LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen of niet??
Betalen of niet??
Ik had een zorgverzekering bij OZ. Ik ben 1 januari 2006 overgestapt met mij gezin naar een andere ziektekostenaanbieder.
In de loop van 2006 krijg ik een afrekening waarbij teveel betaalde premie werd verrekend met openstaande posten.
Ik ging er vanuit dat alles betaald was. tot ik eind 2006 een rekening van OZ krijg dat er een post van €17,00 open zou staan. Omdat ik immers die afrekening heb gehad heb ik eerst e.e.a. uitgezocht, en bleek dat het klopte. Bedrag heb ik middels telebankieren overgeschreven, maar tegelijk krijg ik een brief van flanderijn van eck.
die willen nu €70 euro van mij hebben.
Ik gebeld met flanderijn van eck (super onbeschofte medewerkers) nee hoor je moet de gehele som voldoen, ik was het er niet mee eens, ik had het bedrag al overgeboekt en had zelfs met OZ gebeld wat de precieze kosten waren.
Later belde ik naar OZ waar ze me toezeggen dat alles in orde is, en dat de incassoprocedure op haar toestemming ingetrokken wordt. Dat was donderdag 8 maart. Mooi zou je zeggen?? Nou Flanderijn probeert nu alsnog d'r zakken te vullen met mijn centen!!!
Nu heeft Flanderijn mij een brief gestuurd 8 maart (10-03 ontvangen) waarbij ze de hoofdsom in mindering brengen en omdat ze zelf gebeld hebben met OZ om te veriefieren of ik wel betaald zou hebben (ik weigerde een betaalbewijs te sturen) maar wel nu weer €8,33 informatiekosten en €44,03 incassokosten.
Moet ik die nou gaan betalen?? OZ heeft immers toegezegt de incassodossier te sluiten bij flanderijn. Ze dreigen met: binnen 5 dagen voldoen en dat ze daarna overgaan tot verdere rechts- c.q. executiemaatregelen.
In de loop van 2006 krijg ik een afrekening waarbij teveel betaalde premie werd verrekend met openstaande posten.
Ik ging er vanuit dat alles betaald was. tot ik eind 2006 een rekening van OZ krijg dat er een post van €17,00 open zou staan. Omdat ik immers die afrekening heb gehad heb ik eerst e.e.a. uitgezocht, en bleek dat het klopte. Bedrag heb ik middels telebankieren overgeschreven, maar tegelijk krijg ik een brief van flanderijn van eck.
die willen nu €70 euro van mij hebben.
Ik gebeld met flanderijn van eck (super onbeschofte medewerkers) nee hoor je moet de gehele som voldoen, ik was het er niet mee eens, ik had het bedrag al overgeboekt en had zelfs met OZ gebeld wat de precieze kosten waren.
Later belde ik naar OZ waar ze me toezeggen dat alles in orde is, en dat de incassoprocedure op haar toestemming ingetrokken wordt. Dat was donderdag 8 maart. Mooi zou je zeggen?? Nou Flanderijn probeert nu alsnog d'r zakken te vullen met mijn centen!!!
Nu heeft Flanderijn mij een brief gestuurd 8 maart (10-03 ontvangen) waarbij ze de hoofdsom in mindering brengen en omdat ze zelf gebeld hebben met OZ om te veriefieren of ik wel betaald zou hebben (ik weigerde een betaalbewijs te sturen) maar wel nu weer €8,33 informatiekosten en €44,03 incassokosten.
Moet ik die nou gaan betalen?? OZ heeft immers toegezegt de incassodossier te sluiten bij flanderijn. Ze dreigen met: binnen 5 dagen voldoen en dat ze daarna overgaan tot verdere rechts- c.q. executiemaatregelen.
Re: Betalen of niet??
Of je moet betalen weet ik niet. Wel weet ik dat je ervaring met Flanderijn niet op zich zelf staat. Het ligt er een beetje aan met welk kantoor van hun je te maken hebt. Maar de ervaringen zijn over het algemeen: Ze zijn ontzettend grof, reageren niet op je vragen, houden halsstarrig vast aan hun mening, ze zijn intimiderend tegen mijn zoontje die de telefoon had opgenomen zeiden ze zelfs dat als ik niet diezelfde dag nog zou terugbellen dat ze de volgende dag het huis zouden komen leeg halen, T'kind helemaal in paniek omdat hij wist dat pappa in het buitenland zat. (dit om maar een voorbeeld van hun handelen te geven).
Mijn advies zou zijn: waag er 1 briefje aan met de mededeling dat je aan al je verplichtingen voldaan hebt met instemming van OZ en dat wat jou betreft de kous daarmee af is.
Mijn advies zou zijn: waag er 1 briefje aan met de mededeling dat je aan al je verplichtingen voldaan hebt met instemming van OZ en dat wat jou betreft de kous daarmee af is.
-
kosten moeten ze bij een afgesloten procedure neerleggen bij de opdrachtgever dus OZ
-
Gewoon negeren dat incassobureau. Jij hebt geen contract met ze, volgens OZ is het afgedaan, en voor zo'n klein bedrag gaan ze niet naar de rechter.
-
Negeren vind ik een zeer onverstandig advies Bor.
Ik zou willen adviseren altijd te reageren en wil schriftelijk.
-
U moet Flanderij & Van Eck betalen. U was te laat met uw betaling aan Oz.
Alleen meen ik ergens gelzen te hebben dat de incassokosten de hoofdom niet mogen overschrijden. Ik zoek dat voor u op.
Alleen meen ik ergens gelzen te hebben dat de incassokosten de hoofdom niet mogen overschrijden. Ik zoek dat voor u op.
@evie01
Dit kunt u lezen op de site van de ombudsman
http://www.deombudsman.nl/site/nieuwspa ... tentID=548
Er staat ook een duidelijk rekenvoorbeeld bij
Dit kunt u lezen op de site van de ombudsman
http://www.deombudsman.nl/site/nieuwspa ... tentID=548
Er staat ook een duidelijk rekenvoorbeeld bij
Als mij dat overkomen was dat ik bedreigt voelt door een incassoburo en dat ze wisten dat je op vakantie was en dan tegen een kind uitvaren,dan vas de gevolgen niet overzien met een paarman erheen en de bul in elkaar schoppen.
-
Oke dat kan ook! Dan zijn we uitgepraat toch?
Flanderijn van Eck is een: Incasso -Deurwaarders- Betalingsbeheer kantoor. Het briefpapier en de taal daarop is geheel in steil van een deurwaarder. DUs als je van hen een schrijven krijgt weet je niet of je nu met hun Incasso, Deurwaarders of Betalingsbeheertak te maken hebt.
-
Leuk dat dit forum ook in Sui-Afrika gelees worAls mij dat overkomen was dat ik bedreigt voelt door een incassoburo en dat ze wisten dat je op vakantie was en dan tegen een kind uitvaren,dan vas de gevolgen niet overzien met een paarman erheen en de bul in elkaar schoppen.
-
He he, we zitten hier niet op school toch?
-
Mee eens. Maar in die reactie zou ik laten doorschemeren dat ik dit niet al te serieus neem en hoe dan ook niet normaal tegen hen doe als zij dat niet tegen mij doen. Stelletje kaffers is het ook...Negeren vind ik een zeer onverstandig advies Bor.
-
Tel eerst tot 10 en bedenk dan wat je schrijft! Altijd blijven lachen.
Dat houdt de sfeer erin.
Dat houdt de sfeer erin.
-
De incassoprocedure is door OZ ingetrokken. Dus voor kosten moet de deurwaarder gewoon bij de opdrachtgever, dus OZ zijn...Later belde ik naar OZ waar ze me toezeggen dat alles in orde is, en dat de incassoprocedure op haar toestemming ingetrokken wordt.
't is opgelost, Ik kreeg gisteren een brief dat Flanderijn alles heeft ingetrokken en het dossier gesloten is!