LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] blijven loont-korting van de Nuon
blijven loont-korting van de Nuon
Wij zijn al jaren klant bij de Nuon. Sinds een paar jaar krijg ik iedere maand een mail met de rekening en dan betaald ik vrij wel onmiddellijk.
Wel moet ik kijken of er op 2 bankrekening voldoen saldo staat. Dat is de rede dat ik niet het bedrag met een automatische incasso kan laten afhalen.
Nu heeft de Nuon een actie om korting te krijgen, maar alleen als je een machtiging afgeeft.
Ik vind dit niet te recht. Waarom kan iemand die jaren klant is en ook de rekening op tijd betaald niet in aanmerking komen voor deze korting.
Ik ben iemand die graag controle houd over zijn bankrekening. Vooral nu ik in de ww te recht ben gekomen, door reorganisatie en mijn man in de arbeidsongeschiktheid zit.
Wel moet ik kijken of er op 2 bankrekening voldoen saldo staat. Dat is de rede dat ik niet het bedrag met een automatische incasso kan laten afhalen.
Nu heeft de Nuon een actie om korting te krijgen, maar alleen als je een machtiging afgeeft.
Ik vind dit niet te recht. Waarom kan iemand die jaren klant is en ook de rekening op tijd betaald niet in aanmerking komen voor deze korting.
Ik ben iemand die graag controle houd over zijn bankrekening. Vooral nu ik in de ww te recht ben gekomen, door reorganisatie en mijn man in de arbeidsongeschiktheid zit.
Re: blijven loont-korting van de Nuon
Het is een actie van Nuon en Nuon mag zelf bepalen welke voorwaarden zij stellen om in aanmerking te komen voor die actie, met uitzondering van de gronden die gelden voor discriminatie, maar goed, daar valt dit in ieder geval niet onder.nijhout schreef:Wij zijn al jaren klant bij de Nuon. Sinds een paar jaar krijg ik iedere maand een mail met de rekening en dan betaald ik vrij wel onmiddellijk.
Dat u er voor kiest om niet per automatisch incasso te betalen, is uw keuze, maar deze keuze heeft dus wel gevolgen voor uw maandprijs. U geeft aan dat u eerst moet kijken op welke van de 2 rekeningen wel of geen geld staat, ook dat is de keuze hoe u uw administratie heeft ingericht. Over het algemeen is de incassodatum iedere maand hetzelfde, ook het bedrag wijkt per maand niet af, aangezien het gaat om het vaste maandelijkse voorschot. Dus technisch gezien weet u wanneer u welk bedrag op de rekening moet hebben staan. Dat u graag zelf "controle" wilt houden kan ik deels begrijpen, maar aan de andere kant, welke controle wilt u hebben op een rekening die u toch iedere maand zult moeten betalen.
Er zijn voor een organisatie veel meer kosten gemoeid met handmatige betalingen dan met automatische betalingen. Vandaar dat veel bedrijven de klanten naar automatische betaling willen 'lokken'.
De energierekening is niet een rekening die van maand tot maand varieert. Je weet dus precies welk bedrag op welke datum betaald moet worden. Je kunt dan dus ook precies weten wanneer je dat bedrag op je bankrekening moet hebben staan. Wat dat betreft lijkt het mij niet echt nodig dat je handmatig betaalt, tenzij je natuurlijk regelmatig te weinig geld op de rekening hebt en de betalingen daarom uitstelt.
De energierekening is niet een rekening die van maand tot maand varieert. Je weet dus precies welk bedrag op welke datum betaald moet worden. Je kunt dan dus ook precies weten wanneer je dat bedrag op je bankrekening moet hebben staan. Wat dat betreft lijkt het mij niet echt nodig dat je handmatig betaalt, tenzij je natuurlijk regelmatig te weinig geld op de rekening hebt en de betalingen daarom uitstelt.
nijhout schreef:
@nijhout,
Die actie en de daarbij behorende korting op 'stroom' heeft eigenlijk helemaal niets te betekenen.
De korting is, zeker het eerste jaar, te verwaarlozen en loopt jaarlijks een ietsie pietsie op.
Verwacht hier geen enorme besparing op uw stroomrekening van.
Gaat u maar eens rekenen wat het voordeel zou kunnen zijn met uw stroomverbruik op verbruiksjaarbasis.
Als de wijze van betalen, zoals u nu doet, u bevalt dan moet/hoeft u zich zeker niet gedwongen of benadeeld te voelen en uw eigen 'vrijheid' in uw betalingsgedrag blijven volgen.
-
Toevallig ben ik nu voor (bijna) 1 jaar klant geweest bij Nuon. Het is zo'n beetje de netste energieleverancier die ik tot nu toe meemaakte. Nette website.nijhout schreef:Wij zijn al jaren klant bij de Nuon. Sinds een paar jaar krijg ik iedere maand een mail met de rekening en dan betaald ik vrij wel onmiddellijk.
Alleen paar keer drammen dat je je voorschot zou moeten verhogen. Heb ik vriendelijk afgewezen, want ik weet wat ik verbruik, en dat het vrij precies uit gaat komen. Bovendien betaal ik netjes bij als ik uiteindelijk meer verbruikt heb.
Ik kreeg er een enorm hoge korting bij het overstappen en ik verwacht dat dat allemaal keurig afgewikkeld wordt. Wat zeg ik? Ik heb het al binnen, vóór de eindafrekening. En ik kreeg wel 2x per post een nieuw voorstel. Ze communiceren echt goed!
Maar voor die koninklijke behandeling ga je wel stervensveel betalen als je blijft...
Ik raad je aan om elk jaar over te stappen. Ik doe het al jaren. Het scheelt gauw 10% in de kosten.
Ik heb goede ervaringen met Greenchoice, en Nuon. Met Essent (en afgeleiden) heb ik minder goede ervaringen: je moet nauwkeurig lezen en flink zoeken op de website.
Ik stap binnenkort over naar Energiedirect. Is ook een Essent afgeleide, maar omdat ik de kronkels ken durfde ik ze te nemen. Zij waren `tgoedkoopst.
In het algemeen hou ik niet van grote kortingen. Let liever op lage vaste adminstratiekosten (apart voor stroom en gas), en vervolgens op m3 en kWh prijs. Ik heb goede ervaringen met Easyswitch als vergelijker. Op dit moment staat Eon daar voordelig (die zou ik nu kiezen).
Eon is ook Essent afgeleide, dus even goed lezen wat de (actie- en eventuele bijkomende) voorwaarden zijn. Alle info bij Easyswitch moet je even helemaal uitvouwen.
Vervolgens wil iedereen zonder gezeur automatisch afschrijven. Geef ze dat vertrouwen. Betaal gewoon je rekening op tijd. En je krijgt keurig je korting na 1 jaar, of soms al eerder zoals bij Nuon. En tel uit je winst.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 10 mei 2017 15:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Voor Nuon maakt het echt niets uit of U al jaren klant bent of pas 1 maand, voor Nuon is iedereen gelijk. Nuon heeft ook geen enkele boodschap aan het feit dat U uw administratie zo inricht dat een automatische incasso lastig is. Wat voor Nuon telt is dat inkomsten via een automatisch incasso veel eenvoudiger te verwerken dan handmatige overschrijvingen. Daarom kunt U een korting krijgen.nijhout schreef:Wij zijn al jaren klant bij de Nuon. Sinds een paar jaar krijg ik iedere maand een mail met de rekening en dan betaald ik vrij wel onmiddellijk.
En met automatische incasso's houdt U wel degelijk de controle, want met een paar muisklikken kunt U deze (behalve voor loterijen) terugdraaien.
En nee, ik werk niet voor Nuon (en ook niet voor al die andere bedrijven waar op dit forum over geschreven wordt).
@Geip Suusje",Geip Suusje schreef:
Ik raad je aan om elk jaar over te stappen. Ik doe het al jaren. Het scheelt gauw 10% in de kosten.
En tel uit je winst.
Als u al jaren achtereen elk jaar overstapt en telkenmale al gauw 10% op uw energierekening bespaart, dan kunt u dat maar beter nog even volhouden aangezien u dan over enkele jaren geld toe krijgt.
En dat is pas"TEL UIT JE WINST"
Wel goed rekenen. Het gaat hier om een exponentieel verband. Ieder jaar 10 procent eraf betekent niet dat het negatief wordt maar dat het ieder jaar steeds minder wordt. Ja ja ik help mijn kind met het voorbereiden van het Wiskunde examenscontra schreef:@Geip Suusje",Geip Suusje schreef:
En tel uit je winst.
Als u al jaren achtereen elk jaar overstapt en telkenmale al gauw 10% op uw energierekening bespaart, dan kunt u dat maar beter nog even volhouden aangezien u dan over enkele jaren geld toe krijgt.
En dat is pas"TEL UIT JE WINST"
-
@scontra
Ik beschouw het voorkomen van kostenstijging van 25% zoals nu bij Nuon als ik niet overstap als een besparing.
Ik beschouw het voorkomen van kostenstijging van 25% zoals nu bij Nuon als ik niet overstap als een besparing.