Zoals u kunt zien heb ik schuldeisers aangesproken om een betalingsregeling te accepteren, en in de hoop dit zelf te kunnen oplossen.
Mocht dit alles niet lukken, dan is een sanerings traject noodzakelijk.
Helaas heb ik nog niets mogen vernemen, dus heb een 2e poging gedaan.
Verder onder deze eerste mail, de bedragen waar het om gaat.
Oorzaak van schulden, een dochter die allimentatie opeist ondanks eerder gemaakte afspraken met de ex, de dochter werkt inmiddels, maar maakt van de wet gebruik om toch tot het maximale eruit te halen.
Ze laat een loonbeslag door het LBIO opleggen met de nodige onkosten, en zonder enig vorm van communicatie naar mij toe.
Een loonbeslag, die na een recht zitting is deels afgewezen maar dat ik volgens de rechtbank het verlies makkelijker kon dragen dan de tegenpartij, die 2660,- euro teveel heeft ge-incasseert, maar niet terug hoeft te betalen.
Door deze situatie ben ik ook nog eens mijn baan kwijtgeraakt, en leef nu helaas via een uitkering, maar doe er alles aan om snel weer aan de slag te kunnen.
Door het beslag zijn er achterstanden ontstaan, die lang nodig hebben te herstellen.
Maar dit bedrag is een regelrechte ramp voor het gezin.
Hoe krom is de wet hé?
Hierdoor staat een schuldsanering zeer kort om het hoekje.
Indien er één persoon/instantie niet mee wil werken, komt een gezin met 4 personen in de sanering, waardoor we de kinderen de aankomende 3 jaar niets te bieden hebben dan slecht eten en dak boven het hoofd.
( zie verzoek aan schuldeisers ).
Beste Mensen,
Zoals met u afgesproken een totaal overzicht van alle inkomsten en uitgaven.
zoals U in de bijlage kunt zien, is er sprake van achterstanden, die ik geleidelijk aan probeer in te lopen.
Op dit moment, zijn we diverse hoge posten reeds kwijt, maar staan er nog enkele open, die niet op de korte termijn ingelost kunnen worden.
Wel doen we er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te realiseren, echter heb ik 20-07-2011 een verzoek bij de hulp sanering neergelegd, voor het geval ik niet de medewerking kan krijgen, die nodig zal zijn om dit alles tot een goed einde te brengen.
Men heeft inmiddels een inschrijving tot stand gebracht.
Op het gebied van inkomsten, en uitgaven ziet U in de lijst dat elke cent, waar mogelijk gebruikt wordt om in te lossen.
Ik ben zelf zeer druk bezig om een baan te vinden, evt in ploegen om het maand bedrag omhoog te krijgen, waardoor er sneller ingelost kan worden.
Mijn salaris is afkomstig van het UWV uitkeringsinstantie.
Alle extra's die evt komen, worden ook gebruikt om zoveel mogelijk in te lossen.
In de bijlage ziet U een compleet overzicht van de huidige stand van zaken, alsmede een restbedrag per maand.
Het gezin bestaat uit 4 mensen, en als ik reken wat er minimaal nodig is voor onderhoud, dan kom ik aan 250,- per maand.
Momenteel betalen we al aan extra rekeningen € 228,-
Dat houd voor ons in geen extra's en zeer zuinig aan doen.
Dat zou inhouden dat er ± € 250,- overblijft om te verdelen onder de schulden.
U kunt ook zien dat er binnenkort ook rekeningen weg vallen, deze vrijgekomen bedragen, worden ook dan wederom verdeeld over de openstaande rekeningen
Ik hoop dan ook dat U allen zorgvuldig het overzicht bekijkt, en met een reëel voorstel komt.
De wil mijner zijde is er, en zal er alles aan doen om dit alles tot een goed einde te leiden, maar kan dit niet zonder uw hulp.
Mochten we met zijn allen er niet uit kunnen komen, dan zal ik tegen mijn zin in het sanerings traject moeten gaan bewandelen, en moet dan ook alles uit handen geven.
Ik heb dan geen grip meer op welke regeling dan ook, vooral niet als het via het gerecht zal lopen.
Helaas heb ik geen vaste baan anders had ik nog de optie gehad,om een lening te nemen van 7700,- om alles ineens in te lossen, en hiermee alleen de lening terug te betalen,
Het is aan U allen hoe verder!
Afwachtend op uw allen reactie,
Verblijf ik
Dame. en Heren.
Wederom vraag ik Uw aandacht voor het volgende.
Ik heb alle in en uitgave's grondig bekeken en ben hiermee ook naar het bureau schuldhulpverlening gegaan.
Inmiddels zijn we alle gegevens aan het verzamelen die noodzakelijk zijn om het traject van start te laten gaan.
Buiten de al bestaande regelingen die al lopen, heb ik zelf nog een láátste voorstel, die ik hoop door eenieder eens grondig te willen bekijken ( zie bijlage ).
Dit is een theoretisch traject die ik zelf kan realiseren, en hierin is echt alles opgenomen tot de laatste cent.
Zoals U ook kunt zien, zijn er maand termijnen aan gekoppeld, die indien eenieder eraan mee wil werken ook nageleefd zullen worden.
Dit is het meest haalbare qua aflossingen zoals het er nu uitziet.
Hieraan wil ik aan toevoegen, indien ik werk vind die meer opbrengt dan de huidige uitkering, zullen de maandtermijnen opnieuw berekend worden, en zullen de bedragen verhoogd worden, waardoor de aflossingen bespoedigd zullen worden.
Dit geld ook voor overige inkomsten, die evt extra binnen komen.
Alle bedragen die terug betaald moeten worden zijn dan ook sneller betaald dan wanneer het via het sanerings traject gaat lopen, en dan is ook nog de vraag of alles na de 3 jaar wel ingelost is, daarna zal finale kwijting via de rechtbank gevraagt worden,en restantschulden zullen dan door schuleisers voor lief genomen moeten worden.
Ik wil dit het liefst met U zelf oplossen, en hoop dan ook dat u met mijn voorstel in kunt stemmen.
Indien één van U niet ermee accoord gaat, dan moet ik het helaas uit handen geven, en zal spijtig genoeg met mijn gezin een langdurig traject in moeten.
Gaarne spoedig reactie
Mnd 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Bedrag
1200 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40
1021 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40
446 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 46
1634 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
53 53 53 53 53 53 53 53 53 53 53 80 80 17
53 53 53 53 53 53 53 53 53 53 51
53 53 53 53 53 53 53 53 53 53 53 80 80 80
Word Vervolgd
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalingsregeling verzoek schuldeisers
-
EagleOne2002
-
EagleOne2002
Re: Betalingsregeling verzoek schuldeisers
Zo juist nog bevestiging gekregen van de advocaat en de Makelaar dat hun accoord gingen met de aangeboden regeling.
Het wachten is nu nog op de overige 2 eisers,
Het wachten is nu nog op de overige 2 eisers,
Correspondeer je zelf met de schuldeisers zoals je in deze openingspost hebt gedaan?
Dan zou ik iemand zoeken die voor jou een goede brief opstelt, dan heb je namelijk al de helft gewonnen. Dat is niet rot bedoeld, maar het komt allemaal nogal chaotisch over, en chaos is het laatste wat een schuldeiser wil.
In elk geval mooi dat je 1 partij hebt kunnen overtuigen.
Dan zou ik iemand zoeken die voor jou een goede brief opstelt, dan heb je namelijk al de helft gewonnen. Dat is niet rot bedoeld, maar het komt allemaal nogal chaotisch over, en chaos is het laatste wat een schuldeiser wil.
In elk geval mooi dat je 1 partij hebt kunnen overtuigen.
-
EagleOne2002
Misschien heb je gelijk, maar in ieder geval zien ze dan wel dat ik het zelf probeer, het is immers duidelijk wat er staat, en voor perfectie betaald men tegenwoordig.
We zijn immers een doorsnee gezin, en dan mag je verwachten dat het gaat om de inhoud van het verhaal, en niet de manier van opstellen.
Ik heb inmiddels ook van de 2e partij, Makelaar een goedkeuring mogen ontvangen, en wenst ons succes met de overige.
Prettig weekend
We zijn immers een doorsnee gezin, en dan mag je verwachten dat het gaat om de inhoud van het verhaal, en niet de manier van opstellen.
Ik heb inmiddels ook van de 2e partij, Makelaar een goedkeuring mogen ontvangen, en wenst ons succes met de overige.
Prettig weekend