LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Das incasso...drama!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
daantjewul

Das incasso...drama!

Ongelezen bericht door daantjewul »

.
Laatst gewijzigd door daantjewul op 28 sep 2014 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel

Re: Das incasso...drama!

Ongelezen bericht door sjoegel »

gewoon betalen !

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

daantjewul schreef:Oxxio stuurt een onbetaalde rekening direct door naar de incasso van Das.
Hier gaat uw verhaal al mank. Oxxio stuurt echt niet zomaar een rekening door naar DAS. Daar zijn meerdere herinneringen aan vooraf gegaan.

Zodra de rekening doorgestuurd wordt verhoogd DAS dit met de wettelijke buitengerechtelijke incassokosten. Of u nu wel of niet met DAS een betalingsregeling afspreekt. Dus DAS staat in haar recht. U dient gewoon die 40 euro te voldoen.

daantjewul

..

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

daantjewul schreef:Daar zijn geen herinneringen aan vooraf gegaan!Mag ik vragen hoe jij daarbij komt?Ik weet dat dat bij normale bedragen wel het geval is...maar bij Oxxio dus niet!
Overigens heb ik direct bij Oxxio aangegeven dat ik niet per automatische incasso wens te betalen ..
Dus de automatisch incasso is mis gegaan? Of heeft u gestorneerd? En daarna heeft oxxio niets van zich laten horen? Geen mail? Geen brief?

Het is niet dat ik u niet geloof, het klinkt alleen zo onwerkelijk. Maar goed. Op zich zou die 40 euro wel kunnen, die zijn namelijk pas in rekening gebracht nadat het verzuim intrad.

Maar aangezien ik hier alleen maar onderdelen van het verhaal zie, en niet alles wordt verteld, is het moeilijk te beoordelen.

U had op de 16e een medewerker van das aan de lijn. Belde die u zomaar op? Of belde u hen omdat u een brief heeft ontvangen van das? Wanneer had u de rekening van oxxio moeten betalen? Wanneer moest de rekening van das betaald worden? Wanneer bent u van de rekening van das in kennis gesteld? U begint nu namelijk uw verhaal bij uw telefoongesprek van das, maar ik kan niet geloven dat daar niets aan vooraf is gegaan.

daantjewul

.

sjoegel

Het beste advies heeft u al gehad; gewoon betalen. Indien je bij de telecom op een zwarte lijst komt heb je vette problemen.

daantjewul

Dank sjoegel.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

sjoegel schreef:Het beste advies heeft u al gehad; gewoon betalen. Indien je bij de telecom op een zwarte lijst komt heb je vette problemen.
Sinds wanneer verkoopt Oxxio ook telecomdiensten?

sjoegel

Ik bedoelde energie maar het effect is hetzelfde.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

daantjewul schreef:Daar zijn geen herinneringen aan vooraf gegaan!Mag ik vragen hoe jij daarbij komt?Ik weet dat dat bij normale bedrijven wel het geval is...maar bij Oxxio dus niet!
..
Van de site van oxxio:
Als een bedrag niet (of niet op tijd) wordt betaald, attenderen we je hier graag op en sturen je een betalingsherinnering. Op de betalingsherinnering staat naar welk rekeningnummer je het nog niet betaalde bedrag over kunt maken. Zorg dat je naar het rekeningnummer op je eigen betalingsherinnering kijkt en vermeld je klantnummer, zodat we je betaling goed kunnen verwerken. Zo voorkom je dat we je nogmaals moeten herinneren en er extra kosten in rekening worden gebracht.
Je hebt dus minimaal 2 herinneringen gehad en genegeerd. Je maakt mij niet wijs dat je deze niet ontvangen hebt. Dat smoesje is al zooooo oud

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk dat @daantjewull een paar stukjes overslaat. Tenzij er 2 maal een brief via PostNl niet ontvangen is met herinnering te betalen. De betaling kon niet op tijd plaatsvinden, door het "mazzeltje" kon er op de 23ste wel betaald worden maar...de incasso was al in gang gezet. Ook mij kan je niet wijsmaken dat er geen waarschuwing heeft plaatsgevonden, dus de incasso kosten zijn gewoon terecht. Zonde van het extra geld maar ook hier weer: helaas pindakaas.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Ik zit eigenlijk nog te wachten op de zin:
"... ik zat voor langere tijd in het buitenland en mijn huis was onbeheerd. Toen ik thuiskwam bleek alle post gestolen ..."

Gesloten