LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] deurwaarder schnabbel ja of nee?
deurwaarder schnabbel ja of nee?
Even in telegramstijl
in 2002 lening afgesloten bij zusje, contact nu niet meer, kunnen elkaars bloed wel drinken, afspraak met zusje was betalen wanneer mogelijk geen termijnen of einddatum vastgelegd.
diverse keren bedragen betaald.
gaat zusje niet snel genoeg, zusje schakelt deurwaarder in en nu komt het.
deurwaarder belt s avonds tegen 9 uur naar manlief en laat een telefoonnummer achter op voicemail waar we heen moeten bellen.
met de mededeling naar hem persoonl;ijk te vragen.
Ik bellen de volgende dag maar eerst vraagt receptioniste mij om een dossiernummer wat ik dus niet had dus ik leg situatie uit.
geef haar 3 namen en 3 geboortedata en 2 adressen waarzij iets over onze evt zaak zou kunnen vinden.
Zij keek in 2 computers maar kon ons of zusje nergens vinden.
Ik boodschap achtergelaten.
Volgende avond uur of 8 weer telefoon van deurwaarder, weer ingesproken nu met een dossiernummer en weer het verzoek rechtstreeks naar hem te vragen.
volgende dag wederom gebeld nu eerst maar eens receptioniste gevraagd naar dat dossiernummer omdat ik al vond hier zit een luchjtje aan. dossiernummer niet bekend.
De dame vroeg mij of ik een naam van deurwaarder had en ik gaf haar die, ojaaa die werkt wel hier.
na 3 pogingen hem aan de lijn te krijgen en dikke 3 kwart dag verder te zijn krijg ik de desbetreffende deurwaarder aan de lijn.
hele aardige man hele goede afspraken gemaakt niks aan het handje ware het niet dat hij plots een ander dossiernummer doorgaf wat wij moesten vermelden bij betalingen.
enfin alles afgesproken maar ik hou er nare nasmaak aan over.
zusjelief werkt nl in een kroeg en heeft vele contacten, kan het zo zijn dat de deurwaarder en zij elkaar kennen en dat hij haar gezegd heeft dat regel ik wel even en toen ik via receptioniste binnenkwam hij er alsnog heel snel een officieel dossier van heeft gemaakt????
zo ja wat kan ik dan doen?
Let wel zusje word betaald dat staat buiten kijf ondanks de familieverhoudingen moet zij er ook voor werken.
maar dit hele gedoe klinkt me enorm raar in de oren!
in 2002 lening afgesloten bij zusje, contact nu niet meer, kunnen elkaars bloed wel drinken, afspraak met zusje was betalen wanneer mogelijk geen termijnen of einddatum vastgelegd.
diverse keren bedragen betaald.
gaat zusje niet snel genoeg, zusje schakelt deurwaarder in en nu komt het.
deurwaarder belt s avonds tegen 9 uur naar manlief en laat een telefoonnummer achter op voicemail waar we heen moeten bellen.
met de mededeling naar hem persoonl;ijk te vragen.
Ik bellen de volgende dag maar eerst vraagt receptioniste mij om een dossiernummer wat ik dus niet had dus ik leg situatie uit.
geef haar 3 namen en 3 geboortedata en 2 adressen waarzij iets over onze evt zaak zou kunnen vinden.
Zij keek in 2 computers maar kon ons of zusje nergens vinden.
Ik boodschap achtergelaten.
Volgende avond uur of 8 weer telefoon van deurwaarder, weer ingesproken nu met een dossiernummer en weer het verzoek rechtstreeks naar hem te vragen.
volgende dag wederom gebeld nu eerst maar eens receptioniste gevraagd naar dat dossiernummer omdat ik al vond hier zit een luchjtje aan. dossiernummer niet bekend.
De dame vroeg mij of ik een naam van deurwaarder had en ik gaf haar die, ojaaa die werkt wel hier.
na 3 pogingen hem aan de lijn te krijgen en dikke 3 kwart dag verder te zijn krijg ik de desbetreffende deurwaarder aan de lijn.
hele aardige man hele goede afspraken gemaakt niks aan het handje ware het niet dat hij plots een ander dossiernummer doorgaf wat wij moesten vermelden bij betalingen.
enfin alles afgesproken maar ik hou er nare nasmaak aan over.
zusjelief werkt nl in een kroeg en heeft vele contacten, kan het zo zijn dat de deurwaarder en zij elkaar kennen en dat hij haar gezegd heeft dat regel ik wel even en toen ik via receptioniste binnenkwam hij er alsnog heel snel een officieel dossier van heeft gemaakt????
zo ja wat kan ik dan doen?
Let wel zusje word betaald dat staat buiten kijf ondanks de familieverhoudingen moet zij er ook voor werken.
maar dit hele gedoe klinkt me enorm raar in de oren!
Re: deurwaarder schnabbel ja of nee?
Zoal ik het lees is het geen deurwaarder maar een incasso buro.
het betreft een deurwaarderskantoor en zij hebben ook een incassoburo in het zelfde pand gehuisvest, mijn excuses als dit evt onder het verkeerde topic geplaatst zou zijn, verder nog inhoudelijk commentaar misschien? daar kan ik evt wat mee.
dank voor uw reactie.
dank voor uw reactie.
U zit bij het goede topic. Een incasso kantoor mag niet op de stoel van een deurwaarder gaan zitten. Heeft uw zus u in gebreke gesteld dat betekent dat er eerst per brief een vordering moet komen en daarna een paar herrinneringen, dat is wel een eerste vereiste zij moet aannemelijk maken dat zij alles in het werk heeft gesteld om de vordering te innen.
Ik denk dat uw zus er ook een nare nasmaak aan over heeft gehouden.enfin alles afgesproken maar ik hou er nare nasmaak aan over.
Om wat voor bedrag ging het?
Dat gaan ze niet hier vertellen. Iedereen zijn waarde.
Ik begin toch wel een beetje aan je te twijfelen hvdb
Ik begin toch wel een beetje aan je te twijfelen hvdb
Ronald G, ik kan mij voorstellen dat zijn zus boos op hem is.
Dat zal wel niet door die betonnen plaat heen komen die voor je hoofd zit.
Dat zal wel niet door die betonnen plaat heen komen die voor je hoofd zit.
Hier vechten wij geen mening verschillen uit daar hebben we een ander topic voor. als je hier in dit topic geen oplossing hebt blijf dan weg
jerommeke, pas op voor de adviezen van ronald g. Het heeft hem al eerder de kop gekost met een bedrijf.
het gaat mij met name om het feit dat ik het vermoeden heb dat de deurwaarder even als schnabbel erbij de vordering op mij heeft willen laten doorgaan dus in eerste instantie niet eens een dossier heeft aangemaakt wat bij zijn kantoor lag waar hij werkzaam is.
Wat ik mn zus schuldig ben is in deze niet relevant en word ook betaald dus daar gaat het nu niet over.
Ik kan de plots 2 verschillende dossiernummers niet verklaren en de deurwaarder wil mij daar geen uitsluitsel over geven.Ook kan hij niet verklaren waarom wij niet in de computersystemen voorkwamen toen ik belde.
Mijns insziens is deze deurwaarder zijn boekje te buiten gegaan om zusjelief te helpen(prive) en gaat nu op zn weledele gezicht als hij fout gehandeld heeft let wel de vordering van zusje word gewoon betaald.
Maar hoe en wat kan ik doen om daar nu achter te komen, ik wens op zijn minst een verklaring omtrent de warrigheid en de dossiernummers.
Wat ik mn zus schuldig ben is in deze niet relevant en word ook betaald dus daar gaat het nu niet over.
Ik kan de plots 2 verschillende dossiernummers niet verklaren en de deurwaarder wil mij daar geen uitsluitsel over geven.Ook kan hij niet verklaren waarom wij niet in de computersystemen voorkwamen toen ik belde.
Mijns insziens is deze deurwaarder zijn boekje te buiten gegaan om zusjelief te helpen(prive) en gaat nu op zn weledele gezicht als hij fout gehandeld heeft let wel de vordering van zusje word gewoon betaald.
Maar hoe en wat kan ik doen om daar nu achter te komen, ik wens op zijn minst een verklaring omtrent de warrigheid en de dossiernummers.
Je kan verzoeken om je gegevens in te zien. Dat recht heb je.
en dan ben je weer maanden verder. Vooral als de dossiers nummers niet echt bekend zijn. Tussen tijds loopt de vordering door met alle rente vandien
Ik zie dat je ideeën met de dag beter worden, ronald.
Ronald G., waar blijft jou "betere advies" dan??? Je bent er zo stil van.
-
Jerommeke, een vervelende zaak.
In de eerste plaats moet je schriftelijk reageren met de "deurwaarder". Altijd schriftelijk, dan heb je bewijs.
Laat deze man bewijzen dat de vordering correct is. laat hem het dossier zien, dus de herinneringen, de aanmaningen etc.
Als hij dat niet kan is hij niets meer dan geen een "bully" die je onder druk zet.
Kondig in jouw brieven ook aan dat je niet tot verdere betaling overgaat totdat hij kan bewijzen dat de vordering correct is.
Als hij reageert met "dat wil ik niet" kondig dan aan dat je gerechtelijke stappen gaat ondernemen indien hij je lastig blijft vallen en niet onderbouwt waarom hij geld wil zien.
Als de vordering correct is, heeft je zus recht op het geld, maar dat moet op een fatsoenlijke manier te bewijzen zijn. Jij hebt recht op onderbouwing van de vordering en inzage in het dossier.
In de eerste plaats moet je schriftelijk reageren met de "deurwaarder". Altijd schriftelijk, dan heb je bewijs.
Laat deze man bewijzen dat de vordering correct is. laat hem het dossier zien, dus de herinneringen, de aanmaningen etc.
Als hij dat niet kan is hij niets meer dan geen een "bully" die je onder druk zet.
Kondig in jouw brieven ook aan dat je niet tot verdere betaling overgaat totdat hij kan bewijzen dat de vordering correct is.
Als hij reageert met "dat wil ik niet" kondig dan aan dat je gerechtelijke stappen gaat ondernemen indien hij je lastig blijft vallen en niet onderbouwt waarom hij geld wil zien.
Als de vordering correct is, heeft je zus recht op het geld, maar dat moet op een fatsoenlijke manier te bewijzen zijn. Jij hebt recht op onderbouwing van de vordering en inzage in het dossier.