Wie heeft dit ook eens meegemaakt...
Ik heb al een geruime tijd een lening lopen bij een Financieringsmaatschappij. Aangezien ik 1 maand achterstand had, hadden zijn contact met mij gezocht, eerst per brief daarna per telefoon.
Aangezien in midden in een verhuizing/verbouwing zit heb ik de brief niet gelezen. na 1 week werd ik door hun gebeld en ze laten een voicemailbericht achter. Ik heb ze 7 min later terug gebeld en we hebben regel getroffen ( 1 maand extra betalen). Ik kwam er die avond dus achter dat ze ook mn buurman hadden gebeld en gevraagd of ik contact met ze wilde opnemen. Ze hebben niet gezegd dat ze van een Fin.maatschappij waren.... neeeee... ze deden zich voor als een vriendin van mij.
Mag dit? Voor hun is dit natuurlijk om zich Juridisch in te dekken.
Ik heb gevraagd waarom ze dit hebben gedaan en toen zeiden ze: ja dit is onze nieuwe beleid.... Beleid? Mijn buren lastig vallen is geen beleid.
Nu heb ik dus ruzie met mn buurman, daar had ik al ruzie mee omdat ik s'avond zat te klussen en daar had hij last van. Nu zegt hij: ik ben niet je persoonlijk antwoordapparaat.
Nu is mij vraag, wie heeft dit ook meegemaakt dat een bank of Fin.instelling contact zoekt met je buren?
Ik hoor het graag zodat ik een klacht kan indienen bij het AFM.
Dank je!
Groet,
Meisje
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] buren stalken?
-
Re: buren stalken?
Dit kan en mag nooit of te nimmer beleid zijn.
Gewoon zonder meer een klacht indienen tegen die maatschappij, en je buurman er persoonlijk van op de hoogte stellen dat jij er OOK niet van gediend bent dat die firma zo handelt.
Zij hebben immers geen contract met je buurman, maar met jou. En daar horen niet ongevraagd derden bij te worden betrokken.
Simpeler kan ik het niet zeggen.
Gewoon zonder meer een klacht indienen tegen die maatschappij, en je buurman er persoonlijk van op de hoogte stellen dat jij er OOK niet van gediend bent dat die firma zo handelt.
Zij hebben immers geen contract met je buurman, maar met jou. En daar horen niet ongevraagd derden bij te worden betrokken.
Simpeler kan ik het niet zeggen.