LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deurwaarder binnenlaten?
Deurwaarder binnenlaten?
Ben je verplicht om een belastingdeurwaarder binnen te laten als jij niet de geaddresserde bent? Volgens mij niet, sterker nog, een deurwaarder die daar op aan dringt is zelfs in overtreding, toch?
Iemand die daar uitsluitselover kan geven?
Iemand die daar uitsluitselover kan geven?
Re: Deurwaarder binnenlaten?
Waarom zou je de belastingdeurwaarder de deur niet openmaken als hij bij de verkeerde aan de deur staat? Dan hoef je toch nergens bang voor te zijn en kun je hem of haar uitleggen dat jij niet degene bent voor wie hij of zij een invorderingsbevel heeft. Het vreemde vind ik echter dat een belastingsdeurwaarder niet zo maar aan de deur komt. Voor deze verschijnt heb je al meerdere aanmaningen gehad. Als die niet voor jou zijn, waarom heb je dan daarop niet gereageerd? Als je daadwerkelijk belastingschuld hebt en de deurwaarder komt die invorderen, kun je maar beter de deur open maken. Want de belastingdeurwaarder kan namelijk, net als een gerechtsdeurwaarder de hulp van de sterke arm (politie) inroepen om toegang te verkrijgen als het bijvoorbeeld gaat om beslagname of huisuitzetting. Dus als je er zeker van bent dat je niks te vrezen hebt, gewoon openmaken. Doe dat ook maar als je wel iets te vrezen hebt. Misschien kun je dan nog een regeling treffen. Als eenmaal de sterke arm te hulp is geroepen is het daarvoor te laat.
Belastingdeurwaarder hoef je alleen maar binnen te laten als hij een dwangbevel heeft (dus nadat er een rechtzaak is geweest en er uitspraak is gedaan).
Het kan echter voorkomen dat iemand die veroordeelt is wegens wanbetaling met de noorderzon vertrekt en zich niet laat uitschrijven in het bevolkingsregister. De volgende eigenaar,huurder krijgt dan de deurwaarder aan de deur. In dat geval gewoon even netjes de situatie uitleggen aan de deur, en NIET binnenlaten.
Anders wordt het als je bijvoorbeeld een kennis in huis laat, die veroordeelt is wegens wanbetaling en die zich laat inschrijven op jouw adres. In dit geval komt de belastingdeurwaarder voor die andere persoon die op het zelfde adres woont en moet je hem binnen laten.
Dit laatste komt soms voor bij ouders met verslaafde kinderen, die zich achter de rug van de ouders om laten inschrijven op het "ouderlijk" adres.
Omdat je NIET aangaf waarom de deurwaarder kwam en voor wie kan ik je vraag niet verder beantwoorden.
Sterkte
Het kan echter voorkomen dat iemand die veroordeelt is wegens wanbetaling met de noorderzon vertrekt en zich niet laat uitschrijven in het bevolkingsregister. De volgende eigenaar,huurder krijgt dan de deurwaarder aan de deur. In dat geval gewoon even netjes de situatie uitleggen aan de deur, en NIET binnenlaten.
Anders wordt het als je bijvoorbeeld een kennis in huis laat, die veroordeelt is wegens wanbetaling en die zich laat inschrijven op jouw adres. In dit geval komt de belastingdeurwaarder voor die andere persoon die op het zelfde adres woont en moet je hem binnen laten.
Dit laatste komt soms voor bij ouders met verslaafde kinderen, die zich achter de rug van de ouders om laten inschrijven op het "ouderlijk" adres.
Omdat je NIET aangaf waarom de deurwaarder kwam en voor wie kan ik je vraag niet verder beantwoorden.
Sterkte
Volgend voorbeeld is duidelijker:
Wat gebeurd er als je een vampier in je huis uitnodigd ?
Wat gebeurd er als je een vampier in je huis uitnodigd ?
Als je een belastingschuld hebt kan de belastingdeurwaarder zelf een dwangbevel uitschrijven zonder gerechtelijke vonnis. Want een belastingaanslag staat vast tenzij je daar bezwaarschrift tegen hebt ingediend. Als je bezwaarschrift wordt afgewezen kun je nog naar de belastingkamer in den Bosch gaan. En als ook die het bezwaar afwijzen dan moet je de opgelegde aanslag betalen, Maar inderdaad, als niet jij maar de vorige bewoner de belastingschuld heeft die de deurwaarder komt incasseren, wat is er dan op tegen om dat die goede man of vrouw gewoon uit te leggen. Je bereikt er in elk geval meer mee dan net te doen of je niet thuis bent en de deur niet te openen.
ik maak post niet los wat niet aan mij geadreseerd is.Voor deze verschijnt heb je al meerdere aanmaningen gehad. Als die niet voor jou zijn, waarom heb je dan daarop niet gereageerd?
dit gaat retour afzender, met de mededeling geadresseerde is verhuist,adres onbekend
krijg ik nadien nog weer post van de zelfde afzender in de zelfde enveloppe, dan gaat deze bij het oud papier.
als zij te beroerd zijn om de gegevens te controleren ga ik er geen tijd of geld stoppen in het reageren op dit soort post.
zij kunnen via het bevolkingregister,kadaster (ingeval eigen woning)en procesverbaal (woninguitzetting/openbare verkoop) controleren of de geadreseerde er nog daadwerkelijk woont.
ik hoef hun werk niet doen.
Ik heb wel eens een belastingdeurwaarder gekregen die zichzelf binnen liet. Hij belde aan de voordeur en ik stond te douchen. uiteraard deed ik niet open ondanks dat ik niet wist wie het was. Vervolgens kom ik beneden en staan de beste man midden in mijn woonkamer. Was hij gewoon omgelopen en via de achterdeur naar binnen gegaan. Ik was zo boos!! Was me lam geschrokken! Ik heb hem dan ook gelijk de deur weer uit geschopt en hem verzocht aan de voordeur aan te bellen. Hij zag er wel de humor van in maar ik dus niet!
heb je hem toen wel netjes binnen gelaten? Gezien het bovenstaande komt zo'n persoon echt niet alleen omdat jouw koffie zo lekker smaakt.