In een betalingsgeschil met mijn Hogeschool, waarin ik schuldenaar was, heb ik in een gesprek met een lid van het college van bestuur afgesproken binnen een week te zullen betalen.
Vervolgens krijg ik, een dag nadat ik betaald heb, een e-mail van de financiele afdeling dat de schuld inmiddels aan een deurwaarder is overgedragen en dat ik die kosten dien te betalen.
Moet ik incassokosten betalen voor een schuld die ik betaald heb vóórdat mij deze kosten bekend zijn gemaakt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalingsgeschil met Hogeschool
Re: Betalingsgeschil met Hogeschool
Kort en simpel gezegd : Ja dat moet je.
Ik neem aan dat het geschil niet ontstaan is van de een op de andere dag en dat je al langer en vaker in de gelegenheid bent geweest om te betalen. Gezien het feit dat je het bedrag binnen een week kon betalen, zal je of niet arm zijn geweest of het bedrag al een tijd achter hebben gehouden.
Het is dan ook het goed recht van de Hogeschool om je deze kosten in rekening te (laten) brengen. Zelfs het gesprek met een CvB lid zal daar niets aan veranderen als de openstaande rekening inmiddels al overgedragen zou zijn,
Ik neem aan dat het geschil niet ontstaan is van de een op de andere dag en dat je al langer en vaker in de gelegenheid bent geweest om te betalen. Gezien het feit dat je het bedrag binnen een week kon betalen, zal je of niet arm zijn geweest of het bedrag al een tijd achter hebben gehouden.
Het is dan ook het goed recht van de Hogeschool om je deze kosten in rekening te (laten) brengen. Zelfs het gesprek met een CvB lid zal daar niets aan veranderen als de openstaande rekening inmiddels al overgedragen zou zijn,
Kun je dit niet beter navragen bij een Wetswinkel of Bureau voor rechtshulp in plaats van dit forum te raadplegen?
-
We zijn inmiddels in gesprek met het buro voor rechtshulp, maar ik hoopte op deze manier op een snellere reactie...
Hiervoor bedankt
Hiervoor bedankt
Volgens mij is er helemaal geen sprake van een deurwaarder, maar van een incassobureau.
Het incassobureau stuurt dreigbrieven en dringt aan om te betalen.
Incassobureau´s hebben geen enkel recht of macht om je te laten betalen.
Als je niet betaalt aan het incasso bureau dan wordt deze opdracht tot inning teruggegeven aan de opdrachtgever.
Een deurwaarder mag pas ingeschakeld worden NA een gerechtelijke uitspraak of toestemming van de rechter, dus daar hoef jij je ook geen zorgen om te maken.
Pewi
Het incassobureau stuurt dreigbrieven en dringt aan om te betalen.
Incassobureau´s hebben geen enkel recht of macht om je te laten betalen.
Als je niet betaalt aan het incasso bureau dan wordt deze opdracht tot inning teruggegeven aan de opdrachtgever.
Een deurwaarder mag pas ingeschakeld worden NA een gerechtelijke uitspraak of toestemming van de rechter, dus daar hoef jij je ook geen zorgen om te maken.
Pewi
Een datum voor dit geval is van cruciaal belang kijk er goed naar