| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betaald voor dagtekening aanmaning incassobureau
Betaald voor dagtekening aanmaning incassobureau
Ik heb met dagtekening 28 juni 2011 een aanmaning van GGN Brabant ontvangen in verband met achterstallige huur. De hoofdsom had ik echter vrijdag 24 juni via internetbankieren overgemaakt aan de verhuurder. Uit ervaring weet ik dat zo'n betaling maximaal één werkdag later op de rekening van de begunstigde wordt bijgeschreven, in dit geval dus op maandag 27 juni, één dag voor de dagtekening van de aanmaning.
Ben ik wettelijk verplicht de incassokosten op de aanmaning te betalen?
P.S. De verhuurder meldde dat 28 juni tevens de dag was dat zij de vordering hadden overgedragen aan GGN.
Ben ik wettelijk verplicht de incassokosten op de aanmaning te betalen?
P.S. De verhuurder meldde dat 28 juni tevens de dag was dat zij de vordering hadden overgedragen aan GGN.
-
adSolvendum
Re: Betaald voor dagtekening aanmaning incassobureau
Kort en bondig: nee.
Iets langer: er valt dan immers niets meer te incasseren.
Vraag voor de zekerheid even aan de schuldeiser wanneer de betaling is binnengekomen, en of zij dit schriftelijk aan u willen bevestigen (e-mailtje is ook goed). Mocht deze datum voor de 28e liggen, maak dan meteen van de gelegenheid gebruik de schuldeiser te verzoeken de incasso opdracht in te trekken, en dit ook aan u te bevestigen.
Iets langer: er valt dan immers niets meer te incasseren.
Vraag voor de zekerheid even aan de schuldeiser wanneer de betaling is binnengekomen, en of zij dit schriftelijk aan u willen bevestigen (e-mailtje is ook goed). Mocht deze datum voor de 28e liggen, maak dan meteen van de gelegenheid gebruik de schuldeiser te verzoeken de incasso opdracht in te trekken, en dit ook aan u te bevestigen.
-
Bob Schurkjens
Volgens mij niet. De vordering is toch al voldaan? Volgens mij valt er helemaal niets meer te betalen. Verder is het ook nog maar de vraag of je had hoeven betalen als de vordering nog niet was voldaan. Voor alle duidelijkheid: elke boerenpummel van een incassobureau beginnen.
Zie ook http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3260
Maar er zijn genoeg mensen hier die je het naadje van de kous kunnen geven.
Zie ook http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3260
Maar er zijn genoeg mensen hier die je het naadje van de kous kunnen geven.
Ik denk dat ad je net voor was en heb zo'n vaag vermoeden dat deze wel weet waar het over gaat.. http://www.adsolvendum.nl/Bob Schurkjens schreef:Maar er zijn genoeg mensen hier die je het naadje van de kous kunnen geven.
-
adSolvendum
Ik ben een van die boerenpummels, ja... 
Oops zo wat het natuurlijk niet bedoeld..adSolvendum schreef:Ik ben een van die boerenpummels, ja...
-
adSolvendum
Was ook maar een grapje, ik voel me niet aangesproken.
Dit is een serieus forum toch liever geen off-topic verhalen daar is PB voor volgens mij, tenzij dat afgeluisterd wordt.
@TS,
Wilde wel nog even de volgende tip geven. Let er wel even op dat het bedrag niet per ongeluk wordt teruggestort. Je weet maar nooit.
Wilde wel nog even de volgende tip geven. Let er wel even op dat het bedrag niet per ongeluk wordt teruggestort. Je weet maar nooit.
Excuus.karremaar schreef:Dit is een serieus forum toch liever geen off-topic verhalen daar is PB voor volgens mij, tenzij dat afgeluisterd wordt.