LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Classic Inkasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
maciste1

Classic Inkasso

Ongelezen bericht door maciste1 »

Ik heb twee dossiers bij classic inkasso. En de een was volledig afbetaald. Doordat ik mijn betaling door perodieke afschrijving had gedaan ben ik er achter gekomen dat ik teveel had betaald. Bel ik Classic inkasso op met mijn verhaal. Bevestigen ze dat het dossier afgesloten was en gaven zelfs toe dat ik teveel betaald had, vraag ik mijn geld terug. Zeggen ze dood leuk dat het mijn eigenschuld dat ik teveel betaald heb. Als ik het niet gezien had was ik nog blijven betalen.
Ik heb nog nooit met zulke slechte mensen te maken geha als dit inkasso bureau het zijn naar mijn idee gewoon oplichters.
heeft iemand een idee hoe ik mijn gelijk kan halen en zijn er meer mensen met klachten over dit inkasso bureau.

M.S Barbosa de Miranda

bodejosm43

Re: Classic Inkasso

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Die denken echt makkelijk weg te komen ermee.

Ik weet niet om welk bedrag het exact gaat, maar ik zou ze in gebreke stellen, en ze blijven herinneren aan het feit dat het om onverschuldigede betaling gaat.

Treptower

Ongelezen bericht door Treptower »

Misschien zelf een incasso bureau inschakelen ? :D

Maar serieus, inderdaad, in gebreke stellen, klinkt erg goed.

maciste1

wat is ingebreke stellen eigenlijk ? en is er iemand die me kan helpen met het opstellen van een brief ?

M.s Barbosa de Miranda

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

wat is ingebreke stellen eigenlijk ?
In gebreke stellen is een soort laatste waarschuwing. Je geeft het bureau een laatste kans om nog te presteren, binnen een redelijke termijn (ik zou zeggen 10 werkdagen of 2 weken). Als ze dan nog niet presteren (betalen) dan treedt zogenaamd verzuim in en is de prestatie (betaling) in rechte afdwingbaar. Je kan dan dus vorderen dat er betaald wordt en rente en kosten berekenen en verhalen op het incassobureau.
en is er iemand die me kan helpen met het opstellen van een brief ?
Ik ga die niet letterlijk voorkauwen, maar ik zou zeggen, zet er in elk geval in:
1. Een aanhef ("Geachte...") en inleiding;
2. Wat wil je van het incassobureau (geld terug);
3. Waarom wil je dat (onverschuldigde betaling, wetsartikel noemen);
4. Termijn stellen (10 werkdagen/ 2 weken);
5. Waarschuwen dat als betaling uitblijft, deze opeisbaar wordt en je verdere stappen zal ondernemen. Kosten zijn dan voor rekening van het incassobureau;
6. Netjes afsluiten ("Hoogachtend,").

Tips:
a. Blijf zakelijk doch netjes. Dus niet persoonlijk worden;
b. Hou het duidelijk en overzichtelijk, zodat ze ook begrijpen wat je wil. Laat het een ander eerst lezen;
c. Zorg dat je Nederlands correct is. Dus juiste spelling en grammatica;
d. Gebruik goede kwaliteit papier;
e. Gebruik een tekstverwerker en print de brief. Schrijf hem dus vooral niet met de hand. Kreukel de brief niet en mors er niks op;
f. Vergeet niet de brief te ondertekenen;
g. Frankeer hem voldoende of nog beter: stuur hem aangetekend.

Overigens zei je dat Classic 2 dossiers van je in behandeling had. Zou het kunnen dat ze het overschot nog met het openstaande dossier hebben verrekend? En gaat het om een erg groot bedrag?

maciste1

Bedankt voor de tip. Nee het bedrag wat openstond was iets van 160,-
en wat ik te goed heb 600,-. maar al met al het gaat om het idee dat ze het stil zwijgend achter houden

Bor Komorovski

Ze moeten het gewoon teruggeven en ik vind het nog best wel wat.
Succes!

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Gewoon voortaan de rekeningen op tijd betalen. Heb je ook geen last van dit soort bedrijven.

Bor Komorovski

Nogal flauwe opmerking, Jonjo. Per ongeluk te veel betalen kan iedereen overkomen, dat dit nu toevallig een incassoboer is doet niet ter zake. Het geld willens en wetens houden is gewoon stelen.

Gesloten