In 2004 heb ik een jaar lang een bedrijf gehad. Dit liep niet, dus ben ik er mee opgehouden.
Nu heb ik vandaag een brief gehad van een gerechtsdeurwaarder dat mijn ex buurman (ook bedrijf) nog geld van rekeningen wil hebben. Deze rekeningen zijn van maart 2004.
Ik heb destijds hem ook wel eens 'geholpen' in zijn bedrijf en was er van uit gegaan dat we quitte stonden.. Dit is stom genoeg gewoon mondeling gegaan destijds.
Mag mijn ex buurman zonder eerst een herinnering te hebben gestuurd, zomaar een deurwaarder inschakelen? Mag dit bedrag ook nog worden geeist, terwijl het bedrijf allang niet meer bestaat? Het was een eenmanszaak en ik zit nu in de bijstand.. (jaja, heb het niet best gedaan
Alvast bedankt voor de reactie(s)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bedrijf beeindigd na 2,5 jaar nog rekening?
-
Re: bedrijf beeindigd na 2,5 jaar nog rekening?
Natuurlijk mag je buurman dat, maar voor hij extra kosten kan rekenen of de vordering opeisbaar kan laten worden moet hij je wel ingebreke stellen. Dat moet met een schriftelijke mededeling met een redelijke termijn daarin. Pas na het verstrijken daarvan treedt verzuim in en wordt de vordering opeisbaar en gaan de extra kosten lopen.
Dat je bedrijf niet meer bestaat doet niet ter zake, omdat je een eenmanszaak had. Dat betekent dat je zelf voor alle verplichtingen aansprakelijk bent, dus ook voor deze. Ook als het bedrijf al niet meer bestaat.
Voor de vordering zelf zal de buurman wel moeten bewijzen dat die vordering er is. Als dit zo is, en je verweer is dat je hem ook hebt geholpen, dan zal jij dat weer moeten bewijzen. Hoe dat af loopt hangt van de feiten en stukken af.
Dat je bedrijf niet meer bestaat doet niet ter zake, omdat je een eenmanszaak had. Dat betekent dat je zelf voor alle verplichtingen aansprakelijk bent, dus ook voor deze. Ook als het bedrijf al niet meer bestaat.
Voor de vordering zelf zal de buurman wel moeten bewijzen dat die vordering er is. Als dit zo is, en je verweer is dat je hem ook hebt geholpen, dan zal jij dat weer moeten bewijzen. Hoe dat af loopt hangt van de feiten en stukken af.