bij het niet voldoen aan dit verzoek u dit in reconventie zal eisen in de komende zaak waarin ze u gedagvaard hebben. Ook kunt u ze melden dat u de vreemde persoon van wie u gegevens hebt gekregen met een kopie op de hoogte zult stellen van de manier waarop Bazuin met hun gegevens omgaat, en dat u het indienen van een klacht bij het College Bescherming Persoonsgegevens in overweging neemt, een en ander onder voorbehoud en op een later tijdstip te bepalen aan de hand van de wijze waarop er met uw klachten wordt omgegaan.
U zet ze hiermee flink onder druk, want het CBP is geen kinderachtige instantie om het mee aan de stok te hebben, en samen met de vreemde persoon liggen ze op persoonsinformatie-gebied straks met twéé klanten in de clinch. Dat doet ze pijn, en wellicht dat ze met een reactie komen die ook het overige van uw zaak ten goede komt...
Alles over de wet persoonsgegevens kunt u vinden op:
http://www.cbpweb.nl/Pages/wet_wbp_h06.aspx
Re: Bazuin & partners
dhr/.mw Romers Erg bedankt voor uw aanvulling ik zal er zeker naar kijken en er iets mee doen. Ik hoop dat uw probleem eveneens snel opgelost wordt. sterkte in elk geval.
Re: Bazuin & partners
hier nog een problemen met bazuin en partners.
Ze hebben het dossier in handen sinds augustus 2009, sturen 2 brieven naar een ex waarbij mijn man al ruim 5 jaar niet stond ingeschreven. een jaar later in augustus 2010 krijgen we een deurwaarder aan de deur met een brief dat ze naar de rechter gaan om beslag te leggen, op mijn vraag wat ik moest doen en of ik moest bellen of dergelijke kreeg ik als antwoord dat dat in deze fase geen nut meer had en dat ik moest afwachten tot ik het vonnis in handen kreeg en daarna kon ik pas wat regelen. Oke, zo gezegt zo gedaan (dit was overigens de eerste keer dat we uberhaupt wisten van het bestaan van bazuin en partners en schuld. Daarna kregen we de beschikking binnen dat er beslag gelegt was op de uitkering (huh??) dus ik bellen wat er nou aan de hand was en waarom we geen mogelijkheid hebben gekregen op een betalingsregeling (ging om 200 euro, hadden we makkelijk in 4 maanden kunnen betalen (of makkelijk is makkelijk gezegt natuurlijk, maar het idee) maar nu kwamen er ineens ruim 188 euro kosten bovenop, zonder een kans te krijgen of wat dan ook.
Geen antwoord op gehad en daarop kregen we een brief met de aanvraag van inkomsten en uitgaves, netjes afgegeven, maar toch weer gevraagd om opheldering, daarop geen antwoord en wat we wel kregen was dat er beslag gelegt was op de uitkering omdat ze geen vertrouwen hadden dat de betalingsregeling na gekomen zou worden, want we hadden niets van ons laten horen (huh?? moet je toch wel brieven gehad hebben lijkt mij en als de deurwaarder zegt dat bellen geen nut heeft en dat we moeten afwachten, oke...achteraf mss naief van ons, maar oke) MAAR ze gingen uit coulance wel akkoord met een regeling van 50 euro per maand. Nu wil ik best de restant schuld betalen, geen probleem, maar niet die 188 euro, die vind ik niet terecht, die hebben ze gemaakt al voordat we uberhaupt de kans hadden om te reageren, ik reageer nog sneller dan zij doen en ik reageer nog op wat er gevraagd word, zij negeren het gewoon.
ze hebben de eigen administratie niet op orde, ze sturen via de mail een akkoord over een week uitstel van betaling en via de brief krijg ik 3 dagen later dat ze beslag gaan leggen.
Ik heb al 4x een klacht geprobeerd bij ze neer te leggen, 3x word gereageerd dmv een telefoontje dat ze in hun recht staan en worden er woorden in mijn mond gelegt of omgedraaid in woorden die ik niet gezegt heb en de 4e keer zijn ze de klacht alweer vergeten. afgezien van het feit dat desbetreffende mevrouw alle papieren zou opsturen die ze ooit gestuurd hebben naar ons, ip daarvan kreeg ik een halve brief die niet af was en geen papieren erbij. Daarop een mail gestuurd en krijg ik een mail terug die ik al 2x had gehad met 4 brieven via de mail die ik ook al gehad had en niets op papier.
Mevrouw belde terug over het feit dat ik een klacht wilde neerleggen, dus ik het verhaal gedaan, maar ik maakte er hij van ipv zij (was een vrouwelijke gerechtsdeurwaarder, oke..het zal wel) maar meteen was het "oh, je hebt de verkeerde deurwaarder in je hoofd" alsof ik meerdere deurwaarders dagelijks aan de deur krijg of zo...dus ik vroeg of ze nu echt op elke woorden zout wilde neerleggen. Ik had ook gezegt dat de deurwaarder vertelde dat het geen nut had om te reageren en dat we de papieren moesten afwachten. Zie je wel zegt ze...er staat nergens dat je niet moet reageren *zucht* nee, das wat de deurwaarder zei "ja, maar dat staat nergens *zucht nogmaals* en "ja, het had ook geen nut om te reageren, maar zegt niet dat u niet moet bellen (huh?? is dat niet een beetje dubbel) hoe dan ook...de klacht was onterecht en ze ging het dus ook niet terugdraaien (die 188 euro). oke zeg ik...dan wil ik graag alle papieren, ik leg wel een klacht over jullie neer bij consumentengebeuren en de rvgd of zoiets, dus ik wil alles wat jullie hebben en wat jullie gestuurd hebben. Het word ons kwalijk genomen dat we niet gereageerd hebben op brieven die naar heel iemand anders zijn toegestuurd ook nog, waar hij al ruim 5 jaar niet staat ingeschreven en dat ook terug te vinden is in de GBA. dat zou ze dan uitzoeken, hoe dat kon en de papieren opsturen.
Puntje bij paaltje papier incompleet gehad (stond 1 zin in, that's it) een week later dan ze beloofd had en geen papieren die ze verstuurd hadden. we liepen op dat moment ook een betaling achter en had gezegt dat ik daar akkoord voor had gehad en dat ik dat die dag ging overmaken (toen kwam het geld binnen en dat was bekend bij ze) en heb ik ook gewoon gedaan en alles was nog "oke". nu heb ik vorige week weer gemaild dat de betaling een weekje later binnen zou komen van oktober, dit omdat er rekeningen van de rekening af waren geschreven en daardoor hadden we geen geld om het over temaken of uberhaupt te eten, dus dat het vandaag overgemaakt zou worden (ruim op tijd gestuurd) en ik wacht op antwoord....en wacht...en wacht...kreeg ik vandaag een mail binnen dat de beslaglegging al een maand geleden doorging (huh?? volgens mij is de laatste mail die ik binnen gehad heb van 11 oktober en daar stond een akkoord in met uitstel tot 26 oktober en klopt dat ik 23 oktober een brief binnen kreeg met de regeling vervallen, dus ik weer gebeld dat het niet klopte omdat ik een mail binnen had enzo, was in orde, maar goed...dat zien ze blijkbaar niet in hun administratie en nu weeeeeeeer dezelfde brief van de 23ste (per post en niet per mail zoals ze suggereren) en dat ze de papieren via de mail hadden opgestuurd (4 brieven, is blijkbaar alles wat ze gestuurd hebben) en ik had al aangegeven dat ik ze niet via de mail wil, maar op papier...*zucht*...lang verhaal kort te maken (te laat) het klopt van geen kanten en de administratie ligt ook niet echt op volgorde daar *zucht* ga nu maar een klacht indienen bij rvgd en de consumentengebeuren (ben de naam even kwijt uit frustratie) en het gaat nog om een schuld die begonnen was met 136 euro in 2009, als ze de brief naar de juiste persoon hadden gestuurd was het allang afbetaald, maar ze willen ook geen specificatie geven...hoe dan ook...het klopt niet en ik wil echt wel betalen, schuld = schuld, maar de extra kosten die zij erbovenop gooien en geen specificatie van willen geven vind ik niet terecht...grmbl..
Ze hebben het dossier in handen sinds augustus 2009, sturen 2 brieven naar een ex waarbij mijn man al ruim 5 jaar niet stond ingeschreven. een jaar later in augustus 2010 krijgen we een deurwaarder aan de deur met een brief dat ze naar de rechter gaan om beslag te leggen, op mijn vraag wat ik moest doen en of ik moest bellen of dergelijke kreeg ik als antwoord dat dat in deze fase geen nut meer had en dat ik moest afwachten tot ik het vonnis in handen kreeg en daarna kon ik pas wat regelen. Oke, zo gezegt zo gedaan (dit was overigens de eerste keer dat we uberhaupt wisten van het bestaan van bazuin en partners en schuld. Daarna kregen we de beschikking binnen dat er beslag gelegt was op de uitkering (huh??) dus ik bellen wat er nou aan de hand was en waarom we geen mogelijkheid hebben gekregen op een betalingsregeling (ging om 200 euro, hadden we makkelijk in 4 maanden kunnen betalen (of makkelijk is makkelijk gezegt natuurlijk, maar het idee) maar nu kwamen er ineens ruim 188 euro kosten bovenop, zonder een kans te krijgen of wat dan ook.
Geen antwoord op gehad en daarop kregen we een brief met de aanvraag van inkomsten en uitgaves, netjes afgegeven, maar toch weer gevraagd om opheldering, daarop geen antwoord en wat we wel kregen was dat er beslag gelegt was op de uitkering omdat ze geen vertrouwen hadden dat de betalingsregeling na gekomen zou worden, want we hadden niets van ons laten horen (huh?? moet je toch wel brieven gehad hebben lijkt mij en als de deurwaarder zegt dat bellen geen nut heeft en dat we moeten afwachten, oke...achteraf mss naief van ons, maar oke) MAAR ze gingen uit coulance wel akkoord met een regeling van 50 euro per maand. Nu wil ik best de restant schuld betalen, geen probleem, maar niet die 188 euro, die vind ik niet terecht, die hebben ze gemaakt al voordat we uberhaupt de kans hadden om te reageren, ik reageer nog sneller dan zij doen en ik reageer nog op wat er gevraagd word, zij negeren het gewoon.
ze hebben de eigen administratie niet op orde, ze sturen via de mail een akkoord over een week uitstel van betaling en via de brief krijg ik 3 dagen later dat ze beslag gaan leggen.
Ik heb al 4x een klacht geprobeerd bij ze neer te leggen, 3x word gereageerd dmv een telefoontje dat ze in hun recht staan en worden er woorden in mijn mond gelegt of omgedraaid in woorden die ik niet gezegt heb en de 4e keer zijn ze de klacht alweer vergeten. afgezien van het feit dat desbetreffende mevrouw alle papieren zou opsturen die ze ooit gestuurd hebben naar ons, ip daarvan kreeg ik een halve brief die niet af was en geen papieren erbij. Daarop een mail gestuurd en krijg ik een mail terug die ik al 2x had gehad met 4 brieven via de mail die ik ook al gehad had en niets op papier.
Mevrouw belde terug over het feit dat ik een klacht wilde neerleggen, dus ik het verhaal gedaan, maar ik maakte er hij van ipv zij (was een vrouwelijke gerechtsdeurwaarder, oke..het zal wel) maar meteen was het "oh, je hebt de verkeerde deurwaarder in je hoofd" alsof ik meerdere deurwaarders dagelijks aan de deur krijg of zo...dus ik vroeg of ze nu echt op elke woorden zout wilde neerleggen. Ik had ook gezegt dat de deurwaarder vertelde dat het geen nut had om te reageren en dat we de papieren moesten afwachten. Zie je wel zegt ze...er staat nergens dat je niet moet reageren *zucht* nee, das wat de deurwaarder zei "ja, maar dat staat nergens *zucht nogmaals* en "ja, het had ook geen nut om te reageren, maar zegt niet dat u niet moet bellen (huh?? is dat niet een beetje dubbel) hoe dan ook...de klacht was onterecht en ze ging het dus ook niet terugdraaien (die 188 euro). oke zeg ik...dan wil ik graag alle papieren, ik leg wel een klacht over jullie neer bij consumentengebeuren en de rvgd of zoiets, dus ik wil alles wat jullie hebben en wat jullie gestuurd hebben. Het word ons kwalijk genomen dat we niet gereageerd hebben op brieven die naar heel iemand anders zijn toegestuurd ook nog, waar hij al ruim 5 jaar niet staat ingeschreven en dat ook terug te vinden is in de GBA. dat zou ze dan uitzoeken, hoe dat kon en de papieren opsturen.
Puntje bij paaltje papier incompleet gehad (stond 1 zin in, that's it) een week later dan ze beloofd had en geen papieren die ze verstuurd hadden. we liepen op dat moment ook een betaling achter en had gezegt dat ik daar akkoord voor had gehad en dat ik dat die dag ging overmaken (toen kwam het geld binnen en dat was bekend bij ze) en heb ik ook gewoon gedaan en alles was nog "oke". nu heb ik vorige week weer gemaild dat de betaling een weekje later binnen zou komen van oktober, dit omdat er rekeningen van de rekening af waren geschreven en daardoor hadden we geen geld om het over temaken of uberhaupt te eten, dus dat het vandaag overgemaakt zou worden (ruim op tijd gestuurd) en ik wacht op antwoord....en wacht...en wacht...kreeg ik vandaag een mail binnen dat de beslaglegging al een maand geleden doorging (huh?? volgens mij is de laatste mail die ik binnen gehad heb van 11 oktober en daar stond een akkoord in met uitstel tot 26 oktober en klopt dat ik 23 oktober een brief binnen kreeg met de regeling vervallen, dus ik weer gebeld dat het niet klopte omdat ik een mail binnen had enzo, was in orde, maar goed...dat zien ze blijkbaar niet in hun administratie en nu weeeeeeeer dezelfde brief van de 23ste (per post en niet per mail zoals ze suggereren) en dat ze de papieren via de mail hadden opgestuurd (4 brieven, is blijkbaar alles wat ze gestuurd hebben) en ik had al aangegeven dat ik ze niet via de mail wil, maar op papier...*zucht*...lang verhaal kort te maken (te laat) het klopt van geen kanten en de administratie ligt ook niet echt op volgorde daar *zucht* ga nu maar een klacht indienen bij rvgd en de consumentengebeuren (ben de naam even kwijt uit frustratie) en het gaat nog om een schuld die begonnen was met 136 euro in 2009, als ze de brief naar de juiste persoon hadden gestuurd was het allang afbetaald, maar ze willen ook geen specificatie geven...hoe dan ook...het klopt niet en ik wil echt wel betalen, schuld = schuld, maar de extra kosten die zij erbovenop gooien en geen specificatie van willen geven vind ik niet terecht...grmbl..
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Bazuin & partners
@ Benbri - ik zou in jouw geval heel snel contact opnemen met juridisch loket.
Het lijkt erop dat men daar de boel aan het belazeren is.
Al moet ik wel zeggen dat het een beetje onsamenhangend geheel is..
Kijk of je een en ander chronologisch op kan schrijven - met alle relevante details..
Het lijkt erop dat men daar de boel aan het belazeren is.
Al moet ik wel zeggen dat het een beetje onsamenhangend geheel is..
Kijk of je een en ander chronologisch op kan schrijven - met alle relevante details..
-
renegade66
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Bazuin & partners
@benbri,
ben je uberhaubt wel gedagvaard?
indien dit niet het geval is kunnen ze niet eens beslag leggen.
als er al een zitting is geweest moet je daar toch van op de hoogte zijn geweest.
kortom ik mis wat dingen in het verhaal.
ben je uberhaubt wel gedagvaard?
indien dit niet het geval is kunnen ze niet eens beslag leggen.
als er al een zitting is geweest moet je daar toch van op de hoogte zijn geweest.
kortom ik mis wat dingen in het verhaal.
-
stofzuigertje
Re: Bazuin & partners
1 KPN diende tijdig een brief naar Uw juiste adres te sturen.
Als zij te lang wachten en U verhuisde is het hun verantwoording en zijn de incasso kosten ongeldig.
2 Incasso; deze firma moet een duidelijke factuur sturen en bij onbekend nummer zonder duidelijke vermelding waarvoor moeten zij binnen redelijke tijd dit bekend maken.
3 KPN mag pas incasso kosten en bureau inschakelen nadat U een redelijke termijn heeft gehad op Uw juiste adres zonder extra kosten te betalen.
Vraag KPN daarom alsnog een rekening zonder extra kosten wegens hun fout de eerste brief te laat naar oud adres te sturen.
4 Post.nl, deze firma is niet betrouwbaar genoeg en de kans dat het niet of verkeerd bezorgd word is voor risico KPN.
Alleen aangetekende vormen een bewijs en zij moeten nu aantonen dat U tijdig op Uw adres een rekening heeft gekregen.
Wel zal elke telecom firma U nu als wanbetaler zien dus overstappen is dan onmogelijk dus houd U daar rekening mee.
5 Schrijf nu dus KPN of ze een rekening zonder extra kosten willen sturen en deze onterechte incasso willen stoppen.
Reageren naar incasso bureau helpt niets.
Als zij te lang wachten en U verhuisde is het hun verantwoording en zijn de incasso kosten ongeldig.
2 Incasso; deze firma moet een duidelijke factuur sturen en bij onbekend nummer zonder duidelijke vermelding waarvoor moeten zij binnen redelijke tijd dit bekend maken.
3 KPN mag pas incasso kosten en bureau inschakelen nadat U een redelijke termijn heeft gehad op Uw juiste adres zonder extra kosten te betalen.
Vraag KPN daarom alsnog een rekening zonder extra kosten wegens hun fout de eerste brief te laat naar oud adres te sturen.
4 Post.nl, deze firma is niet betrouwbaar genoeg en de kans dat het niet of verkeerd bezorgd word is voor risico KPN.
Alleen aangetekende vormen een bewijs en zij moeten nu aantonen dat U tijdig op Uw adres een rekening heeft gekregen.
Wel zal elke telecom firma U nu als wanbetaler zien dus overstappen is dan onmogelijk dus houd U daar rekening mee.
5 Schrijf nu dus KPN of ze een rekening zonder extra kosten willen sturen en deze onterechte incasso willen stoppen.
Reageren naar incasso bureau helpt niets.
Re: Bazuin & partners
en ja hoor hier nog een probleem met Bazuin en partn.
Ze hebben beslag gelegd op mijn aow, nu leef ik met partner van 942 euro per maand met vaste lasten van 1200 euro., hoezo dat voorspelt problemen.
Bazuin is NIET geweest met enig soort van papier, ik weet dus ook geen dossiernummer.
SVB wil dossiernummer niet geven en kan ik dus helemaal niks nu.
Ik weet niet eens waar het over gaat, weet geen dossiernummer, weet ook niet welk kantoor (ze schijnen meerdere vestigingen te hebben)
Ik heb sinds 2000 een (vrijwillig) bewindvoerder gehad en nog nooit iets vernomen van Bazuin.
Ik kan er dus niet achterkomen waar ik voor betaal, dus waar het om gaat, SVB werkt ook niet mee en draagt vrolijk af aan Bazuin.
Belachelijk dat dit allemaal zo maar kan.
Ik ga wel volgende week naar juridisch loket, ondertussen maar leven van de lucht denk ik zo......
Ze hebben beslag gelegd op mijn aow, nu leef ik met partner van 942 euro per maand met vaste lasten van 1200 euro., hoezo dat voorspelt problemen.
Bazuin is NIET geweest met enig soort van papier, ik weet dus ook geen dossiernummer.
SVB wil dossiernummer niet geven en kan ik dus helemaal niks nu.
Ik weet niet eens waar het over gaat, weet geen dossiernummer, weet ook niet welk kantoor (ze schijnen meerdere vestigingen te hebben)
Ik heb sinds 2000 een (vrijwillig) bewindvoerder gehad en nog nooit iets vernomen van Bazuin.
Ik kan er dus niet achterkomen waar ik voor betaal, dus waar het om gaat, SVB werkt ook niet mee en draagt vrolijk af aan Bazuin.
Belachelijk dat dit allemaal zo maar kan.
Ik ga wel volgende week naar juridisch loket, ondertussen maar leven van de lucht denk ik zo......
