LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beyond Beauty

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Egberta82

Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Egberta82 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik heb al vele forums gelezen met dit onderwerp. Maar de meesten zijn al van vorig jaar.

Ook ik ben slachtoffer geworden van Beyond Beauty. Ook ik ben in een proefpakketje van de firma getrapt. En vervolgens elke maand 23.90 betaald voor een vervolgzending die ik echter nooit heb gekregen.
Ondertussen zit ik met Janine Mol in een pittige mailwisseling. Ik heb echter geen zin om straks een deurwaarder aan mijn deur te hebben, dus ik ben een beetje zoekende wat voor stappen ik nu moet ondernemen om mijn geld terug te krijgen.

Verder hoop ik dat er iets/iemand is die deze bedrijven kan stoppen!

Dus graag tips.

Heel erg bedankt.

Jolijn

Re: Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ook al zijn de topics van vorige jaar, de adviezen en tips die gegeven worden, kun je nog steeds gebruiken.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Simpel - om de adviezen even samen te vatten.

Stuur ze een (aangetekende) brief waarin u het contract ontbind vanwege wanprestatie (niet leveren).
Meld daarin dat ook de incassomachtiging vervallen is - en indien men per datum X alsnog poogt te incasseren dit als diefstal en incassofraude zal worden afgehandeld.

Eis dan ook of de goederen die niet geleverd zijn, of X pakketten in geldwaarde terug per 15 dagen na het schrijven.

Documenteer alles, doe niets per telefoon, en blijf volhouden.

thea1072

Ongelezen bericht door thea1072 »

Je kunt het geld terug laten storten. (Storneren heet dat) Vraag het aan je bank als je niet weet hoe je het moet doen
Thea Huigen

Schiksie

Ongelezen bericht door Schiksie »

Vorig jaar heeft het bedrijf beyond-beauty.eu mijn vader die nauwelijks kan lopen en praten na 3 Tia's telefonisch benaderd en Beauty supplementen verkocht.....aan een man van 67 jaar. Nu werd mijn vader met hartklachten opgenomen 4 weken geleden en toen vond ik al de pillen in de kast, 6 zendingen die ze hebben opgestuurd. Op bankafschriften vond ik 6 zendingen die ze hebben afgeschreven voor 119,50 ( 6 zendingen a 23.90 ). Ze weigeren nu alles terug te nemen en willen 2 zendingen terugnemen en niet alles en ik heb de bandopname opgevraagd en dat is echt een lachertje... Mijn vader kan nauwelijks praten en die oplichter aan de telefoon smeert hem gewoon iets aan wat hij helemaal niet nodig heeft. Helaas durven ze niet het hele gesprek te sturen maar alleen het eind met het verkoop akkoord gedeelte. Dit bedrijf is nog niet van mij af :wink:

Guardian72
Contacteer:

Schiksie schreef:Helaas durven ze niet het hele gesprek te sturen maar alleen het eind met het verkoop akkoord gedeelte. Dit bedrijf is nog niet van mij af :wink:
Dan lijkt het zowiezo dat ze wat te verbergen hebben, en zou je het kunnen gooien op :
1) geen wilsovereenstemming (je vader wist niet goed duidelijk te maken wat hij wilde)
2) geen machtiging (is een klein stukje van een opname voldoende, het gehele gesprek moet er m.i. opstaan, omdat je anders heel makkelijk (als klant) al kan roepen "Bedrog") - dus, alles terugvorderen.

Ik weet niet of je dat wil - maar wat hoor je precies op de opname die je hebt?
Alleen "gaat u accoord" en 'ja' ? Dat is zowiezo niet voldoende - want op die manier kan je ook stellen dat het bedrijf heeft toegezegd om je vader 100.000 euro te betalen - en gevraagd of hij accoord ging met termijnen van 2500 per maand... :mrgreen:

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Zoals Guardian72 al aangeeft lijkt het me dat hier geen overeenkomst tot stand is gekomen (1). Waar hij met 'geen machtiging' op doelt ontgaat mij, maar goed.

Guardian72
Contacteer:

ArneLH schreef:Zoals Guardian72 al aangeeft lijkt het me dat hier geen overeenkomst tot stand is gekomen (1). Waar hij met 'geen machtiging' op doelt ontgaat mij, maar goed.
Er word geincasseerd van de rekening van de vader, zonder incassomachtiging.
Dat is, zeker zonder overeenkomst, diefstal en incassofraude en de rekeninghouder (of diens gemachtigde) zou bij de bank alles moeten laten storneren op deze gronden, en een selectieve blokkade op rekening van 'beyond beauty' moeten laten aanbrengen, met als reden onrechtmatige incasso.

Excuus voor het niet duidelijker zijn (had nog maar 1 koffie op)

Moon klein

Ongelezen bericht door Moon klein »

Het lijkt erop dat beyond beauty weer actief is of probeert te zijn!
Ik kreeg vandaag n mailtje van het thuisfront, want ik ben nl 'heerlijk' op vakantie,met het volgende bericht: er is n brief van de deurwaarder en je moet zoveel betalen! 1 ik ken(de) het hele bedrijf niet 2 ik heb nooit enig contact met hun gehad 3 ik heb nooit enig product van hun ontvangen
En nu ...? Lekker verder genieten van deze vakantie.. zie het maar eens voor elkaar te krijgen.
Zal bij thuiskomst me er als n pitbull in vast bijten zoals aanbevolen door menig ander gedupeerde!
Kunnen dit soort oplichters nou niet eens echt aangepakt worden?!

ikweethetnietmeer

Ongelezen bericht door ikweethetnietmeer »

Hallo,

Ook ik ben er in getrapt enkele jaren geleden.Heb het gelijk weer opgezegd en ook bij mij werd er gewoon geld van de rekening gehaald.Dit heb ik terug laten storten en heb er in eerste instantie niks meer van gehoord.Een paar maanden later werd ik gebeld of ik weer klant wilde worden,nee dus..
Weer een tijd later deurwaarder aan de deur,ik had een rekening van 75.00 euro open staan.Heb die man alles uitgelegd maar daar wilde hij niet naar luisteren,ik werd knorrig gesommeerd om het bedrag te betalen.Iedereen adviseerde mij om dit niet te doen en heb ook niks betaald.Heb wel een mail gestuurd naar van den Bergh maar hoorde niks. intussen ben ik weer gebeld door BB of ik misschien weer klant wilde worden.Heb de juffrouw gevraagd wanneer ik ook alweer was uitgeschreven als klant,dit was in 2009 vertelde ze,dus ben al jaren geen klant meer en toch komen ze aan de deur en sturen brieven.Nu is het al zover dat mijn auto in beslag word genomen,heb een brief van van den Bergh gekregen met een foto van de auto bij mij voor de deur.Heb ook gekeken of ik contact kon opnemen met Debt-scan maar dat kan niet.Kan geen e-mailadres vinden of adres en telefoonnummer.
Ik weet niet meer wat ik moet doen,iemand misschien een tip???
Groetjes

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je geen uitnodiging (dagvaarding) voor een rechtszaak hebt gehad, mag je er van uitgaan dat er geen rechtszaak is geweest, geen vonnis enz. enz. En al helemaal niet het vonnis' beslag op auto'.
Lijkt meer op intimidatie van vd Berg. Als die brief uit naam van deurwaarder vd Berg is, kun je een klacht indienen bij de kamer van gerechtsdeurwaarders.

Gesloten