| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] de hotelwaardecheque
de hotelwaardecheque
Dit ter info voor de mensen die te maken krijgen met oplichters als "de hotelwaardecheque" en hun neppe incassobureau "Credis Curabilis".
hierbij mijn communicatie en hun antwoord:
Mijn brief:
Geachte mevrouw/mijnheer,
In 2003 ben ik op mijn mobiele telefoon door een van uw collega's gebeld (een
mevrouw) met de mededeling dat ik een "prijs" gewonnen had en zij vroeg of ik
de informatie thuis wilde ontvangen.
Mij werd toen verteld dat er een prijs op mijn naam stond en dat zij het z.s.m.
over wilde maken op mijn bankrekening.
Op mijn expliciete vraag of ik dan daarmee verplichtingen aanga - omdat dat
nadrukkelijk een bezwaar was - gaf ze stellig een NEE als antwoord. Na
lang aandringen
van haar kant en vanwege het feit dat ik in tijdnood zat, ben ik
alleen akkoord gegaan met
het ontvangen van informatie en heb ik mijn bankrekening aan
desbetreffende mevrouw doorgegeven zodat ik de "prijs" kon ontvangen.
Tot mijn grootste verbazing kreeg ik een tijd daarna een bankoverzicht
met daarin
een bedrag (60 euro) dat van mijn bankrekeing naar de rekening van "de
hotelwaardecheque" was overgemaakt zonder dat ik hiervoor toestemming
had gegeven en zonder dat ik een contract van welke vorm dan ook had
getekend of aangevraagd.
Ik had ook geen informatie van uw maatschappij ontvangen, noch een
telefoonnummer of adres zodat ik erachter aan kon gaan.
Een tijd terug (2005) werd ik nogmaals (dit keer door een jonge man)
gebeld met de mededeling dat ik weer mijn bankrekening moest doorgeven
omdat ik klant zou zijn en aan mijn betalingsverplichtingen moest
voldoen! Toen heb ik in een lang gesprek het verhaal uitgelegd aan uw
collega en mijn bezwaar tegen de gang van zaken duidelijk gemaakt,
maar werd mij verteld dat mijn gegevens nu eenmaal in het systeem
zitten en ik verplicht ben om een bedrag van 62,45 euro te betalen.
Op 24 februarie 2006 kreeg ik een incassobrief (dossiernummer:
xxx, Credis Curabilis, Heiloo) waarin staat dat als ik het
bedrag (nu 71,38 euro) niet binnen 5 dagen betaal er een dagvaarding
tegen mij wordt uitgevaardigd.
Hierbij deel ik u mede dat ik zeer verbolgen ben over de gang van
zaken en dat dit in
mijn optiek rechtsongeldig is. Ik voel me bedonderd en opgelicht door
uw maatschapij.
Hiermee verzoek ik, ten eerste mijn geld terug te storten op mijn
rekening, ten tweede mij niet meer lasting te vallen met uw
rekeningen, en als laatste, mijn gegevens van uw database te
verwijderen en vernietigen.
Voor de goede orde merk ik op dat ik deze praktijk bij de
Consumentenbond en Kassa zal voorleggen.
Reactie van de hotelwaardecheque:
Geachte heer, mevrouw,
Naar aanleiding van uw reactie informeren wij u als volgt. U heeft aangegeven de desbetreffende producten niet te hebben ontvangen en hierin ook geen interesse te hebben. Daarom hebben wij een en ander aangepast in ons bestand en vervalt hierbij uw betalingsverplichting.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Consumentenservice
De Hotelwaardecheque Nederland B.V.
World Wide Bookers
E-mail: [email protected]
hierbij mijn communicatie en hun antwoord:
Mijn brief:
Geachte mevrouw/mijnheer,
In 2003 ben ik op mijn mobiele telefoon door een van uw collega's gebeld (een
mevrouw) met de mededeling dat ik een "prijs" gewonnen had en zij vroeg of ik
de informatie thuis wilde ontvangen.
Mij werd toen verteld dat er een prijs op mijn naam stond en dat zij het z.s.m.
over wilde maken op mijn bankrekening.
Op mijn expliciete vraag of ik dan daarmee verplichtingen aanga - omdat dat
nadrukkelijk een bezwaar was - gaf ze stellig een NEE als antwoord. Na
lang aandringen
van haar kant en vanwege het feit dat ik in tijdnood zat, ben ik
alleen akkoord gegaan met
het ontvangen van informatie en heb ik mijn bankrekening aan
desbetreffende mevrouw doorgegeven zodat ik de "prijs" kon ontvangen.
Tot mijn grootste verbazing kreeg ik een tijd daarna een bankoverzicht
met daarin
een bedrag (60 euro) dat van mijn bankrekeing naar de rekening van "de
hotelwaardecheque" was overgemaakt zonder dat ik hiervoor toestemming
had gegeven en zonder dat ik een contract van welke vorm dan ook had
getekend of aangevraagd.
Ik had ook geen informatie van uw maatschappij ontvangen, noch een
telefoonnummer of adres zodat ik erachter aan kon gaan.
Een tijd terug (2005) werd ik nogmaals (dit keer door een jonge man)
gebeld met de mededeling dat ik weer mijn bankrekening moest doorgeven
omdat ik klant zou zijn en aan mijn betalingsverplichtingen moest
voldoen! Toen heb ik in een lang gesprek het verhaal uitgelegd aan uw
collega en mijn bezwaar tegen de gang van zaken duidelijk gemaakt,
maar werd mij verteld dat mijn gegevens nu eenmaal in het systeem
zitten en ik verplicht ben om een bedrag van 62,45 euro te betalen.
Op 24 februarie 2006 kreeg ik een incassobrief (dossiernummer:
xxx, Credis Curabilis, Heiloo) waarin staat dat als ik het
bedrag (nu 71,38 euro) niet binnen 5 dagen betaal er een dagvaarding
tegen mij wordt uitgevaardigd.
Hierbij deel ik u mede dat ik zeer verbolgen ben over de gang van
zaken en dat dit in
mijn optiek rechtsongeldig is. Ik voel me bedonderd en opgelicht door
uw maatschapij.
Hiermee verzoek ik, ten eerste mijn geld terug te storten op mijn
rekening, ten tweede mij niet meer lasting te vallen met uw
rekeningen, en als laatste, mijn gegevens van uw database te
verwijderen en vernietigen.
Voor de goede orde merk ik op dat ik deze praktijk bij de
Consumentenbond en Kassa zal voorleggen.
Reactie van de hotelwaardecheque:
Geachte heer, mevrouw,
Naar aanleiding van uw reactie informeren wij u als volgt. U heeft aangegeven de desbetreffende producten niet te hebben ontvangen en hierin ook geen interesse te hebben. Daarom hebben wij een en ander aangepast in ons bestand en vervalt hierbij uw betalingsverplichting.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Consumentenservice
De Hotelwaardecheque Nederland B.V.
World Wide Bookers
E-mail: [email protected]
Re: de hotelwaardecheque
Waarom zou je je bankrekening moeten geven om gratis informatie te ontvangen? Dan heb je toch al meteen door dat er een luchtje aan zit? Of dacht je snel een voordeeltje te behalen en ben je nu gewoon boos dat je je zo makkelijk hebt laten neppen?
ik deel alleen wat ik meegemaakt heb mee, wellicht zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en misschien hebben er wat aan.
Bovendien was ik niet op de hoogte dat als je je bankrekening aan iemand doorgeeft dat ze makkelijk geld van je rekening mogen overmaken naar hun eigen rekening zonder een offieciele toestemming (handtekening). maar blijkbaar kan dat wel en vind ik het nogsteeds zeer vreemd.
Bovendien was ik niet op de hoogte dat als je je bankrekening aan iemand doorgeeft dat ze makkelijk geld van je rekening mogen overmaken naar hun eigen rekening zonder een offieciele toestemming (handtekening). maar blijkbaar kan dat wel en vind ik het nogsteeds zeer vreemd.
Onvoorstelbaar!!
Ons is gisteren het zelfde overkomen. Wij kregen gisteren een aanmaning van 177 euro, dat binnen 5 dagen betaald moest worden, anders zouden er gerechtelijke stappen ondernomen worden.
Dit incassobureau is niet telefonisch te bereiken, dus hebben we er een mail naar toe gestuurd.
Vandaag kregen we een mail terug, dat we niet hoefden te betalen, omdat we niets hadden ontvangen en geen interesse hadden.
Dit ruikt naar grote oplichting.
Mensen wees gewaarschuwd!!!
Ons is gisteren het zelfde overkomen. Wij kregen gisteren een aanmaning van 177 euro, dat binnen 5 dagen betaald moest worden, anders zouden er gerechtelijke stappen ondernomen worden.
Dit incassobureau is niet telefonisch te bereiken, dus hebben we er een mail naar toe gestuurd.
Vandaag kregen we een mail terug, dat we niet hoefden te betalen, omdat we niets hadden ontvangen en geen interesse hadden.
Dit ruikt naar grote oplichting.
Mensen wees gewaarschuwd!!!
Dan betaal je toch gewoon niet? Iedereen kan je wel een rekening sturen die nergens op gebaseerd is, die ga je toch ook niet meteen betalen? Laat ze maar naar de rechter gaan, dat win je glansrijk.
Dat is ook precies mijn punt.
Wij waren zo helder van geest om niet te betalen, maar er zullen ook mensen zijn die zich geintimideerd voelen door de dreigende taal in de brief en die vervolgens wel betalen.
Wij waren zo helder van geest om niet te betalen, maar er zullen ook mensen zijn die zich geintimideerd voelen door de dreigende taal in de brief en die vervolgens wel betalen.
-
Martin1976
ben het met Dilbert eens, gewoon verscheuren die envelop en laten hun maar eens aantonen dat je wat bent aangegaan. Aanpakken die lui!
-
Patrick_1985
Wij kregen vanmiddag van het incasso bureau "credis curabilis" een brief dat wij een bedrag van € 59.03 binnen 5 dagen aan hun moesten voldoen, anders zouden we voor het gerecht moeten komen. Ik heb geprobeerd naar deze firma te bellen maar er is geen telefoonnummer van, alleen een faxnummer en een e-mail adres. er bestaat ook geen website van. Wat moeten we nu doen???
Wij hebben geen hotelwaarde cheque besteld
Wij hebben geen hotelwaarde cheque besteld
Indien u niets heeft besteld kunt u de brief als ongeschreven beschouwen.
Laat men u maar voor de rechter dagen.
Fatsoenshalve zou ik een aangetekende brief sturen, of indien mogelijk een e-mail met ontvangstbevestiging naar dit incassobureau, http://www.cylex-bedrijvengids-nederlan ... 91224.html,dat u niets heeft besteld en nimmer genegen bent iets bij deze firma te bestellen gezien de negatieve berichtgevingen.
met vriendelijke groet,
Cesar
Laat men u maar voor de rechter dagen.
Fatsoenshalve zou ik een aangetekende brief sturen, of indien mogelijk een e-mail met ontvangstbevestiging naar dit incassobureau, http://www.cylex-bedrijvengids-nederlan ... 91224.html,dat u niets heeft besteld en nimmer genegen bent iets bij deze firma te bestellen gezien de negatieve berichtgevingen.
met vriendelijke groet,
Cesar
Beste Patrick,
Wij hebben een mail gestuurd naar het e-mail adres wat in de brief vermeld staat. Binnen een dag hadden we bericht erug, dat we niet hoefden te betalen. Ik heb de mail wel voor de zekerheid uitgeprint.
Groet, Ina
Wij hebben een mail gestuurd naar het e-mail adres wat in de brief vermeld staat. Binnen een dag hadden we bericht erug, dat we niet hoefden te betalen. Ik heb de mail wel voor de zekerheid uitgeprint.
Groet, Ina
Hallo hierbij plaats ik een reactie omdat ik brieven thuis krijg van een incassobureau credis curabilis in Heiloo.
Daar in staat dat ik een bedrag over moet maken naar bank nummer 67.02.64.040.
Maar nou had ik gekeken op het internet en nu blijkt dat die incassonureau eens niet bestaat, zelf in de brief komt ook geen telefoonnummer voor.
Het moet gaan om een hotelwaardecheque.
Ik wou ook graag weten als er nog meer mensen zijn die hier last van hebben.
En dat er misschien een oplossing voor is.
Aleida Spijkerman
Daar in staat dat ik een bedrag over moet maken naar bank nummer 67.02.64.040.
Maar nou had ik gekeken op het internet en nu blijkt dat die incassonureau eens niet bestaat, zelf in de brief komt ook geen telefoonnummer voor.
Het moet gaan om een hotelwaardecheque.
Ik wou ook graag weten als er nog meer mensen zijn die hier last van hebben.
En dat er misschien een oplossing voor is.
Aleida Spijkerman
-
FrankAhtan
Beste mensen,
Ik kan alleen maar bevestigen dat de Hotelwaardecheque wordt afgegeven en gerunt door oplichters. Mijn vrouw heeft vorig jaar de misser gemaakt om in te gaan op een van hun gladde praatjes en dit totaal waardeloos product besteld.
Waardeloos omdat als je gaat kijken naar een hotel in binnen of buitenland in hun gids blijkt het dat je vaak alleen maar korting krijgt op de dure hotels. Je bent vaak goedkoper af door gewoon via internet bij een hotel zonder cheque van hun te boeken. Gisteren belde ze weer op met de mededeing dat de nieuwe cheque klaar ligt. Mijn vrouw was verbaasd. De verkoper gaf aan dat het bij hun gaat om een stilzwijgende verlenging als je eenmaal hun product hebt aangeschaft. Of zij toch weer even voor de zekerheid haar naam en adres en rekeningnummer wilde doorgeven.(Wij waren inmiddels verhuisd) Zij vroeg nog waarom ze het rekeningnummer wilde hebben omdat zij dat vorig jaar had gegeven. De man gaf aan dat deze nummers verloren waren door computerstoring. Tijdens het gesprek probeerde ik in te breken door te roepen "stop stop, oplichters"! maar helaas had zij alles in vertrouwen al snel doorgegeven omdat zij dacht dat ze er aan vast zat. (Ik stond in de keuken en zij zat in de kamer te praten. Ik heb meteen een E-mail naar het bedrijf gestuurd en een aangetekende brief met annulering gezonden.
MENSEN TRAP ER NIET IN. Lees voor meer info alle sites hierover van consumentenprogrammas
Ik kan alleen maar bevestigen dat de Hotelwaardecheque wordt afgegeven en gerunt door oplichters. Mijn vrouw heeft vorig jaar de misser gemaakt om in te gaan op een van hun gladde praatjes en dit totaal waardeloos product besteld.
Waardeloos omdat als je gaat kijken naar een hotel in binnen of buitenland in hun gids blijkt het dat je vaak alleen maar korting krijgt op de dure hotels. Je bent vaak goedkoper af door gewoon via internet bij een hotel zonder cheque van hun te boeken. Gisteren belde ze weer op met de mededeing dat de nieuwe cheque klaar ligt. Mijn vrouw was verbaasd. De verkoper gaf aan dat het bij hun gaat om een stilzwijgende verlenging als je eenmaal hun product hebt aangeschaft. Of zij toch weer even voor de zekerheid haar naam en adres en rekeningnummer wilde doorgeven.(Wij waren inmiddels verhuisd) Zij vroeg nog waarom ze het rekeningnummer wilde hebben omdat zij dat vorig jaar had gegeven. De man gaf aan dat deze nummers verloren waren door computerstoring. Tijdens het gesprek probeerde ik in te breken door te roepen "stop stop, oplichters"! maar helaas had zij alles in vertrouwen al snel doorgegeven omdat zij dacht dat ze er aan vast zat. (Ik stond in de keuken en zij zat in de kamer te praten. Ik heb meteen een E-mail naar het bedrijf gestuurd en een aangetekende brief met annulering gezonden.
MENSEN TRAP ER NIET IN. Lees voor meer info alle sites hierover van consumentenprogrammas
ik zou de telefoon uit haar handen rukken 
ook wij zijn in de slag met HWC.Ongevraagd een GoldCard en een acceptgiro.Meteen gereageerd en giro laten blokkeren. Maar ze blijven doorgaan; zelfs een concept dagvaarding vanuit Belgie. Op de simpele vraag te bewijzen dat ik een machtiging heb afgegeven reageert het incassobureau niet. Het fraudeteam van de Postbank die ik heb benaderd voor het blokkeren van de giro vond ook dat het naar fraude ruikt. Zelf denk ik er aan om gemaakte kosten te vorderen want ik ben er zelfs vanuit mijn vakantieadres voor teruggekomen. Leuk is dat alle correspondentie via internet is gelopen dus kan ik ook nog aantonen dat ze er naast zitten. Al met al een waarschuwing voor het geval je benaderd wordt door mensen die een werelddeal voor je hebben in hotels
Deze zogenaamde incasso bureau is heden in 2007 nog steeds actief. Ook ik heb een brief en concept dagvaarding van hun ontvangen. Nou die kenne ze in hun * douwen. Dus Let Op!!!!!ZE ZIJN NOG STEEDS ACTIEF!!!! Heb hun een aangetekende brief, mail en fax gestuurd en verzocht mij met rust te laten. En anders moeten ze maar met keiharde bewijzen komen dat ik zo'n hotelwaardecheque ontvangen heb, anders is de zaak voor mij afgedaan.
In derdaad zij zijn nog altyd actief ook ik kreeg een brief van dat incassol buro
gedateerd 21 mrt voor € 18.83 ,ik heb nog nooit van hun gehoord en ook niets besteld
gedateerd 21 mrt voor € 18.83 ,ik heb nog nooit van hun gehoord en ook niets besteld