LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dagvaarding door terreur van Vodafone en Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
batavia43

Dagvaarding door terreur van Vodafone en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door batavia43 »

Vodafone en Intrum Justitia. 3 abonnementen in het gezin bij Vodafone gehad.
1 per januari 2007 opgezegd. Verhuisd in tussentijd. Keurig van de lopende abonnementen de informatie en nota's ontvangen en via automatische incasso betaald. In november 2008 ook de andere abonnementen opgezegd. Wat valt op, Vodafone incasseerd nog een bedrag door.. Blijkt dat dit het abonnement betreft dat per janurai 2007 als was beeindigd. In de afgelopen jaren nooit een brief of betalingsoverzicht ontvangen. De automatische incasso is door mij stopgezet. En telefonisch dit aan Vodafone bericht. In juni 2009 wordt ik ineens bestookt door de anonieme beller Intrum justitia. Er zou een vordering op mij openstaan. E.a. uitgelegd, en het was duidelijk. Niet dus. Weken telefoonterreur volgen als steeds een ander persoon van Intrum belt, met zelfde verhaal en bedreigingen. Op mijn emails wordt niet gereageerd. Blijkt dat de brieven van Vodafone vanaf begin het jaar 2007 ( na mijn beeindiging) zijn gekoppeld aan een adres in Maastricht. Daar woon ik niet, en zegt mij dit niks. Informatie van Vodafone heeft mij dus nooit bereikt, en ben ik niet in de gelegenheid gesteld om mij te verweren of iets op te lossen. Gisteren in mijn afwezigheid komt er out of te blue een deurwaarder aan de deur. Deze geeft een schijnbaar voor mij bestemde dagvaarding af aan mijn minderjarige zoon. Dreigen en nare stappen ondernemen kan dus zomaar zonder dat je ingaat op verzoeken van degene op wie je denkt een vordering te hebben. Ik wil dit graag gewoon negeren, maar heb niet de indruk dat dit de oplossing gaat bieden. Suggestie?

Royalflush

Re: Dagvaarding door terreur van Vodafone en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

Normaal gesproken moet de eiser bewijzen dat er een vordering is, maar in deze situatie ligt dat iets anders. Jij zegt de abonnementen te hebben opgezegd en zal dat moeten bewijzen indien het tot een rechtzaak komt. Ik neem aan dat je het schriftelijk hebt opgezegd, of in ieder geval per mail, want indien dit telefonisch is gebeurd (NOOIT doen), dan heb je geen bewijs en zul je de zaak hoe dan ook verliezen. Verder is de zaak afhankelijk van het contract. Wat stond hierin? Opzeggen is één ding, maar een jaarcontract bijv. kun je niet zomaar opzeggen na een paar maanden. Je zult de rest van het contract dan moeten doorbetalen.

Heb je wel bewijs van de opzegging en heb je tevens het contract opgezegd aan het eind van de contracttermijn, dan is er geen sprake van een openstaande vordering en kan de deurwaarder blaffen wat hij wil. Stuur in dit geval de deurwaarder een brief waarin je zegt de vordering te betwisten, dat jij kunt bewijzen dat alles is betaald en dat jij je in een eventuele rechtzaak zult verweren en all daarbij komende kosten op de deurwaarder zult verhalen.

Regel zaken altijd schriftelijk en nooit, maar dan ook nooit telefonisch. Mocht het zo ver komen als in deze situatie, dan wil je bewijs op papier hebben.

JvGin

Ongelezen bericht door JvGin »

Het is belangrijk om je te verweren tegen de vordering.

als je even een e-mail stuurt naar [email protected] kan ik je een paar voorbeeldjes en argumenten toesturen, maar altijd je stellen in de procedure.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Stuur in dit geval de deurwaarder een brief waarin je zegt de vordering te betwisten, dat jij kunt bewijzen dat alles is betaald en dat jij je in een eventuele rechtzaak zult verweren en all daarbij komende kosten op de deurwaarder zult verhalen.
Als de topicstarter al is gedagvaard heeft het geen zin om nog brieven naar de deurwaarder te sturen. Deze zal je naar de zitting verwijzen. Richt dus een schriftelijk verweer (in tweevoud) aan de griffie van de rechtbank vóór de datum waarop de zitting plaatsvind of ga in persoon naar de rechtbank om verweer te voeren.

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Pavlova schreef:
Stuur in dit geval de deurwaarder een brief waarin je zegt de vordering te betwisten, dat jij kunt bewijzen dat alles is betaald en dat jij je in een eventuele rechtzaak zult verweren en all daarbij komende kosten op de deurwaarder zult verhalen.
Als de topicstarter al is gedagvaard heeft het geen zin om nog brieven naar de deurwaarder te sturen. Deze zal je naar de zitting verwijzen. Richt dus een schriftelijk verweer (in tweevoud) aan de griffie van de rechtbank vóór de datum waarop de zitting plaatsvind of ga in persoon naar de rechtbank om verweer te voeren.
Dat is altijd handig om te doen. Indien het tot een rechtzaak komt zou ik persoonlijk echter geen schriftelijk verweer voeren, maar goed voorbereid in eigen persoon mijn verweer doen. Zet je verweer en je eisen (vergoeding gemaakte kosten) vooraf uiteen op papier.

Mijn eigen ervaring is echter dat zelfs in het geval van een dagvaarding er nog zaken te doen valt met een deurwaarder. Indien jij hard bewijs hebt dat er geen vordering is en dit meldt aan de deurwaarder, dan zal het in de meeste gevallen niet tot een rechtzaak komen. Dat kost de deurwaarder en/of zijn cliënt alleen maar geld, aangezien hij de zaak zal verliezen.

batavia43

Ongelezen bericht door batavia43 »

Dank voor de suggesties. Ga hier mee aan de slag. Blijft toch vervelend dat bedrijven als Vodafone en Intrum Justitia op deze manier met mensen mag omgaan. Het al niet ingaan op een simpele vraag: waarom adresgegevens zijn aangepast zonder dat ( voormalig ) contractant dit weet. maar goed! wish me luck! :wink:

Hunter_IJ

Ongelezen bericht door Hunter_IJ »

klinkt als een tipische veel gemaakte fout,...
tel. aanbieders factureren altijd een maand na de verbuikte kosten.
dus het zou heel goed kunnen dat je in de maand na beeindiging van je contract nog een rekening moet voldoen.

doe je dat niet, tjah dan zal je inderdaad worden doorgezet naar IJ.
en uiteindelijk naar een DW.

persoonlijk zou ik me aan je AV houden in deze gevallen,
eerst betalen, binnen 14 dagen schriftelijk bezwaar en afwachten maar.

Gesloten