LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder ruimt woning te vroeg

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hoezo_Fout

Deurwaarder ruimt woning te vroeg

Ongelezen bericht door Hoezo_Fout »

Een Deurwaarder heeft in 2016 april mijn woning geruimt terwijl ik in het buitenland verbleef. Nu heb ik het verstekvonnis pas een week geleden ingezien en blijkt dat de deurwaarder en de eiser hiertoe niet gemachtigd waren, in een mail heb ik dit op advies van de advocaat gevraagt.
Geachte heer/ mevrouw,

Inmiddels heb ik - via een door mij ingeschakelde advocaat - kennisgenomen van het verstekvonnis d.d. 18 april 2016 en de daarvoor door u uitgebrachte dagvaarding. Ook heb ik begrepen dat Eiseres zelf tot ontruiming van de woning is overgegaan. Uit de dagvaarding en het verstekvonnis kan niet volgen dat zij daartoe mocht overgaan. Kunt u mij uitleggen waarom zij dat wel heeft gedaan? Daarnaast heb ik begrepen dat mijn eigendommen niet in beslag genomen zijn (zodat de verkoopopbrengst zou kunnen worden verrekend met de schuld uit het vonnis), maar dat een groot deel van die eigendommen zonder mijn toestemming of medeweten ter beschikking zijn gesteld aan een familielid (met wie ik al jaren geen contact meer heb). Kunt u mij uitleggen waarom dat is gebeurd? Ten slotte vraag ik mij af op grond waarvan ik verplicht zou zijn om de kosten te betalen van de ontruiming die eiseres heeft bewerkstelligd zonder dat zij daartoe gemachtigd was. Ik neem aan dat u ook dat kunt toelichten?
Daarna wilde de deurwaarder niet meer praten en verwees mij naar de advocaat, daarbij bleek ook nog na het verstek vonnis te bestuderen er vertrouwelijke zaken instonden waar een ander voor gemachtigd was en zeker niet de eiser of de deurwaarder. Ook was er een bijlage in het vonnis die miste en fotos bevatte, verder verdween er ook een scooter die tot voorkort op mijn naam stond en nadat we met de deurwaarder belden ineens geschorst werd terwijl wij zelf net waren begonnen met 3 E 0258 formulier in te vullen de inkt was not niet droog en deze procedure kost tijd maar na 4 dagen toen we aangifte wilden doen van de scooter bleek ineens dat deze van mijn naam was gehaald.

Wat ook vreemd was omdat de scooter op mijn naam stond maar natuurlijk niet verzekerd was kwamen er boetes, toen zei al iemand oei dat worden verhogingen. Ik heb toen op de CJIB website beroep aangetekend wetende dat de beroepstermijn verstreken was kreeg die melding ook via het CJIB. Ook daarin bleek ik fout te zitten want het beroep werd wel geaccepteerd. Toch toen het CVOM gebeld blijkt nu dat er helemaal geen scooter bestaan heeft met dat kenteken, ik vroeg nou ik heb daar echt boetes op gehad en uitgelegd wat er met het verstekvonnis aan de hand was. Nu zit ik in dubio mijn spullen zijn allemaal toen destijds vernietigd terwijl de deurwaarder dat niet mocht doen heeft daarbij ook nog spullen wegegeven, via de internet kranten word er gezegt dat de woning al langere tijd leeg stond maar uit het vonnis blijkt dat ze 30 maart 2016 binnen zijn geweest en ik ben vertrokken 24 maart 2016.

Nu vraag ik raad omdat ik natuurlijk gewoon de rekening betalen ik sta daarvoor mits het op een eerlijke manier gebeurd maar de boedel waarde is hoger dan de kosten, en dan komt er ook nog bij dat de deurwaarder geen antwoord wil geven op de quote is dan een verzet gegrond ?

NeoDutchio

Re: Deurwaarder ruimt woning te vroeg

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent bij verstek veroordeeld en heeft pas vorige week de papieren ingekeken? Tussen een uitspraak en een ontruiming zit ook een periode, u bent dus zeer lange tijd uit beeld geweest van alle instanties. Om nu, na meer dan anderhalf jaar nog antwoorden te krijgen zal lastig zijn.

Waar wel een denkfout in zit, een ontruiming is anders dan een inbeslagname. Als uw gehuurde object ontruimt mag worden moet de verhuurder ergens heen met uw spullen. Opslaan zou kunnen, maar u bent schijnbaar uit beeld, dus wie betaald de kosten van de opslag? Als het in beslag genomen zou worden moet dat met een rechtelijke uitspraak en kan de inboedel verkocht worden. Dit is, zo te lezen, hier niet het geval. Ze waren dus niet gerechtigd om uw boedel te verkopen. Dus afgeven aan een familielid is nog niet zo'n gek idee.

De brommer zal dus ook weggegeven zijn en eventueel vernietigd, of een ander kenteken voor aangevraagd zijn aangezien de oorspronkelijke kentekenhouder, u dus, uit beeld was.

U heeft een schuld, deze zal u gewoon moeten betalen. Weglopen en 1,5 jaar wegblijven zonder iets te laten weten heet in de volksmond 'kop in het zand steken'.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoezo_Fout schreef:Een Deurwaarder heeft in 2016 april mijn woning geruimt terwijl ik in het buitenland verbleef. Nu heb ik het verstekvonnis pas een week geleden ingezien en blijkt dat de deurwaarder en de eiser hiertoe niet gemachtigd waren, in een mail heb ik dit op advies van de advocaat gevraagt.
Geachte heer/ mevrouw,

Inmiddels heb ik - via een door mij ingeschakelde advocaat - kennisgenomen van het verstekvonnis d.d. 18 april 2016 en de daarvoor door u uitgebrachte dagvaarding. Ook heb ik begrepen dat Eiseres zelf tot ontruiming van de woning is overgegaan. Uit de dagvaarding en het verstekvonnis kan niet volgen dat zij daartoe mocht overgaan. Kunt u mij uitleggen waarom zij dat wel heeft gedaan? Daarnaast heb ik begrepen dat mijn eigendommen niet in beslag genomen zijn (zodat de verkoopopbrengst zou kunnen worden verrekend met de schuld uit het vonnis), maar dat een groot deel van die eigendommen zonder mijn toestemming of medeweten ter beschikking zijn gesteld aan een familielid (met wie ik al jaren geen contact meer heb). Kunt u mij uitleggen waarom dat is gebeurd? Ten slotte vraag ik mij af op grond waarvan ik verplicht zou zijn om de kosten te betalen van de ontruiming die eiseres heeft bewerkstelligd zonder dat zij daartoe gemachtigd was. Ik neem aan dat u ook dat kunt toelichten?
Daarna wilde de deurwaarder niet meer praten en verwees mij naar de advocaat, daarbij bleek ook nog na het verstek vonnis te bestuderen er vertrouwelijke zaken instonden waar een ander voor gemachtigd was en zeker niet de eiser of de deurwaarder. Ook was er een bijlage in het vonnis die miste en fotos bevatte, verder verdween er ook een scooter die tot voorkort op mijn naam stond en nadat we met de deurwaarder belden ineens geschorst werd terwijl wij zelf net waren begonnen met 3 E 0258 formulier in te vullen de inkt was not niet droog en deze procedure kost tijd maar na 4 dagen toen we aangifte wilden doen van de scooter bleek ineens dat deze van mijn naam was gehaald.

Wat ook vreemd was omdat de scooter op mijn naam stond maar natuurlijk niet verzekerd was kwamen er boetes, toen zei al iemand oei dat worden verhogingen. Ik heb toen op de CJIB website beroep aangetekend wetende dat de beroepstermijn verstreken was kreeg die melding ook via het CJIB. Ook daarin bleek ik fout te zitten want het beroep werd wel geaccepteerd. Toch toen het CVOM gebeld blijkt nu dat er helemaal geen scooter bestaan heeft met dat kenteken, ik vroeg nou ik heb daar echt boetes op gehad en uitgelegd wat er met het verstekvonnis aan de hand was. Nu zit ik in dubio mijn spullen zijn allemaal toen destijds vernietigd terwijl de deurwaarder dat niet mocht doen heeft daarbij ook nog spullen wegegeven, via de internet kranten word er gezegt dat de woning al langere tijd leeg stond maar uit het vonnis blijkt dat ze 30 maart 2016 binnen zijn geweest en ik ben vertrokken 24 maart 2016.

Nu vraag ik raad omdat ik natuurlijk gewoon de rekening betalen ik sta daarvoor mits het op een eerlijke manier gebeurd maar de boedel waarde is hoger dan de kosten, en dan komt er ook nog bij dat de deurwaarder geen antwoord wil geven op de quote is dan een verzet gegrond ?
Dit schreeuwt om nadere toelichting.

1) waarom zou de eiseres/ de deurwaarder niet "gemachtigd" zijn? Of bedoel je "gerechtigd"? Zo ja, dan geldt dezelfde vraag;
2) een ontruiming is geen beslag, er volgt dus ook geen executieverkoop. Afhankelijk van waar je woont worden je spullen drie maanden opgeslagen door de gemeente of de eiseres/ deurwaarder, waarna ze vernietigd of weggegeven worden.
3) wat bedoel je met vertrouwelijke zaken die in het vonnis stonden maar waarvoor de deurwaarder niet gemachtigd zou zijn?
4) je scooterverhaal kan ik al helemaal niet volgen;
5) had je geen zaakwaarnemer?
6) kan je je verhaal over de internetkranten, het vonnis en de data eens duidelijk uitleggen?

Nadat je je antwoorden hebt gegeven, kan ik je misschien zinniger adviseren.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Hoezo_Fout schreef:Een Deurwaarder heeft in 2016 april mijn woning geruimt terwijl ik in het buitenland verbleef. Nu heb ik het verstekvonnis pas een week geleden ingezien en blijkt dat de deurwaarder en de eiser hiertoe niet gemachtigd waren, in een mail heb ik dit op advies van de advocaat gevraagt
Meteen bezwaar tegen de verstek veroordeling aanteken bij de rechtbank indien u van mening bent dat de veroordeling onterecht is. Deze termijn is slechts vier weken dus pas op dat u deze termijn niet overschrijdt terwijl u correspondeerd met de deurwaarder en/of andere partijen. Is uw inziens de veroordeling wel terecht, dan heeft verstek aantekenen weinig zin. Uiteraad kunt u dan wel in verweer komen tegen de afhandeling indien u het daar niet mee eens bent.

Moneyman

Speedy123 schreef:
Hoezo_Fout schreef:Een Deurwaarder heeft in 2016 april mijn woning geruimt terwijl ik in het buitenland verbleef. Nu heb ik het verstekvonnis pas een week geleden ingezien en blijkt dat de deurwaarder en de eiser hiertoe niet gemachtigd waren, in een mail heb ik dit op advies van de advocaat gevraagt
Meteen bezwaar tegen de verstek veroordeling aanteken bij de rechtbank indien u van mening bent dat de veroordeling onterecht is. Deze termijn is slechts vier weken dus pas op dat u deze termijn niet overschrijdt terwijl u correspondeerd met de deurwaarder en/of andere partijen. Is uw inziens de veroordeling wel terecht, dan heeft verstek aantekenen weinig zin. Uiteraad kunt u dan wel in verweer komen tegen de afhandeling indien u het daar niet mee eens bent.
Je bedoelt in verzet gaan. Dat kan niet meer, de executie van het vonnis heeft al plaatsgevonden.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Wel bijzonder dat dit soort zaken altijd voorkomen bij volledig onschuldig mensen die toevallig langdurig in het buitenland vertoeven, en daar geen toegang hebben tot internet of enige andere vorm van contact met de buitenwereld. Mag ik het adres van die palmboom op het parelwitte strand-met-blauwe-zee? Hier liggen namelijk nog een paar facturen die ik graag betaald zie...

Moneyman

Overigens is TS nog meermaals online geweest, maar reageert niet meer. Zal ook niet voor niets zijn.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Overigens is TS nog meermaals online geweest, maar reageert niet meer. Zal ook niet voor niets zijn.
Tja, het is altijd makkelijk om af te geven op schuldeisers en deurwaarders, maar de hand in eigen boezem steken is de meeste mensen toch echt te veel gevraagd, helaas.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ik de situatie zo zie, dan denk ik dat het weinig uitmaakt of alles toentertijd volledig in juiste volgorde en volgens de juiste procedure is gegaan, omdat TS sowieso te laat is met bezwaar maken. Maar misschien zie ik dat ook wel verkeerd? (Weet moneyman beter)

Moneyman

kweenie schreef:Als ik de situatie zo zie, dan denk ik dat het weinig uitmaakt of alles toentertijd volledig in juiste volgorde en volgens de juiste procedure is gegaan, omdat TS sowieso te laat is met bezwaar maken. Maar misschien zie ik dat ook wel verkeerd? (Weet moneyman beter)
Nee, dat zie je goed :wink:
Moneyman schreef:
Speedy123 schreef:[Uiteraad kunt u dan wel in verweer komen tegen de afhandeling indien u het daar niet mee eens bent.
Je bedoelt in verzet gaan. Dat kan niet meer, de executie van het vonnis heeft al plaatsgevonden.

harkja
Contacteer:

Ongelezen bericht door harkja »

Vanaf hoe laat in de morgen mag een deurwaarder een woning ontruimen ?

Moneyman

harkja schreef:Vanaf hoe laat in de morgen mag een deurwaarder een woning ontruimen ?
Een deurwaarder is bevoegd om op maandag tot en met zaterdag tussen 07.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur in de avond ambtshandelingen te verrichten. Voor acties buiten die tijden kan verlof aan de Voorzieningenrechter worden gevraagd.

Vanwaar overigens deze vraag?

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Misschien was de deurwaarder te vroeg. Zeg om 6.59. Ja dan had hij verlof aan moeten vragen :wink:

Moneyman

Haha ja. Maar volgens mij wijst niets in het topic erop dat het tijdstip relevant is.

Gesloten