LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Communicatie met incassobureau's verloopt moeizaam

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lexje28

Communicatie met incassobureau's verloopt moeizaam

Ongelezen bericht door Lexje28 »

Ik heb een loonbeslag (met beslagvrije voet van €145,80 pw ) na communicatie met werkgever stond er nog €0 open aan Incassobureau Van Lith
En er verder geen andere beslagen in het systeem
Maar wel wetende dat ik andere schulden heb en daarvoor sinds afgelopen week een bewindvoering heb ingeschakeld

Vandaag geeen salaris gestort gekregen dus contact met werkgever gehad
Die verteld leuk dat er bij Van lith nog een bedrag van +-€3,900 openstaat en er een loobeslag ligt met beslagvrije voet van €145,80

Maar verdere informatie kon hij niet geven

Ik bellen met Van Lith
Zegt meneer dat hun 2 zaken van andere incassobureau's hebben overgenomen

En op mijn vraag waarom dat niet met Mij gecommuniceerd word en welke incassobureau's dat zijn

Zegt meneer dat hun dat niet met mij hoeven te communiceren en wilde ook niet vertellen welke incassobureau's dat zijn

Ik moet maar met mijn €145 per week zien te overleven me verder de tandjes werken
Of wachten tot mijn bewindvoering rond is

Maar door een beslagvrije voet van €145.80 per week en vaste lasten van +-800 per maand maak ik nog meer schulden

Bewindvoering is pas sinds 07/06/17 in behandeling en moet nog gestart worden
Maar mag tot dat loopt geen nieuwe schulden maken (daarna liever ook niet :lol: )

Maar word door deze acties van Niet communiceren daar wel toe gedwongen

Waarom hoeven incassobureau's NIET te communiceren met de schuldenaar?
Als hun zaken overnemen? Terwijl ik met alle bekende incassobureau's waar ik zaken had lopen in eerste instantie minimale betalingsregelingen had lopen
Tot Van Lith met loonbeslag kwam met een onmenselijke beslagvrije voet van €145,80 per week waardoor ik een huur achterstand heb opgelopen en alle andere betalingsregelingen/verplichtingen niet kon nakomen

Incassobureau's ik heb er 13 lopen helaas door foute keuzes in mijn jeugd
Daar pluk ik nu de vruchten van

[Offtopic gedeelte verwijderd door moderator]

Wat te doe wat te doen???
Ik word hier helemaal depressief van
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jun 2017 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

Moneyman

Re: Communicatie met incassobureau's verloopt moeizaam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lexje28 schreef:Ik heb een loonbeslag (met beslagvrije voet van €145,80 pw ) na communicatie met werkgever stond er nog €0 open aan Incassobureau Van Lith
En er verder geen andere beslagen in het systeem
Maar wel wetende dat ik andere schulden heb en daarvoor sinds afgelopen week een bewindvoering heb ingeschakeld

Vandaag geeen salaris gestort gekregen dus contact met werkgever gehad
Die verteld leuk dat er bij Van lith nog een bedrag van +-€3,900 openstaat en er een loobeslag ligt met beslagvrije voet van €145,80

Maar verdere informatie kon hij niet geven

Ik bellen met Van Lith
Zegt meneer dat hun 2 zaken van andere incassobureau's hebben overgenomen

En op mijn vraag waarom dat niet met Mij gecommuniceerd word en welke incassobureau's dat zijn

Zegt meneer dat hun dat niet met mij hoeven te communiceren en wilde ook niet vertellen welke incassobureau's dat zijn

Ik moet maar met mijn €145 per week zien te overleven me verder de tandjes werken
Of wachten tot mijn bewindvoering rond is

Maar door een beslagvrije voet van €145.80 per week en vaste lasten van +-800 per maand maak ik nog meer schulden

Bewindvoering is pas sinds 07/06/17 in behandeling en moet nog gestart worden
Maar mag tot dat loopt geen nieuwe schulden maken (daarna liever ook niet :lol: )

Maar word door deze acties van Niet communiceren daar wel toe gedwongen

Waarom hoeven incassobureau's NIET te communiceren met de schuldenaar?
Als hun zaken overnemen? Terwijl ik met alle bekende incassobureau's waar ik zaken had lopen in eerste instantie minimale betalingsregelingen had lopen
Tot Van Lith met loonbeslag kwam met een onmenselijke beslagvrije voet van €145,80 per week waardoor ik een huur achterstand heb opgelopen en alle andere betalingsregelingen/verplichtingen niet kon nakomen

Incassobureau's ik heb er 13 lopen helaas door foute keuzes in mijn jeugd
Daar pluk ik nu de vruchten van

[Offtopic gedeelte verwijderd door moderator]

Wat te doe wat te doen???
Ik word hier helemaal depressief van
- Van Lith is hier gerechtsdeurwaarder, geen incassobureau;
- als je beslagvrije voet te laag is, moet je 'm laten aanpassen (door middel van het doorgeven van je huur- en zorgverzekeringslasten en eventuele andere inkomsten);
- ik vermoed dat er door andere deurwaarders beslagen voor andere vorderingen zijn gelegd;
- deze moeten dan bij Van Lith ingediend worden, omdat die als eerste beslag op je inkomen heeft gelegd;
- Van Lith hoeft daar ook niets over TS over te communiceren, dat hadden de andere deurwaarders moeten doen.

Gesloten