LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Channock chase

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ricksonja

Channock chase

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Goedenavond,

Een kennis van me kreeg gisteren een brief van Channock chase.

De inhoud van de brief is ze van geschrokken over betalen binnen twee dagen anders wordt er onaangekondigd beslag gelegd.
Met grote letters staat erop.

EXPLOOT Herniewd bevel tot betaling en aankondiging tot beslaglegging.

Aangekruisd: omdat ik niemand thuis trof heb ik dit afschrift van dit exploot achtergelaten in een gesloten envelop.

De kennis wist van deze betaling, was helaas door prive omstandigheden idd vergeten deze te betalen.

Ik heb voor haar direct gebeld met cannock chase en heb de situatie uitgelegd met een voorstel van betaling. Ik heb de financiele situatie uitgelegd en dat kennis bereid was deze betaling in 4 termijnen te voldoen.
Hierop werd direct fel gereageerd, dat ze geen boodschap hadden aan de financiele situatie en dat er in drie termijnen betaald moest worden.
Ik heb aangegeven dat dit echt niet lukte, maar vier termijnen was de enige optie. Ik heb aangeboden alle inkomsten - en uitgaven te willen opsturen zodat ze konden zien dat drie termijnen echt niet haalbaar was.
Mevrouw werd ook steeds feller en vertelde meteen dat als er niet in drie termijnen betaald werd er beslag werd gelegd, was dat niet mogelijk omdat kennis niets heeft en tijdelijk inwoont, dreigde ze dat er beslag op inkomsten gelegd zou worden. Kennis heeft alleen studie financiering, waar ze ook al op gekort wordt. Daarop werd gezegd dan leggen we beslag op haar bankrekening. Als ze dat zouden doen, heeft kennis helemaal een probleem want dan kan de studie en ziektekosten etc ook niet meer betaald worden.

Mijn vraag is nu , kan dit zo maar. Moet er niet eerst een gerechtelijk bevel zijn en kan dit allemaal.
Volgens dit bureau hebben ze dat niet nodig en een aankondiging is niet nodig zeggen ze.
Ook kosten als ze er niet is komen de kosten van sleutelmaker etc allemaal voor haar rekening.
Ook het adres waar kennis tijdelijk staat ingeschreven, kunnen ze daar zomaar naar binnen gaan, is nl niet van die kennis.

Kortom ik hoop dat iemand mij een antwoord hierop kan geven.

De brief is overigens ondertekend door een belasting deurwaarder.

We weten nu ook niet meer of we nu bij Cannock Chase Public moeten zijn of die deurwaarder. Cannock zegt hier niets over.

Wat wij nu gedaan hebben , een mail gestuurd naar ze met een betalingsvoorstel. Maandag gaan we in ieder geval bellen met het juridisch loket wat we nog meer kunnen doen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken

puma73

Re: Channock chase

Ongelezen bericht door puma73 »

Ricksonja schreef:Goedenavond,

Een kennis van me kreeg gisteren een brief van Channock chase.

De inhoud van de brief is ze van geschrokken over betalen binnen twee dagen anders wordt er onaangekondigd beslag gelegd.
Met grote letters staat erop.

EXPLOOT Herniewd bevel tot betaling en aankondiging tot beslaglegging.

Aangekruisd: omdat ik niemand thuis trof heb ik dit afschrift van dit exploot achtergelaten in een gesloten envelop.

De kennis wist van deze betaling, was helaas door prive omstandigheden idd vergeten deze te betalen.

Ik heb voor haar direct gebeld met cannock chase en heb de situatie uitgelegd met een voorstel van betaling. Ik heb de financiele situatie uitgelegd en dat kennis bereid was deze betaling in 4 termijnen te voldoen.
Hierop werd direct fel gereageerd, dat ze geen boodschap hadden aan de financiele situatie en dat er in drie termijnen betaald moest worden.
Ik heb aangegeven dat dit echt niet lukte, maar vier termijnen was de enige optie. Ik heb aangeboden alle inkomsten - en uitgaven te willen opsturen zodat ze konden zien dat drie termijnen echt niet haalbaar was.
Mevrouw werd ook steeds feller en vertelde meteen dat als er niet in drie termijnen betaald werd er beslag werd gelegd, was dat niet mogelijk omdat kennis niets heeft en tijdelijk inwoont, dreigde ze dat er beslag op inkomsten gelegd zou worden. Kennis heeft alleen studie financiering, waar ze ook al op gekort wordt. Daarop werd gezegd dan leggen we beslag op haar bankrekening. Als ze dat zouden doen, heeft kennis helemaal een probleem want dan kan de studie en ziektekosten etc ook niet meer betaald worden.

Mijn vraag is nu , kan dit zo maar. Moet er niet eerst een gerechtelijk bevel zijn en kan dit allemaal.
Volgens dit bureau hebben ze dat niet nodig en een aankondiging is niet nodig zeggen ze.
Ook kosten als ze er niet is komen de kosten van sleutelmaker etc allemaal voor haar rekening.
Ook het adres waar kennis tijdelijk staat ingeschreven, kunnen ze daar zomaar naar binnen gaan, is nl niet van die kennis.

Kortom ik hoop dat iemand mij een antwoord hierop kan geven.

De brief is overigens ondertekend door een belasting deurwaarder.

We weten nu ook niet meer of we nu bij Cannock Chase Public moeten zijn of die deurwaarder. Cannock zegt hier niets over.

Wat wij nu gedaan hebben , een mail gestuurd naar ze met een betalingsvoorstel. Maandag gaan we in ieder geval bellen met het juridisch loket wat we nog meer kunnen doen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken
Betalen is de enige optie, een betalingsregeling is een gunst en geen recht.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Toch ben ik van mening dat er een aantal zaken niet kloppen..ben geen expert op incassogebied maar toch..
Brief is vrijdag ontvangen en er moet binnen twee dagen worden betaald. Lastig als het weekend is..
Verder lijkt het op een dwangbevel en dat kun je niet zomaar achterlaten toch?
Is CC een incassoboer of deurwaarder? Op hun site zegt men dat ze voor lokale overheden incassotrajecten uitvoeren maar voor beslaglegging moet toch een deurwaarder worden ingeschakeld. Verder zeggen ze mee te denken met de klant. Als ik lees dat ze niet over 4 betaaltermijnen willen praten dan strookt dat niet met hun policy...En beslag op inkomen: bepalen zij dat?

Ondertekening brief is ook apart..in mijn optiek.

ALs er een betalingsachterstand is dan moet dat hoe dan ook betaald worden maar bovenstaand verhaal...ik weet niet of dat allemaal zo kan.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Heel goed mogelijk dat het hier een belastingschuld gaat, zij werken namelijk sinds 1 september voor de belastingdienst als incassobureau. Zie:
http://www.accountancynieuws.nl/actueel ... Ho1jWK9KSM
Daar komt ook de 2 dagen termijn vandaan:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _eigendom/

En de belastingdienst kan een dwangbevel uitvaardigen zonder tussenkomst van een rechter, en ook kan de belastingdeurwaarder beslag leggen, ik dacht zelfs zonder tussenkomst van een rechter.

Dit zal ook niet de eerste brief zijn, hier zal ook een aanmaning aan vooraf gegaan zijn. Over het algemeen zijn ze in dat traject wel redelijk schappelijk met een regeling. Pas gaan bellen als er al een dwangbevel op de deurmat ligt, is niet heel verstandig.

Ricksonja

Het is inderdaad een ( honden ) belasting schuld. Er is een eerdere aanmaning geweest, maar die is vanwege omstandigheden vergeten. overigens was die aanmaning niet van dit incasso bureau maar van de gemeente.
Door die linken is het ook iets duidelijker.
Ik ga maandag wel met de belastingdeurwaarder bellen, die zit namelijk ook op het gemeentehuis, en misschien kan ik er met hem uitkomen.

In ieder geval wil ze het ook zeer zeker betalen. Ze betwist dit ook niet, het is gewoon totaal ontschoten.

puma73

dhc schreef:Toch ben ik van mening dat er een aantal zaken niet kloppen..ben geen expert op incassogebied maar toch..
Brief is vrijdag ontvangen en er moet binnen twee dagen worden betaald. Lastig als het weekend is..
Verder lijkt het op een dwangbevel en dat kun je niet zomaar achterlaten toch?
Is CC een incassoboer of deurwaarder? Op hun site zegt men dat ze voor lokale overheden incassotrajecten uitvoeren maar voor beslaglegging moet toch een deurwaarder worden ingeschakeld. Verder zeggen ze mee te denken met de klant. Als ik lees dat ze niet over 4 betaaltermijnen willen praten dan strookt dat niet met hun policy...En beslag op inkomen: bepalen zij dat?

Ondertekening brief is ook apart..in mijn optiek.

ALs er een betalingsachterstand is dan moet dat hoe dan ook betaald worden maar bovenstaand verhaal...ik weet niet of dat allemaal zo kan.
Ja hoor, een dwangbevel kan een deurwaarder gewoon door de brievenbus doen in een enveloppe. CC is naast incassoboer ook deurwaarder (andere poot) voor diverse gemeenten. Een belastingachterstand wordt zonder tussenkomst van een rechter geind, En een betalingsregeling is een gunst en geen recht. Dus als CC zegt prima in 3 x betalen zal daar wel een reden voor zijn. En naar de gemeente gaan om daar wat te regelen is meestal te laat. Het is uit handen gegeven aan CC, dus die zullen zich niet in het incassotraject mengen. Daarom hebben zij het uit handen gegeven.

Betalen en niet zeuren, er is al heel wat moeite gedaan voordat CC in beeld kwam, inclusief de mogelijkheden om gespreid te betalen.
Laatst gewijzigd door puma73 op 30 nov 2014 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Ricksonja schreef:Het is inderdaad een ( honden ) belasting schuld. Er is een eerdere aanmaning geweest, maar die is vanwege omstandigheden vergeten .
Hondenbelastingschuld zal hoogstens betrekking hebben op een paar honderd euro, afhankelijk van de gemeente met een maximum van €517 (Rotterdam als duurste gemeente volgens wikipedia) en deze persoon kan dit wèl in vier afbetalingen maar zeker niet in drie?
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2014 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende en offtopic informatie verwijderd

berndv

newmikey schreef: Hondenbelastingschuld zal hoogstens betrekking hebben op een paar honderd euro, afhankelijk van de gemeente met een maximum van €517 (Rotterdam als duurste gemeente volgens wikipedia) en deze persoon kan dit wèl in vier afbetalingen maar zeker niet in drie? Als deze vriendin die student schijnt te zijn één keer minder sushi gaat eten of naar de kroeg gaat is het leed reeds geleden!
Wat moet een arme student, waarbij al geld wordt ingehouden op de studiefinanciering(mogelijk van een andere schuld) in vredesnaam met een huisdier, en dan al helemaal een duur dier als een hond? Het voer is al niet goedkoop, daarnaast heb je eventuele dierenartskosten als er wat is, en dan komt er nog eens hondenbelasting bij, als die tenminste betaald wordt.

Ricksonja

Ik vraag niet om persoonlijke meningen en ook niet wat iemand wel of niet met een hond moet, maar een richtlijn wat de beste weg is te bewandelen

berndv

Ricksonja schreef:Ik vraag niet om persoonlijke meningen en ook niet wat iemand wel of niet met een hond moet
U heeft het over de te bewandelen weg. Ik geef een advies om in de toekomst niet meer een dergelijk probleem te krijgen. Doe er mee wat u wilt.
Ricksonja schreef:maar een richtlijn wat de beste weg is te bewandelen
Die heeft u, alles direct betalen, betalen in 3 termijnen of beslag laten leggen. Dan had die "kennis" iets eerder aan de bel moeten trekken. Bij de eerste beschikking of bij de aanmaning, niet pas als er een dwangbevel ligt.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2014 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende en offtopic informatie verwijderd

VCampen

Ongelezen bericht door VCampen »

Ricksonja schreef:Ik vraag niet om persoonlijke meningen en ook niet wat iemand wel of niet met een hond moet, maar een richtlijn wat de beste weg is te bewandelen
Voor zover ik weet moet voor een beslaglegging door de deurwaarder een afspraak gemaakt worden.
Kom je die afspraak niet na dan komt de deurwaarder de volgende keer zonder afspraak, met een sleutelsmid.
De deurwaarder komt dan langs om beslag te leggen op bezittingen van die kennis.
Deze spullen zullen dan worden verkocht en met dat geld wordt de schuld betaald, dat is het doel.
Als aangetoond kan worden dat de spullen op het adres niet van die kennis zijn dan kan er geen beslag op worden gelegd.
Een openbare verkoop kost geld en levert tegenwoordig met Marktplaats en Kringloopwinkels nauwelijks wat op.
Tenzij je kennis hele bijzondere spullen en/of kunst heeft.
De Belastingdienst en de deurwaarder zien die openbare verkoop waarschijnlijk ook niet zitten als er niks van waarde is, ze willen dan liever een betalingsregeling.

Hoofdzaak nu is dat die rekening betaald wordt.
Cannock Chase en de Belastingdienst willen dat ook.
Ik denk dat je al de juiste acties gepland hebt.
Je moet maandag als eerste de deurwaarder van de Belastingdienst bellen en de situatie uitleggen en afspraken maken die je ook na kunt komen.
Je moet heel duidelijk uitleggen dat er grotere financiële problemen ontstaan als er beslag wordt gelegd op de bankrekening en dat dat een oplossing in de weg staat. Als men je onder druk zet, dan zeg je dat ze je dwingen iets af te spreken wat je niet na kunt komen en dat niemand daar iets aan heeft.
Succes!

Op de sites van het Juridisch Loket en de Deurwaarderspagina vind je wellicht nuttige informatie.
https://www.juridischloket.nl/consument ... -inboedel/
http://www.deurwaarderspagina.nl/category/beslag/

puma73

VCampen schreef:
Ricksonja schreef:Ik vraag niet om persoonlijke meningen en ook niet wat iemand wel of niet met een hond moet, maar een richtlijn wat de beste weg is te bewandelen
Voor zover ik weet moet voor een beslaglegging door de deurwaarder een afspraak gemaakt worden.
Kom je die afspraak niet na dan komt de deurwaarder de volgende keer zonder afspraak, met een sleutelsmid.
De deurwaarder komt dan langs om beslag te leggen op bezittingen van die kennis.
Deze spullen zullen dan worden verkocht en met dat geld wordt de schuld betaald, dat is het doel.
Als aangetoond kan worden dat de spullen op het adres niet van die kennis zijn dan kan er geen beslag op worden gelegd.
Een openbare verkoop kost geld en levert tegenwoordig met Marktplaats en Kringloopwinkels nauwelijks wat op.
Tenzij je kennis hele bijzondere spullen en/of kunst heeft.
De Belastingdienst en de deurwaarder zien die openbare verkoop waarschijnlijk ook niet zitten als er niks van waarde is, ze willen dan liever een betalingsregeling.

Hoofdzaak nu is dat die rekening betaald wordt.
Cannock Chase en de Belastingdienst willen dat ook.
Ik denk dat je al de juiste acties gepland hebt.
Je moet maandag als eerste de deurwaarder van de Belastingdienst bellen en de situatie uitleggen en afspraken maken die je ook na kunt komen.
Je moet heel duidelijk uitleggen dat er grotere financiële problemen ontstaan als er beslag wordt gelegd op de bankrekening en dat dat een oplossing in de weg staat. Als men je onder druk zet, dan zeg je dat ze je dwingen iets af te spreken wat je niet na kunt komen en dat niemand daar iets aan heeft.
Succes!

Op de sites van het Juridisch Loket en de Deurwaarderspagina vind je wellicht nuttige informatie.
https://www.juridischloket.nl/consument ... -inboedel/
http://www.deurwaarderspagina.nl/category/beslag/
De deurwaarder werkt voor de gemeente, de gemeente heeft het innen van de schuld uitbesteed aan CC. CC heeft aangegeven 3 termijnen betaling te accepteren. Het heeft geen enkel nut om naar de gemeente te bellen om te proberen daar afspraken te maken. Die hebben het uit handen gegeven en zullen weer verwijzen naar CC.

En de deurwaarder komt zelf langs om de beslag te leggen en niet op afspraak. Ben je niet thuis dan is er een hulpofficier van justitie (politieagent) en een sleutelsmid bij en wordt de deur gewoon geopend.

Ricksonja

Ik dacht ook dat beslaglegging moest aangekondigd worden, maar er staat letterlijk:

Let op! De datum van beslaglegging heb ik bepaald op: en dan staat er als stempel onaangekondigd.

Ik ga er vanuit nu er nog een voorstel gemaild is naar cc dat er niet direct morgen iemand bij ze voor de deur staat ( omdat de twee dagen dan om zijn ).
Vandaar dat ik ook voor de zekerheid nog met de belastingdeurwaarder wil bellen, dus niet met de gemeente. Deze deurwaarder zit wel op hetzelfde adres als de gemeente.
Er staat ook in de brief voor meer informatie kunt u bellen tijdens kantooruren, gevolgd door zijn 06

Ik bel liever teveel zodat we duidelijk hebben

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte en bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Ricksonja op 30 nov 2014 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

VCampen

Ongelezen bericht door VCampen »

puma73 schreef:De deurwaarder werkt voor de gemeente, de gemeente heeft het innen van de schuld uitbesteed aan CC. CC heeft aangegeven 3 termijnen betaling te accepteren. Het heeft geen enkel nut om naar de gemeente te bellen om te proberen daar afspraken te maken. Die hebben het uit handen gegeven en zullen weer verwijzen naar CC.

En de deurwaarder komt zelf langs om de beslag te leggen en niet op afspraak. Ben je niet thuis dan is er een hulpofficier van justitie (politieagent) en een sleutelsmid bij en wordt de deur gewoon geopend.
Het dossier is inderdaad uit handen gegeven. Blijkbaar komt TS er met Cannock Chase niet uit.
De gemeente is de opdrachtgever en kan wellicht bemiddelen als zij vinden dat de betalingsregeling van TS serieus genomen dient te worden omdat dat het beste is wat er mogelijk is in deze situatie. De inkomsten betreffen een studiefinanciering waarop al gekort wordt.

Als de deurwaarder langs de schuldenaren gaat neemt hij denk ik niet standaard een hulpofficier van justitie en een sleutelsmid mee.
Er moet wel wat te doen zijn voor hen.
Stel je voor dat alle schuldenaren gewoon thuis zijn en de deur open doen, dan staat de hulpofficier van justitie er voor Jan *** bij, die heeft denk ik wel wat beters te doen. Deze wordt volgens mij pas ingeschakeld als er geen medewerking wordt verleend.

puma73

VCampen schreef:
puma73 schreef:De deurwaarder werkt voor de gemeente, de gemeente heeft het innen van de schuld uitbesteed aan CC. CC heeft aangegeven 3 termijnen betaling te accepteren. Het heeft geen enkel nut om naar de gemeente te bellen om te proberen daar afspraken te maken. Die hebben het uit handen gegeven en zullen weer verwijzen naar CC.

Het dossier is inderdaad uit handen gegeven. Blijkbaar komt TS er met Cannock Chase niet uit.
De gemeente is de opdrachtgever en kan wellicht bemiddelen als zij vinden dat de betalingsregeling van TS serieus genomen dient te worden omdat dat het beste is wat er mogelijk is in deze situatie. De inkomsten betreffen een studiefinanciering waarop al gekort wordt.

Als de deurwaarder langs de schuldenaren gaat neemt hij denk ik niet standaard een hulpofficier van justitie en een sleutelsmid mee.
Er moet wel wat te doen zijn voor hen.
Stel je voor dat alle schuldenaren gewoon thuis zijn en de deur open doen, dan staat de hulpofficier van justitie er voor Jan *** bij, die heeft denk ik wel wat beters te doen. Deze wordt volgens mij pas ingeschakeld als er geen medewerking wordt verleend.
De gemeente bemiddeld niet, die wil geld zien. Het is uit handen gegeven aan de deurwaarder, de deurwaarder handelt dit af en daar zijn afspraken over gemaakt.

Verder adviseer ik je om jezelf in te lezen over deurwaarders, beslagleggen en dat soort zaken voor je reageert.

puma73

Ricksonja schreef:Ik dacht ook dat beslaglegging moest aangekondigd worden, maar er staat letterlijk:

Let op! De datum van beslaglegging heb ik bepaald op: en dan staat er als stempel onaangekondigd.

Ik ga er vanuit nu er nog een voorstel gemaild is naar cc dat er niet direct morgen iemand bij ze voor de deur staat ( omdat de twee dagen dan om zijn ).
Vandaar dat ik ook voor de zekerheid nog met de belastingdeurwaarder wil bellen, dus niet met de gemeente. Deze deurwaarder zit wel op hetzelfde adres als de gemeente.
Er staat ook in de brief voor meer informatie kunt u bellen tijdens kantooruren, gevolgd door zijn 06

Ik bel liever teveel zodat we duidelijk hebben

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte en bedankt voor het meedenken.
CC is duidelijk, betalen of beslaglegging. Je mag ook in 3 termijnen betalen, De belastingambtenaar waar jij op doelt kan niks voor je betekenen hij heeft het hele verhaal uit handen gegeven en zal zich er niet in mengen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ricksonja schreef:Het is inderdaad een ( honden ) belasting schuld. Er is een eerdere aanmaning geweest, maar die is vanwege omstandigheden vergeten. overigens was die aanmaning niet van dit incasso bureau maar van de gemeente.
Door die linken is het ook iets duidelijker.
Ik ga maandag wel met de belastingdeurwaarder bellen, die zit namelijk ook op het gemeentehuis, en misschien kan ik er met hem uitkomen.

In ieder geval wil ze het ook zeer zeker betalen. Ze betwist dit ook niet, het is gewoon totaal ontschoten.
Wat een onzin allemaal. Het is totaal ontschoten. De hond wegdoen als je haar niet kan betalen. Een hond is geen levensbehoefte. Waarom wordt je gekort op je stufi?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ja de richtlijn is simpel: de kostenpost die je eigenlijk niet kunt betalen elimineren. Er zijn vast mensen erg blij met je hond. Dan zit je volgend jaar niet weer in de ****. En wat anderen ook al zeggen. Gewoon betalen en minder uitgeven is de te bewandelen weg.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2014 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende informatie verwijderd

Ricksonja

Goedemiddag,

Vanmorgen heb ik direct met de belastingdeurwaarder gebeld. Binnen 5 minuten ging hij akkoord met het betalingsvoorstel. Volgens hem hoefden we geen contact meer hier over te hebben met CC.

Hij vroeg haar telefoonnummer en dossiernummer en hij zou bellen met kennis en het afronden met haar.

Ik wil in ieder geval heel erg bedanken voor de hulp.

Mvg
Laatst gewijzigd door Ricksonja op 01 dec 2014 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73

Deze info is niet correct, immers als de gemeente zelf een deurwaarder heeft waarom zou de gemeente inschakelen om de vordering te innen.

Ts plaatst gewoon misleidende informatie om gezichtsverlies te voorkomen.

Gesloten