| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betaling gedaan, teruggestort + incassokosten
-
HocusPocus
Betaling gedaan, teruggestort + incassokosten
Goedemiddag,
Het betreft een nota van een energiebedrijf. Deze zaak loopt al heel lang aangezien het, voor mij, een enorm bedrag betrof. Maar na de laatste keer een brief te hebben ontvangen, heb ik het restbedrag overgemaakt. Dit was eind april. Nu is er afgelopen week (20-7) precies het bedrag teruggestort op mijn rekening en vijf dagen later (25-7) ontvang ik van het incassobureau een brief dus inclusief incassokosten.
Nu kan het voorkomen dat zaken langs elkaar heenlopen maar er zit bijna drie maanden tussen.
Ik heb gebeld met het incassobureau en die willen me 'tegemoetkomen' door honderd euro extra te betalen i.p.v. de honderdzestig euro incassokosten. (Bovenop het bedrag wat ik dus weer moet gaan overmaken)
Is dit redelijk?
Het betreft een nota van een energiebedrijf. Deze zaak loopt al heel lang aangezien het, voor mij, een enorm bedrag betrof. Maar na de laatste keer een brief te hebben ontvangen, heb ik het restbedrag overgemaakt. Dit was eind april. Nu is er afgelopen week (20-7) precies het bedrag teruggestort op mijn rekening en vijf dagen later (25-7) ontvang ik van het incassobureau een brief dus inclusief incassokosten.
Nu kan het voorkomen dat zaken langs elkaar heenlopen maar er zit bijna drie maanden tussen.
Ik heb gebeld met het incassobureau en die willen me 'tegemoetkomen' door honderd euro extra te betalen i.p.v. de honderdzestig euro incassokosten. (Bovenop het bedrag wat ik dus weer moet gaan overmaken)
Is dit redelijk?
Re: Betaling gedaan, teruggestort + incassokosten
Waarom is het bedrag weer teruggestort?
-
HocusPocus
Stond niets bij vermeld.Jolijn schreef:Waarom is het bedrag weer teruggestort?
Ikzelf denk omdat de betaling ruim na de termijn binnen is gekomen. Maar waarom eerst ruim 2,5 maand het accepteren, vervolgens terugstorten, om het hele circus weer te laten beginnen. Met niet te vergeten de incassokosten erbij.
Jij weet wat er aan die uiteindelijke betaling vooraf is gegaan.
Had je toen ook al incassokosten?
Hier kun je de tarieven winden die voor incassokosten gehanteerd worden
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50
Heeft het energiebedrijf het teruggestort?
-
HocusPocus
De tarieven kloppen wel, dat had ik al opgezocht. Maar het gaat mij meer om het terugstortverhaal. De energiemaatschappij heeft uiteindelijk het resterende bedrag van mij ontvangen. Ik denk er vanaf te zijn, om vervolgens na bijna drie maanden een brief van het incassobureau te ontvangen. Ik ging bij mijn afschrijvingen kijken en zag toen dat vijf dagen voor de dagtekening van de brief van het incassobureau, de energiemaatschappij het bedrag weer op mijn rekening had gestort.Jolijn schreef:Jij weet wat er aan die uiteindelijke betaling vooraf is gegaan.
-
HocusPocus
Ja.sephora30 schreef:Heeft het energiebedrijf het teruggestort?
-
Guardian72
- Contacteer:
Ik begrijp uit je verhaal dat je in delen een grote rekening betaald hebt.
Waar zijn de eerdere betalingen naar toe gegaan? Naar de leverancier of naar het incassoburo?
Waar zijn de eerdere betalingen naar toe gegaan? Naar de leverancier of naar het incassoburo?
@HocusPocus:
1. Om welk bedrag gaat het?
2. Heb je het kenteken (meestal zestien of twintig cijferig getal) over genomen bij de overboeking?
1. Om welk bedrag gaat het?
2. Heb je het kenteken (meestal zestien of twintig cijferig getal) over genomen bij de overboeking?
-
Ad Verkaad
Kenteken? Het gaat om een energiebedrijf, niet om iets met een auto...alfatrion schreef:@HocusPocus:
-
the_hurricane
hmm een kenteken met 16 of 20 cijfers moet ik nog tegenkomen
worden de nummerborden zo lang van.
maar even zonder gekheid, zo even contact opnemen met de energieleverancier waarom ze het teruggestort hebben. en dat je het niet redelijk vind dat je die kosten nu moet betalen aangezien je de betaling wel hebt gedaan.
maar even zonder gekheid, zo even contact opnemen met de energieleverancier waarom ze het teruggestort hebben. en dat je het niet redelijk vind dat je die kosten nu moet betalen aangezien je de betaling wel hebt gedaan.
Ad Verkaad schreef:Kenteken? Het gaat om een energiebedrijf, niet om iets met een auto...alfatrion schreef:@HocusPocus:
Betalingskenmerk bedoeld degene
Ja, factuurnummer of kenmerk.