Onlangs ontving ik van een incasso beau een aanmaningsbrief. Waar in ze een vordering van 98,- plus 50,- sommatie kosten in rekening hebben gebracht, ik heb nooit een sommatie van eneco gehad, want het termijn waar over ik moet betalen was pas een week af gelopen, ik heb het betaald. Een week later kreeg ik een tweede sommatie van het incasso beau waar in het open staande incasso kosten 198,- euro zijn geworden, of ik deze binnen 5 dagen moet betalen.
ik heb direct een bezwaarschrift ingediend en een artikel van de raat voor de rechtspraak staffel bijgevoegd waarin staat dat de incassokosten niet meer dan 44,- euro mogen bedragen.
Wat moet ik nu doen.... toch die 198 euro betalen of alleen maar die 44,- euro ? Hoe groot is de kans dat ik alsnog die deurwaarde dan op de stoep heb staan?
Wie o wie heeft advies!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bezwaar incassokosten
Re: bezwaar incassokosten
Zou proberen te bewijzen, dat je niks hoeft te betalen en dan contact opnemen met het incassoburo.
Re: bezwaar incassokosten
Beste 2202562492,
Als ik het goed begrijp heb je dus al 148,00 betaald. Zij kunnen en mogen je nooit een week later weer sommatiekosten in rekening brengen. Ik ben bang dat je hier aardig opgelicht wordt.
Als ik jou was zou ik eens informeren bij de NVI, zij zijn een controlerend orgaan op weliswaar aangesloten incassobureaus, maar kunnen je wel de benodigde informatie verstrekken.
Ook kunnen zij niets meer doen, je hebt tenslotte bezwaar gemaakt.
Vraag ze eens, uiteraard schriftelijk, om een specificatie van hun berekening. Tenslotte zijn ze verplicht om je deze op jouw verzoek te verstrekken.
Laat weten hoe het verder gaat. Sterkte en Succes met je strijd tegen deze oplichtersbende.
Als ik het goed begrijp heb je dus al 148,00 betaald. Zij kunnen en mogen je nooit een week later weer sommatiekosten in rekening brengen. Ik ben bang dat je hier aardig opgelicht wordt.
Als ik jou was zou ik eens informeren bij de NVI, zij zijn een controlerend orgaan op weliswaar aangesloten incassobureaus, maar kunnen je wel de benodigde informatie verstrekken.
Ook kunnen zij niets meer doen, je hebt tenslotte bezwaar gemaakt.
Vraag ze eens, uiteraard schriftelijk, om een specificatie van hun berekening. Tenslotte zijn ze verplicht om je deze op jouw verzoek te verstrekken.
Laat weten hoe het verder gaat. Sterkte en Succes met je strijd tegen deze oplichtersbende.