Beste forumleden,
Ik heb een simpele vraag.
Bij het niet betalen van een bekeuring is het CJIB gemachtigd om de bank opdracht te geven het betreffende bedrag te incasseren voor hen.
De omschrijving daarbij is: zie toegestuurde kennisgeving van verhaal.
Dit impliceert dat de kennisgeving vóór de incasso zou moeten worden verstrekt?!
Wanneer dient het CJIB deze kennisgeving aan iemand te verstrekken?
Is hier een bindende termijn voor en dient dit vóór of na de incasso te gebeuren?
Iemand die deze vraag kan beantwoorden?
Op de CJIB site is geen duidelijkheid te vinden...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CJIB kennisgeving van verhaal
Re: CJIB kennisgeving van verhaal
Cjib incasseert niet (in de zin van een machtiging tot afschrijving)
Je moet zelf betalen via acceptgiro of overschrijving.
Je moet zelf betalen via acceptgiro of overschrijving.
Waarschijnlijk heeft u dit al wel gelezen;
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=47
Lijkt mij dat ze dus inderdaad eerst u op de hoogte moeten stellen. Dit zal wel tot gevolg hebben dat u uw bankrekening direct leeg haalt.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=47
Lijkt mij dat ze dus inderdaad eerst u op de hoogte moeten stellen. Dit zal wel tot gevolg hebben dat u uw bankrekening direct leeg haalt.
ik heb ook een simpele vraag,
waarom laat je het zover komen? het cjib gaat pas over tot verhaal na het niet betalen van de 2e verhoging. dan is er al een behoorlijke tijd overheen.
als je het niet eens ben met een boete, moet je bezwaar aantekenen.
waarom laat je het zover komen? het cjib gaat pas over tot verhaal na het niet betalen van de 2e verhoging. dan is er al een behoorlijke tijd overheen.
als je het niet eens ben met een boete, moet je bezwaar aantekenen.
Artikel 27.2 van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften spreekt over "onverwijld" maar, dat is nou niet echt een harde termijn.