LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bewindvoering
Bewindvoering
Hallo,
Ruim 4 jaar had ik een bewindvoerder. Nooit kreeg ik iets te zien van mijn bankrek. of jaaroverzichten.
Nu is de bewindvoering beeindigd en krijg ik alle schuldeisers weer over me heen.
Bij de behandeling van de ontheffing op de rechtbank heeft de bewindvoerder verklaard dat er GEEN schulden meer waren. Die waren er dus nog wel degelijk.
Deze week kreeg ik na lang aandringen wat meer gegevens los en je schrikt je te pletter. De huishuur schijnt elke maand anders geweest te zijn. Ook de andere vaste lasten waren maandelijks verschillend. Elk jaar was er geld over. Bewindvoerderskosten zijn berekend, maar ik weet niet beter of die waren door de bijzondere bijstand vergoed.
Waar kan je terecht om een bewindvoerder aansprakelijk te stellen voor bijv. alle rente die bij de schulden extra op is gekomen?? Om maar iets te noemen.
Naar boven
Ruim 4 jaar had ik een bewindvoerder. Nooit kreeg ik iets te zien van mijn bankrek. of jaaroverzichten.
Nu is de bewindvoering beeindigd en krijg ik alle schuldeisers weer over me heen.
Bij de behandeling van de ontheffing op de rechtbank heeft de bewindvoerder verklaard dat er GEEN schulden meer waren. Die waren er dus nog wel degelijk.
Deze week kreeg ik na lang aandringen wat meer gegevens los en je schrikt je te pletter. De huishuur schijnt elke maand anders geweest te zijn. Ook de andere vaste lasten waren maandelijks verschillend. Elk jaar was er geld over. Bewindvoerderskosten zijn berekend, maar ik weet niet beter of die waren door de bijzondere bijstand vergoed.
Waar kan je terecht om een bewindvoerder aansprakelijk te stellen voor bijv. alle rente die bij de schulden extra op is gekomen?? Om maar iets te noemen.
Naar boven
Re: Bewindvoering
Ik was gisteren TV aan het kijken en dat ging over het onderwerp curatoren. En de vraag werd dan ook gesteld door wie en hoe wordt een curator in de gaten gehouden of hij zijn/haar werk wel goed doet. In principe ligt die taak bij de Rechter-commisaris dezelfde die het faillisement heeft uitgesproken. Bij jou dan ook de vraag hoe ben jij failliet verklaard ging dat via de rechter en ben jij dan ook in de WSNP gekomen. Er zijn namelijk twee opties, wanneer iemand in een schulden positie zit dan kan deze naar het burau schulhulpverlening ( de Stadsbank) voor een z.g.n. schuldenregeling dit betekent dat de de stadsbank contacten gaat leggen met de schuldeisers, dan wordt er een percentage afgesproken om de schuld te betalen, bijvoorbeeld de schuld is € 100,00. De stadsbank doet dan een voorstel van gaat u akkoord met een betaling van de schuld van € 50,00. Waneer de schuldeisers akkord gaan met een percentage van de schuld dan wordt dit minnelijke schuldenregeling genoemd. Je kunt het zien dat al je schulden een grote schuld wordt en die schuld heb je dan in principe bij de kredietbank je lost hier uiteraard op af en in drie jaar ben je schuldenvrij. Uiteraard moet de schulden niet torenhoog zijn. Waneer 2 schuleisers niet akkoord gaan kan het zijn dat de stadsbank (en dat kun je ook zelf doen) de WSNP aanvraagt dit is de wettelijke schulsanering. De rechter zegt tegen de schuldeisers dit is het bedrag wat je kunt krijgen. Hiermee moeten zij akkoord gaan. In het geval van de WSNP krijg je een curator toegewezen. Die behartigd in feite al je zaken, de post gaat naar hem toe en wordt door hem opgemaakt ( hoezoe privacy) maar ook kan hij alle zaken als huur ed regelen. Echter ook in de WSNP dien je in drie jaar schuldenvrij te zijn. Als ik jou verhaal lees dan zit er heel wat fout je staat al vier jaar onder curatele en je hebt nog steed schulden. Als ik jou was zou direct naar het bureau voor rechtshulp gaan. In ieder plaats zit er wel een. Een klacht over je curator kun je volgens mij als ik het TV progamma gisteren heb begrepen indienen bij de rechter-commisaris die het vonnis heeft uitgesproken.
Veel succes.
Overigens voor de goede orde ik spreek hier niet uit ervaring, maar ik heb hier in verband met mijn werk wel eens mee te maken.
Veel succes.
Overigens voor de goede orde ik spreek hier niet uit ervaring, maar ik heb hier in verband met mijn werk wel eens mee te maken.
Ik ben niet falliet verklaard. I.v.m. scheiding vond de gemeente dat ik een bewindvoerder nodig had. Dus puur voor eigen bescherming. Ik heb dan ook zelf een bewindvoerder gezocht en gevonden. Ik heb ook geen schuldsanering en volgens de overzichten die ik sinds een dag in mijn bezit heb was er elk jaar geld over!!
Heb de rechtbank gebeld, maar die zeggen niets te kunnen doen!
Ga het dan ook zeker niet bij laten zitten en zoek het verder uit.
Heb de rechtbank gebeld, maar die zeggen niets te kunnen doen!
Ga het dan ook zeker niet bij laten zitten en zoek het verder uit.
Zoals ik het dus nu kan plaatsen, heeft iemand je aardig financieel benadeeld. Ik zou zoals ik al aangegeven heb onmiddelijk naar het bureau voor Rechtshulp gaan. Of er nog wat te halen valt bij die zogenaamde bewindvoerder is een misschien een tweede.
Ik wil eerst bevestiging hebben of bewindvoerderskosten in kader van bijzondere bijstand door de Sociale Dienst zijn betaald.
Omdat die ook bij mij berekend zijn.
Maar het is een zooitje!
Op de jaaroverzichten staan posten die nooit van mij kunnen zijn.
Maar de rechter krijgt aan het eind van het jaar maar 1 A4-tje te zien, terwijl de hele specificatie door niemand gezien wordt.
Bijv. huishuur zou elke maand een ander bedrag zijn geweest.
Te gek voor woorden!
Omdat die ook bij mij berekend zijn.
Maar het is een zooitje!
Op de jaaroverzichten staan posten die nooit van mij kunnen zijn.
Maar de rechter krijgt aan het eind van het jaar maar 1 A4-tje te zien, terwijl de hele specificatie door niemand gezien wordt.
Bijv. huishuur zou elke maand een ander bedrag zijn geweest.
Te gek voor woorden!
Dan snap ik Sociale Zaken ook niet, want die moet toch ook verifiëren waar zij het geld aan betalen.. Over het algemeen gaat het geld menteen naar de bewindvoerder. Dus de grote vraag is dan ook was jouw bewindvoerder een erkende.
Of de bewindvoerder een erkende was weet ik niet.
Ben er inmiddels wel achter, dat mijn alsnog ingediende kwijtschelding gemeentelijke belastingen afgewezen is, omdat het te laat is ingediend.
Ook zijn d laatste 2 jaar de bewindvoerderskosten niet ingediend. Die van 2002 kan ik vergeten, maar kan nog proberen die van 2003 terug te krijgen.
Ik zet nu alles op een rijtje en dan maar eens zien waar ik verhaal kan halen.
Ben er inmiddels wel achter, dat mijn alsnog ingediende kwijtschelding gemeentelijke belastingen afgewezen is, omdat het te laat is ingediend.
Ook zijn d laatste 2 jaar de bewindvoerderskosten niet ingediend. Die van 2002 kan ik vergeten, maar kan nog proberen die van 2003 terug te krijgen.
Ik zet nu alles op een rijtje en dan maar eens zien waar ik verhaal kan halen.
Daar ben ik nu mee bezig. Het wordt alleen een ongelooflijke klus. Er staan nl. ook inkomsten van een totaal ander persoon op de papieren die ik met veel moeite van de bewindvoerder heb gekregen en een jaar heeft blijkbaar 19 maanden, want er is in 1 jaar 19 keer huur betaald. Dit zijn maar 2 voorbeelden uit een hele reeks!
Er zou eigenlijk een soort klachtenbureau moeten zijn waar men terecht kan, want nu moet je via via via enz.
Er zou eigenlijk een soort klachtenbureau moeten zijn waar men terecht kan, want nu moet je via via via enz.