Daarna wilde de deurwaarder niet meer praten en verwees mij naar de advocaat, daarbij bleek ook nog na het verstek vonnis te bestuderen er vertrouwelijke zaken instonden waar een ander voor gemachtigd was en zeker niet de eiser of de deurwaarder. Ook was er een bijlage in het vonnis die miste en fotos bevatte, verder verdween er ook een scooter die tot voorkort op mijn naam stond en nadat we met de deurwaarder belden ineens geschorst werd terwijl wij zelf net waren begonnen met 3 E 0258 formulier in te vullen de inkt was not niet droog en deze procedure kost tijd maar na 4 dagen toen we aangifte wilden doen van de scooter bleek ineens dat deze van mijn naam was gehaald.Geachte heer/ mevrouw,
Inmiddels heb ik - via een door mij ingeschakelde advocaat - kennisgenomen van het verstekvonnis d.d. 18 april 2016 en de daarvoor door u uitgebrachte dagvaarding. Ook heb ik begrepen dat Eiseres zelf tot ontruiming van de woning is overgegaan. Uit de dagvaarding en het verstekvonnis kan niet volgen dat zij daartoe mocht overgaan. Kunt u mij uitleggen waarom zij dat wel heeft gedaan? Daarnaast heb ik begrepen dat mijn eigendommen niet in beslag genomen zijn (zodat de verkoopopbrengst zou kunnen worden verrekend met de schuld uit het vonnis), maar dat een groot deel van die eigendommen zonder mijn toestemming of medeweten ter beschikking zijn gesteld aan een familielid (met wie ik al jaren geen contact meer heb). Kunt u mij uitleggen waarom dat is gebeurd? Ten slotte vraag ik mij af op grond waarvan ik verplicht zou zijn om de kosten te betalen van de ontruiming die eiseres heeft bewerkstelligd zonder dat zij daartoe gemachtigd was. Ik neem aan dat u ook dat kunt toelichten?
Wat ook vreemd was omdat de scooter op mijn naam stond maar natuurlijk niet verzekerd was kwamen er boetes, toen zei al iemand oei dat worden verhogingen. Ik heb toen op de CJIB website beroep aangetekend wetende dat de beroepstermijn verstreken was kreeg die melding ook via het CJIB. Ook daarin bleek ik fout te zitten want het beroep werd wel geaccepteerd. Toch toen het CVOM gebeld blijkt nu dat er helemaal geen scooter bestaan heeft met dat kenteken, ik vroeg nou ik heb daar echt boetes op gehad en uitgelegd wat er met het verstekvonnis aan de hand was. Nu zit ik in dubio mijn spullen zijn allemaal toen destijds vernietigd terwijl de deurwaarder dat niet mocht doen heeft daarbij ook nog spullen wegegeven, via de internet kranten word er gezegt dat de woning al langere tijd leeg stond maar uit het vonnis blijkt dat ze 30 maart 2016 binnen zijn geweest en ik ben vertrokken 24 maart 2016.
Nu vraag ik raad omdat ik natuurlijk gewoon de rekening betalen ik sta daarvoor mits het op een eerlijke manier gebeurd maar de boedel waarde is hoger dan de kosten, en dan komt er ook nog bij dat de deurwaarder geen antwoord wil geven op de quote is dan een verzet gegrond ?