LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CMIB: we vertrouwen machines en geen mènsen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Contacteer:

Re: CMIB: we vertrouwen machines en geen mènsen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zie een argument dat de postcode onjuist zou zijn?

Ik heb ook wel eens wat ontvangen met onjuiste postcode.. maar dan 4/5 dagen later als met juiste postcode.

Ik weet dan ook niet of dit een geldig argument is...

Meeow

Ongelezen bericht door Meeow »

laat maar zitten..Leo en de sujet die na de laatste reactie van Jolijn reageert.

Die blijven gewoon de schuld aan mij geven en dat het allemaal mijn verantworodelijkheid is....ik ben hier klaar.

Dit zijn van die gasten die blijven mekkeren en azijn blijven pissen..

Het beste.. zoek het maar uit...terwijl die 2 kornuiten lekker alle bedrijven (belastingdienst, tandarts, ziekenfonds, gemeente, tijdschriften, etcetc) gaan bellen waar zij diensten afnemen met de vraag: tja ik heb hier nog een zak geld liggen en dacht..misschien hebben jullie nog wat geld over? Oh en kijk meteen ook even of mijn naw gegevens correct zijn en wacht even..laat ik TNT bellen met de vraag of zij wel goed willen bezorgen want ik woon hier al 10 jaar op hetzelfde adres, maar ja, je weet maar nooit of het bij de buren wordt afgeleverd. Wacht even, laat ik ook meteen alle 200 buren afgaan, wellicht of ze post van mij hebben ontvangen. Weet je wat. Ik ga daar een maandelijkse bezigheid van maken, van dat bellen en bij de buren langs gaan. Want stel je voor zeg..

Ik ben hier klaar...want om gewoon maar te blijven lezen dat het mijn schuld is en mijn verantwoordelijkheid, en elke zin uit een stuk te halen zodat die een andere context krijgt. Ga lekker iemand anders zitten jennen...

PISvlek

Gegroet.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik heb ook wel eens wat ontvangen met onjuiste postcode.. maar dan 4/5 dagen later als met juiste postcode.
Dat kan inderdaad ook.

Soms ziet de postbezorger dat de postcode verkeerd is en past deze aan en geeft de brief opnieuw af ter bezorging.
Als echter de postcode helemaal niet bestaat valt deze al bij de centrale sorteerafdeling uit de stroom brieven en wordt direct van daaruit al geretourneerd.

Het zou kunnen dat dit hier het geval is.
TS vind dat het incassoburo dat allemaal maar, kostenloos, moet uitzoeken.Het incassobureau heeft van de mondhygiëniste de verkeerde gegevens gekregen, mh kan de door het incassobureau gemaakte kosten vergoeden.
CMIB heeft van Uwnota.nl de gegevens gekregen , die ze weer van de Mondhygieniste heeft gekregen, die ze weer van de vrouw van TS heeft gekregen, dus ...

Meeow

Niets dussss... ..!

Heb gesproken met de juiste instantie... en CMIB wordt nu teruggefloten. Mijn zaak wordt bij het ontvangen van mijn aangetekend stuk met spoed behandeld en daar krijg ik voor eind februari een terugkoppeling over. Tevens bevestigde dezelfde dame dat ons betalingsgedrag dat daar niets op uit te maken is dat wij wanbetalers zijn. Tot september 2011 is zelfs tot bijna nooit sprake geweest van een betalingsherinnering!

En al mijn rekeningen zijn nu betaald binnen de gesteld betalingstermijn. Dus !

Je moet echt eens ophouden met hier de boel zitten op te stoken want dat doe je, het heeft helemaal geen waarde wat je hier zit te verkondigen. Met je als als als en jij jij jij jij, het zou kunnen dat en het is jouw verantwoordelijkheid... donder toch op met onruststokerij ..ga iemand anders lastig vallen die NIET zijn zaakjes op orde heeft. Zieke geest heb je. Heel ziek, misschien tijd dat JIJ eens naar een dokter gaat.

update: zojuist gebeld door mijn zorgverlener. Zij bevestigd dat ik correct mijn gegevens heb aangereikt en voor de jaarwisseling deze heb geverifieerd op haar verzoek. En ik zie haar volgende week weer voor een nieuwe afspraak. Ook zij gaf te kennen, dit is iets tussen hun factureringsbedrijf en het CMIB. En bevestigde dat het verhaal dat ik boel belazer, hier helemaal niet aan de orde is. Omdat ik al mijn behandelingen van haar vergoed krijg van mijn zorgverzekeraar.

Nu nog wachten op echt gerechtigheid.

Alle moeite, energie, slapeloze nachten en een sujet die hier de boel loopt op te stoken.. het zal uiteindelijk de moeite waard zal zijn als blijkt dat het CMIB de verliezende partij zal zijn.
Laatst gewijzigd door Meeow op 17 feb 2012 18:05, 3 keer totaal gewijzigd.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

@meeow, rustig maar aan, ik ga ervan uit dat het probleem goed word opgelost en dat je van deze zaak niets meer hoort.

Leo heeft in zijn profiel staan dat hij uitkeringsgerechtigde is, als zijn beroep... en dat als 22 jarige... lijkt erop dat NL weer iemand erbij heeft die niet WIL werken en daarom maar eerlijke en oprechte mensen gaat lopen sarren.
En als triest extra, om zichzelf nog belangrijker te vinden heeft hij ook iets in zijn forumnaam staan waarvan hij lijkt te denken dat hij er extra status van krijgt. Lijkt wat op piemelnijd...
Maar dat is zo maar mijn eigen mening ;-)

Hmmm.... net leuke extra functie in het forum gezien, vrienden en vijanden. berichten van vijanden worden standaard niet volledig getoond...

Guardian72
Contacteer:

Meeow schreef: Heb gesproken met de juiste instantie... en CMIB wordt nu teruggefloten. Mijn zaak wordt bij het ontvangen van mijn aangetekend stuk met spoed behandeld en daar krijg ik voor eind februari een terugkoppeling over. Tevens bevestigde dezelfde dame dat ons betalingsgedrag dat daar niets op uit te maken is dat wij wanbetalers zijn. Tot september 2011 is zelfs tot bijna nooit sprake geweest van een betalingsherinnering!

Nu nog wachten op echt gerechtigheid.
Ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten.
Als men inderdaad fout zit, zou een formeel excuus voor de overlast, alsmede vergoeding voor extra porto en telefoonkosten op zijn plaats zijn..
Misschien kan je, als je zwart op wit hebt dat alles afgerond is, en de blaffende hondjes weer aan de ketting liggen, nog even een verzoek toe indienen...

Success.

Meeow

Guardian72 en een ieder:

CASE CLOSED:

Geachte mevrouw,

Wij hebben uw aangetekende brief van 17 februari 2012 in goede orde ontvangen. Wij willen u erop attent maken dat wij niets anders hebben gedaan, dan volgens onze standaard werkwijze te handelen. (en ik heb niets anders gedaan dan jullie te wijzen op mijn rechten als consument)

U heeft op 10 februari 2012 een overzicht gekregen met de verzend- en retourdata per nota. Bij het uitblijven van een (volledige) betaling ontvangt u na de herinnering een aanmaning van het CMIB. Deze hebben wij, door het uitblijven van een (volledige) betaling, dan ook aan u verzonden.

Toch hebben wij uw kwestie met de Praktijk voor Mondhygiëne besproken. Naar aanleiding van dit gesprek is besloten, uit coulance, de incassokosten van € 50,94 van nota 504403602031 aan uw kwijt te schelden.

Deze kosten zijn inmiddels in ons systeem afgeboekt. Hiermee zijn alle kosten volledig voldaan.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Supervisor

Ik wil helemaal niet meer met dat mensch te maken hebben, mits ze een gedegen communicatietraining heeft gevolgd en afgerond: hoe te communiceren met mensen die je niet vertrouwd of op neer kijkt.

Zo en nu woensdag opgelucht naar mijn afspraak met mijn zorgverlener.

by the way: coulance..afzender moet gewoon bij TNT de incassokosten vorderen. Ik zeg: prettige wedstrijd!

Jolijn en anderen die een positieve bijdrage hebben geleverd: dank.
Nee niet jij Leo.. jij telt niet mee...heb je ook nooit gedaan en nog steeds niet.

Guardian72
Contacteer:

Meeow schreef:Guardian72 en een ieder:

CASE CLOSED:
Da`s in elk geval iets.
Nu genieten van je rust - en bewaar deze brief zorgvuldig de komende 30jaar..

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Gefeliciteerd! :)

Toch hebben wij uw kwestie met de Praktijk voor Mondhygiëne besproken. Naar aanleiding van dit gesprek is besloten, uit coulance, de incassokosten van € 50,94 van nota 504403602031 aan uw kwijt te schelden.

Coulance... jaja. 'k vind het meer:recht zetten wat krom was
Mondhygiëniste heeft eerst zelf 1,2, keer de nota foutief verstuurd.
Heeft geen telefonisch contact opgenomen met TS, verzekeraar of wie dan ook.
Heeft factuur met foutief adres overgedragen aan CJIB, die na retour ontvangen zo snugger is tel. contact te zoeken.

Meeow

Jolijn, ik moet je corrigeren in je gedachtengoed, heeft te maken dat ik nu inzicht heb over de hele situatie ...eindelijk:

Coulance... jaja. 'k vind het meer:recht zetten wat krom was
*geef ik je gelijk in

Mondhygiëniste heeft eerst zelf 1,2, keer de nota foutief verstuurd.
*zij heeft het goed gedaan, fout lag niet bij haar maar bij TNT, dat is voor mij ondertussen wel duidelijk

Heeft geen telefonisch contact opgenomen met TS, verzekeraar of wie dan ook.
* Mondhygiëniste is gevraagd door het factureringsbedrijf om mij te benaderen telefonisch, wat zij ook gedaan heeft, omdat post retour afzender werd gestuurd binnen 2 werkdagen.

Heeft factuur met foutief adres overgedragen aan CJIB, die na retour ontvangen
zo snugger is tel. contact te zoeken.
*Nee, en ja. Nee, want ook bij uwnota.nl staan mijn gegevens correct in hun database. Ja zou kunnen maar ik ben niet vermeld op het internet met mijn telefoonnummer en dat wil ik graag zo houden.

Ik weet ondertussen nu hoe het zit en werkt:
Tandartsen die geen contract hebben met een zorgverzekeraar, kunnen alleen hun kosten declareren door --> de rekening op te laten maken bij een factureringsbedrijf die hun admin zaken uit handen neemt, zodat de zorgverlener zich verder kan focussen op waar ze goed in zijn --> in de tandartswereld werkt zo'n factureringsbedrijf samen onder een koepel dat uwnota.nl heet ...die geen contract met een zorgverzekeraar krijgt, dus die stuurt de rekening naar de patient en die declareert dat bedrag meteen weer bij hun eigen zorverzekeraar.

Ondertussen krijgt de zorgverlener zijn / haar rekening vergoedt van de desbetreffende factureringsbedrijf.

Erg omslachtig, maar daar zijn de Roverheid en de zorgverzekeraars debet aan. En wie daar weer de schuld van is: wijzen naar elkaar blijft tot in de eeuwigheid een strijd waarbij geen van de partijen beter van wordt maar zeker niet de consument in dit geheel.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

Mooi dat je dit bericht hebt gehad en dat het daarmee klaar is.
Geen onterechte kosten oid. dus prima opgelost zo.

Gesloten