Zo bedoelde ik het niet precies (k had het wel wat onhandig omschrevenDat zou dus betekenen dat als dit al 13 in het bezit is na overlijden opa, dat je dit nu niet meer kan vastleggen.??
Ik bedoelde er mee te zeggen dat je in een geval van erving dit kunt laten vastleggen, dat zou ook later kunnen, denk ik. Dus dat je ook tijdens het huwelijk huwelijkse voorwaarden kunt opstellen. Je moet er alleen voor oppassen dat er niet al sprake is van achterstanden en schuldeisers, want dan mag het niet meer omdat je de schuldeiser niet mag duperen.
Ik weet niet of het goedkoper kan. Een eigen lijstje opstellen is niet voldoende. Je moet kunnen aantonen dat de goederen van een ander zijn dan van de schuldenaar en dat de schuldenaar er geen rechten op heeft. Je doet dit alleen bij kostbare goederen en met kostbaar bedoel ik de financiële en emotionele waarde anders loont het niet.En is er dan geen goedkopere manier dan vast laten leggen via notaris??
Want iedere keer als er iemand overlijdt en je erft wat dan moet je naar de notaris voor vastlegging. Kostbare zaak word dat dan