LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BETALINGSREGELING EN TOCH VOOR DE RECHTER!!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
PINKPINK

BETALINGSREGELING EN TOCH VOOR DE RECHTER!!!

Ongelezen bericht door PINKPINK »

IK HAD ONLANGS EEN BETALINGREGELING MET D-REIZEN MAAR HEBBEN MIJ VOOR DE RECHTER GESLEPEN. HEB ALLE TERMIJN NETJES BETAALD. DUS IK VRAAG ME AF OF DAT MAG. HEB ONLANGS EEN BRIEF VAN DE RECHTER OVER DE UITSPRAAK NOU... IK MOET 900 ZOVEEL EURO GAAN BETALEN EN ANDERE KOSTEN + RENTE OVER HET BEDRAG VAN D -REIZEN.
DIT KUNEN ZEI TOCH NIET MAKEN..
IK BEN ARM MENS!!

amarie2007

Re: BETALINGSREGELING EN TOCH VOOR DE RECHTER!!!

Ongelezen bericht door amarie2007 »

Ben jij of je advocaat niet naar de zitting geweest dan? Dan had je gewoon met de schriftelijke overeenkomst tot terugbetaling en de afschriften kunnen aantonen dat je maandelijks een bedrag afbetaald. Ik denk niet dat D-reizen je zomaar voor de rechter sleept, zeker niet als je een afbetalinsregeling hebt EN je alles netjes hebt betaald. Er moet meer spelen dan je hier verteld.

PINKPINK

NOU IK DENK HET NIET. IK BEN ZELF BIJ DE ZITTIN GEWEEST

lucrecia

Ongelezen bericht door lucrecia »

En heb je een aan de rechter kunnen aantonen dat je een betalingsregeling met D-reizen heb en dat je die elke maand bent nagekomen? Heb je dus een kopie van betalingen en de regeling aan de rechter gegeven??

PINKPINK

NEE. IK WIST NIET DAT IK DEZE STUKKEN MOESTEN MEENEMEN.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Pinkpink,

Het ziet ernaar uit dat je geen advocaat of rechtsbijstand hebt ingeschakeld. Een jurist zou hier namelijk meteen ingrijpen en dit niet hebben toegelaten.

D-Reizen heeft je gedagvaard, en hun eis is betaling want er is een overeenkomst. Jouw verweer is dat er al een betalingsregeling is waar je je aan houdt. Maar: wie stelt zal moeten bewijzen tenzij de andere partij het niet bestrijdt. Omdat jij je op het bestaan van een betalingsregeling beroept en daarmee de eis van D-reizen ten dele onderschrijft, zal jij dus moeten aantonen dat de betaalregeling er is. En als je niet aan je bewijslast kan voldoen dan wordt je verweer niet toegewezen.

Dit nu precies waarom "wie eist bewijst" dus niet klopt.

Misschien kan je een beroep doen op de goede wil of clementie van D-reizen, of eventueel later reclameren. Hoger beroep kan je als ik het zo zie wel vergeten want het geschil bedraagt minder dan 1750 euro.

In ieder geval raad ik je sterk aan rechtsbijstand in te schakelen.

PINKPINK

heb nu pas me advocaat ingeschakelt dus moet nog een gesprek komen erover.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Het is niet pinkpink maar blondblond :lol:

lucrecia

Ongelezen bericht door lucrecia »

Je kan nog proberen een nieuwe betalingsregeling te treffen, dit keer schriftelijk.

wiltin

Ongelezen bericht door wiltin »

Vreemd hoor, heb ook weleens zoiets bij de hand gehad en tijdens de eerste zitting de rechter erop gewezen dat ik afspraken met de eiser had lopen en deze zonodig kon aantonen. De rechter stelde me toen toch nog in de gelegenheid deze bewijzen voor een comparatie zitting in te brengen.

iniki

Ongelezen bericht door iniki »

Beste pink pink,
Hoe kan je nou zo dom zijn om je bewijsmateriaal niet naar de rechtbank mee te nemen? Hoe kan je anders bewijzen dat je onschuldig bent!

Ben je nog in de periode dat je in hoger beroep kunt gaan???
Bel zonodig vandaag nog naar de rechtbank en vraag ernaar en hun faxnr!!! want met wachten op een advokaat gaat misschien kostbare tijd verloren.
Fax zonodig naar de rechtbank, het vonnis plus een kort briefje wat gebeurd is en niet te vergeten ALLE BETALINGSAFSCHRIFTEN AAN D REIZEN.
Hopelijk ben je nog binnen de gestelde termijn ..dat je in (hoger)beroep kunt gaan.
Vergeet niet om de betalingen aan D-reizen gewoon door te laten gaan zoals in begin was afgesproken

Heel veel sterkte en succes..
p.s

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ben je nog in de periode dat je in hoger beroep kunt gaan???
Dat kan sowieso niet aangezien de eis beneden de 1750 euro is (900 lijkt me zelfs met bijkomende kosten daar niet boven komen)

iniki

Ongelezen bericht door iniki »

Het is een vreemde zaak...

D-reizen zal toch niet , wanneer de klant zich aan de afbetalings-regeling zou houden, het risico gaan lopen om ook nog voor de kosten van een gerechtelijke procedure op te moeten draaien...
Als zij de zaak dus zouden verliezen moeten zij de gerechtskosten betalen

Pink pink ben jij echt wel helemaal volledig geweest in je berichtgeving hierover..??

PINKPINK

YEP

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als ik het verhaal zo lees, heeft OF Pinkpink niet alles verteld hier, OF heeft D-Reizen een grote fout gemaakt en heb jij je slecht voorbereid op de zitting en op de zitting ook grote fouten gemaakt.
Dat is heel vervelend, maar ik kan me de uitspraak van de rechter wel indenken. Jij had geen stukken om jouw gelijk aan te tonen en D-Reizen wel stukken om hun gelijk aan te tonen.
Als je er onderuit wil komen zal je je moeten richten tot D-Reizen en aan hun aantonen dat je wel alles betaald hebt. Doe dit schriftelijk en probeer uit te vinden wie binnen D-Reizen de bevoegdheid heeft om jou kwetschelding te verlenen.
Maar ik denk niet dat je veel kans maakt.

PS: Nog wel een verzoek, zet aub de Caps-Lock uit als je hier post.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Op deze manier is deze topic gewoon een onzin onderwerp.

Je bent wel op de zitting geweest, maar hebt niet aan de rechter gemeld dat je alles netjes hebt betaald ????

Aangezien je voor het gerecht stond, heb je in een eerder stadium waarschijnelijk ook niks doorgegeven aan D-reizen, betreffende jouw betalingen.

Ik hou het er maar gewoon op dat je inderdaad niet (voldoende) hebt betaald, dat lijkt me de meest logische gevolgtrekking uit je samenraapsel van kreten

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

zonder de letterlijkke uitspraak van rechtbank kun je niets hier!

verder nog;
1 U heeft betaald, en was dit optijd en met klantnummer, want D reizen heeft zoveel betalingen dat dit noodzakelijk is!

2 U kunt beter teveel dan tekort meenemen!

3 Een mapje met bankafschriften en met tekstmarker alle D reizen aanstrepen werkte goed, verder een lijstje met de datums en bedragen en het totaal eronder erbij, en dat 3x voor rechter, D reizen en U zodat U alle het kan zien...

De bankafschriften slechts ter inzage en niet meegeven, teveel prive info op!

Bij een betalings regeling moet je altijd het juiste bedrag en optijd betalen, en tussen bij U afschrijven en bijschijven bij D reizen kan enkele dagen of weekend zitten!
Het diende bij hun tijdig binnen te zijn, dus altijd 3 werkdagen eerder!

Als U vooraf info had gevraagt, soms is er een student rechten die U meer kan helpen als een dure advokaat, deze heeft tijd om te zoeken en kan iemand die daar woont meesturen als hulpje zonder toga, want een student rechten is nog geen advokaat, maar weet vaak gelijkwaardige resultaten te behalen en voor allebei is dat leerzaam.

Maarschalk

Besef wel dat je nu voor de rechter te laat bent. Hij/zij heeft al uitspraak gedaan.
Nu nog met betalingsbewijzen aankomen hoeft niet meer bij de rechter. Nu dien je je tot D-Reizen te wenden.

PINKPINK

HOEZO CAPS LOCK UIT???
IS DAT EEN VOORWAARDEN VOOR HIER OP DE SITE?
DENK HET NIET

Maarschalk

CAPS LOCK uit omdat het schreeuwerig overkomt.
Het is geen eis, maar een verzoek.

Gesloten