hallo forum,
Mijn vriend heeft een schuld van 3000,-, die nu bij een incasso/deurwaarder ligt. Een tijd geleden eiste deze deurwaarder een minimale maandelijkse afbetaling van 200,-. Mijn vriend kon dat toen niet betalen en ging een veel lager bedrag maandleijks betalen.
Inmiddels heeft hij gelukkig een baan en wil maandelijks nu 200,- a 300,- gaan afbetalen, want dat kan nu. Mijn vriend heeft de deurwaarder zelf hiervan op de hoogte gesteld.
Nu zegt die die deurwaarder dat dat niet zomaar kan en dat ie eerst zich ergens officieel op een woonadres moet inschrijven (hij was een tijd lang 'huisloos' omdat hij in de scheepvaart zat), en hij moet formulieren gaan invullen met vragen over zijn werkgever en het salaris wat hij verdient.
Nu is mijn vraag, is mijn vriend echt VERPLICHT om die informatie te geven? Waarom kan hij niet gewoon nu die 200,- per maand gaan aflossen?
Alvast hartelijk dank voor de info
Filipa
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deurwaarder recht op informatie?
-
Re: Deurwaarder recht op informatie?
Het lijkt mij ook dat uw vriend gewoon die € 200 af kan gaan lossen en dat de doorsnee deurwaarder hier niet moeilijk over zal doen. De achterliggende gedachte is denk ik dat de deurwaarder graag een adres aan uw vriend gekoppeld wil zien voor de correspondentie en wie weet eventueel voor beslag als uw vriend in gebreke blijft. Misschien makkelijk voor de deurwaarder, maar het lijkt mij dat hij dit niet verplicht kan stellen, die bevoegdheid heeft ie zeker niet.
Wat betreft de stukken van de werkgever, de deurwaarder wil waarschijnlijk de aflossingscapaciteit gaan berekenen aan de hand van het inkomen. Mij lijkt dat een beetje redelijke deurwaarder het aanbod van € 200 in de maand pakt en zolang daar netjes aan voldaan wordt niet moeilijk gaat doen. Succes!
Wat betreft de stukken van de werkgever, de deurwaarder wil waarschijnlijk de aflossingscapaciteit gaan berekenen aan de hand van het inkomen. Mij lijkt dat een beetje redelijke deurwaarder het aanbod van € 200 in de maand pakt en zolang daar netjes aan voldaan wordt niet moeilijk gaat doen. Succes!
Vriendelijk dank voor je antwoord. We gaan proberen om alleen een adresinschrijving te melden maar niet de werkgever/salaris gegevens. Eens kijken of ze dat gaan accepteren..
Filipa,
Staat die aflossingsafspraak op papier?
Zo ja, moet je vriend geen info verstrekken, dat is nergens voor nodig.
Ik zou uberhaubt mijn persoonlijke info niet verstrekken. Ze weten genoeg.
Net wat hierboven werd verteld, dan kan je vriend straks misschien wel 500 a 600 euro per maand gaan betalen.
Let ook op het bedrag van 3000 euro en laat je verder geen andere kosten aansmeren.
Staat die aflossingsafspraak op papier?
Zo ja, moet je vriend geen info verstrekken, dat is nergens voor nodig.
Ik zou uberhaubt mijn persoonlijke info niet verstrekken. Ze weten genoeg.
Net wat hierboven werd verteld, dan kan je vriend straks misschien wel 500 a 600 euro per maand gaan betalen.
Let ook op het bedrag van 3000 euro en laat je verder geen andere kosten aansmeren.
-
beste,
Er is toch geen probleem.
Los gewoon af wat je kunt missen. Er zal niemand moeilijk doen als je meer betaalt dan afgesproken.
Je hoeft hiervoor toch geen nieuwe afspraak te maken
Er is toch geen probleem.
Los gewoon af wat je kunt missen. Er zal niemand moeilijk doen als je meer betaalt dan afgesproken.
Je hoeft hiervoor toch geen nieuwe afspraak te maken
Bedankt mensen, het gaat zo vast lukken..