LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagvaarding: hoe aan te pakken?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
antiga

dagvaarding: hoe aan te pakken?

Ongelezen bericht door antiga »

Hallo,

Ik heb een dagvaarding ontvangen van bosveld gerechtsdeurwaarders. Het gaat om een bedrag van 216,88 bestaande uit:

Eisende partij:
hoofdsom: 69,70
rente: 1,38
incassokosten: 37,00
_____
108,08

Kosten deurwaarder:
exploot: 71,80
GBA: 7,00
salaris gemachtigde: 30,00
_____
108,80

Ik heb hier en daar gelezen dat ik het bedrag van de eisende partij moet betalen, met een brief waarin ik me excuses aanbied voor het te laat betalen (beetje slijmen). De incassokosten van de eisende partij vind ik niet al te hoog en ben bereid dit te betalen.

Wat me zorgen baart zijn de kosten van de deurwaarder. Hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder -al te veel- financiele schade op te lopen?

Sjors_B

Re: dagvaarding: hoe aan te pakken?

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als je werkelijk een dagvaarding ontvangen hebt, staat daar een datum in wanneer de zitting is op de rechtbank. Heb je hiervoor geen aanmaningen gehad ? Of is het zoals die firma's het tegenwoordig wel noemen een aankondiging dagvaarding. en u alvast bang proberen te maken.
en dan nog hoe is deze schuld ontstaan ?

De Tegenpartij

Re: dagvaarding: hoe aan te pakken?

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Als de dagvaarding al is uitgevaardigd (en niet een aankondiging tot dagvaarding is, zoals Sjors_B zegt) zal je deze kosten moeten voldoen.

Kijk altijd goed in welke hoedanigheid de deurwaarder opereerd (zit hij in het incassotraject, of is zijn deurwaarderspet op :wink: )

Ik denk dat laatste, zeker ook gezien de incassokosten die helemaal comform Voorwerk II zijn.

Gesloten