LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] berekening beslagvrije voet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
henk.flemming

berekening beslagvrije voet

Ongelezen bericht door henk.flemming »

Ik heb een flinke vordering lopen, ik heb twee vonnissen en de totale schuld is meer dan 40k. In eerste instantie zijn ze vertrokken naar Spanje, lege handen dus maar ik ben erachter gekomen dat ze weer in NL zijn, 2 jaar terug.

Er kwam maandelijks iets binnen totdat er een preferent beslag was gelegd en er niets meer binnenkwam.
Zij heeft ontsalg genomen, werkte als postbezorgster bij TNT en hij zit in de WW nu.

Nu wordt de beslagvrije voet drastisch na beneden geschroefd zodat ik NIETS meer krijg.

Door deze mensen ben ik zwaar financieel gedupeerd en als ik dus na mijn geld kan fluiten, sta ik niet voor mezelf meer in, ik niets hun niets.

1. er moet dus toch altijd iets worden betaald aan de schuldeiser?

2. is een persoonlijk faillissement een optie?

of ze gewoon de nek omdraaien is misschien ook wel een oplossing

Waterlelie

Re: berekening beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Waterlelie »

1. er moet dus toch altijd iets worden betaald aan de schuldeiser?

2. is een persoonlijk faillissement een optie?

of ze gewoon de nek omdraaien is misschien ook wel een oplossing
Om antwoord op je vragen te geven:
1. het beslagvrije voet wordt aan de hand van artikel 475d Rechtsvordering berekent. Daar kan je dus niks aan doen, de deurwaarder moet zich aan de regels houden al int deze op door middel van loonbeslag 50 euro maandelijks.
2. bij een persoonlijke faillissement is het afwacht of je nog iets krijgt. Je heb namelijk met preferente schuldeisers zoals de belastingdienst en sta jij onderaan de rangorde van schuldeisers.
Op de derde optie geef ik geen antwoord, jij bent zelf verstandig om te weten wat je doet.

henk.flemming

Re: berekening beslagvrije voet

Ongelezen bericht door henk.flemming »

Bedankt, de preferente zijn al geweest, en nummer 3, is de emotie van het moment, maar ik ben zwaar financieel getroffen door toedoen van deze mensen
plus mijn gezondheid heeft ook ernstig te lijden gehad.

Recht hebben is één, recht krijgen twee, helaas

Gesloten