LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij de rechter.....

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
problem

Bij de rechter.....

Ongelezen bericht door problem »

LS,

Hallo,

Mij is verteld door het ib dat er enkel een papier word opgehaald bij de rechter en dat deze dan niet beide partijen aan gaat horen!

weet iemand hoe dit in zn werk gaat ik wil het namelijk voor laten komen want ik heb gelijk (wie niet!?) maar als je de kans niet krijgt om je verhaal te doen houd het natuurlijk op

Groeten

vladja

Re: Bij de rechter.....

Ongelezen bericht door vladja »

Volslagen onzin. Een rechter hoort altijd beide partijen in een zaak. Dus grote bangmakerij.

Vladja

problem

Ongelezen bericht door problem »

gelukkig maar....

ik werd al benauwd dat er niemand mij meer ging geloven...

:roll:

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Eigen ervaring. Ik had een huur achterstand van mijn winkel omdat ik deze niet kon betalen. Oorzaak was de criminaliteit en de verhuurder die het nodig vond om er een incasso bureau op te zetten wat totaal niets oploste. Het ging over 6300€ en was voor 3 maanden. Het incasso bureau gaf mij de gelegenheid om dit binnen 2 weken te voldoen, wat niet kon omdat ik zonder inkomsten zat en zelf geen dubbeltje meer had. Met moeite heb ik 5000€ kunnen lenen van familie en dat voldaan.
Men vond dat niet genoeg en een dagvaarding volgde. Hier werd na het voldoen van die 5000€ nog even een bedrag aan kosten en rente in rekening gebracht van 11500€, zodat de totale schuld kwam op 17500€.
Dat heb ik voor laten komen, dat wil zeggen dat zij een procedure hebben aangespannen.
Ik heb verweer gevoerd bij de rechter, waarbij de tegenpartij niet kwam opdagen.
Na ongeveer 6 weken kreeg ik de uitspraak schriftelijk toegestuurd en daarin werd mij aangezegd dat ik nog 20% van de hoofdsom moest voldoen. Dit is door de WSNP over genomen en is een regeling voor getroffen.
Het heeft echt zin om daar verweer te voeren en laat U niet afschrikken door dreigementen van een incasso bureau, want als het echt door onmacht is gekomen zal de rechter wel degelijk naar Uw argumenten willen luisteren.

Vr. Gr. Hans.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

zorg voor bewijzen. Wie eist bewijst. En komt het ib met schriftelijke bewijzen die u niet schriftelijk maar alleen mondeling kunt weerleggen, kunt u nog zo`n mooi verhaal hebben maar dan houdt het wel op meestal...

Gesloten