LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bemiddeling en Adviesbureau VALYNCO

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Whats new

Bemiddeling en Adviesbureau VALYNCO

Ongelezen bericht door Whats new »

Vanochtend kreeg ik een brief van deze instantie.

Geachte mevrouw......

Volgens onze opdrachtgever........., hebt u onderstaande rekening niet voldaan. De vordering is thans definitief aan ons overgedragen.
U DIENT DAN OOK VANAF HEDEN AAN ONS TE BETALEN.
Inclusief administratiekosten/info/inningskosten + btw bedraagt uw schuld conform de betalingsvoorwaarden €194,35.

In verband hiermee stellen wij u - voor zover nodig- ingebreke en aansprakelijk voor alle kosten en de rente. U dient binnen 14 dagen na dagtekening van dit schrijven te betalen of schriftelijk te reageren.

Verder gaat de brief nog over kosten voor de rechter etc.

Ik heb gelijk gebeld met het desbetreffende bedrijf waar ik de schuld had. Heb ook toegegeven dat ik te laat was met betalen, maar dat ik inmiddels op 29 januari het bedrag had overgemaakt. Volgens de dame van de klantenservice, hadden zij het geld pas gisteren binnen gekregen. Ik heb via internet betaald, dat gaat sneller, zegt men. Nu blijkt dat het bedrag eerst naar een rekening in Duitsland (????) gaat en daarna wordt overgeboekt naar de rekening in Nederland en dat duurt 5 dagen.
Ik heb wel gevraagd hoe dit nu moest met deze aanmaning van dit incassobureau, dat wisten ze niet en waarschijnlijk kon dit ook niet afgezegd worden :(
Ik kan bewijzen dat ik betaald heb. Wat moet ik nu doen??? Ik zou maandag nog wel een telefoontje krijgen.

Pavlova

Re: Bemiddeling en Adviesbureau VALYNCO

Ongelezen bericht door Pavlova »

Als de betalingstermijn van het bedrijf dat een incassobureau heeft ingeschakeld allang verstreken is ben je te laat. Ik zou even het telefoontje afwachten maandag, mogelijk wil het bedrijf wel meewerken en de vordering bij het incassobureau terughalen.

Whats new

Ja ik weet dat ik te laat was. Maar ik heb het bedrag aan het bedrijf al betaald (29 januari) en nu zou ik binnen 2 weken weer het zelfde bedrag + kosten van het incasso bureau moeten betalen. Dus het bedrijf vangt het 2 maal en dat lijkt me niet helemaal juist. Het bedrag was al binnen gekomen bij het bedrijf.

Whats new

Even een up date, werd vandaag gebeld. Het bedrijf trekt de incasso in. Nu gewoon op tijd betalen!!!!

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Whats new schreef:Even een up date, werd vandaag gebeld. Het bedrijf trekt de incasso in. Nu gewoon op tijd betalen!!!!
Netjes! :D

Gesloten