LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
olaf79

Re: deurwaarder

Ongelezen bericht door olaf79 »

paula1952 schreef:dat klopt ik ben mijn verplichtingen niet nagekomen het bedrag was te hoog 3000 jcib schuld maar heb het op die laatste 148.95 na allemaal betaald die ene echte vergissing .wilde ze niet echt tollerant zijn om die boete toch te willen hebben dat bedoel ik ermee te zeggen.ik heb nog gevraagt staat er nog iets open nee.2 dagen erna stuurde jcib de laatste rekening toevallig van 148.95 naar de deurwaarder en die nam geen pardon toch 120 boete dat bedoel ik .ze doen alle moeite om je verder het graf in te helpen
Vind het verhaal nogal onsamenhangend. Eerst het cbij, dan het jcib, Ik snap er helemaal geen jota meer van. Aan wie heb je nou eigenlijk schuld en hoe hoog is die?

paula1952

Ongelezen bericht door paula1952 »

dit is niet onsamenhangend ik zet inderdaad de volgorde niet goed het was cjib en verder is het toch niet moeilijk toch .en het gaat hier echt niet om kerst of sinterklaas.het gaat erom dat er mensen zijn die ook echt serieus willen betalen .en dat ook alle schuld heeft betaald op die ene echte vergeten maand dec. tuurlijk was deze al een half jaar oud maar kan niet alle omstandigheden hier schrijven .maar wel dat ik echt wilde betalen .en ook al 3000 had betaald .maar oke ik denk mensen als u zitten volgens mij bij deurwaarder op kantoor .en u zal zeker geen begrip tonen maar toch bedankt voor u eigen verdediging

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De deurwaarder heeft gelijk, U dient namelijk over een behoorlijk bewijs van kwijting te beschikken wanneer de politie u staande houd daar men u zonder die bewijzen op grond van een openstaande bekeuring/proces-verbaal in hechtenis kan nemen. Kunt u aantonmen dat u hebt betaald kat niet.

Succes.

paula1952

Ongelezen bericht door paula1952 »

olaf79 schreef:
paula1952 schreef:dat klopt ik ben mijn verplichtingen niet nagekomen het bedrag was te hoog 3000 jcib schuld maar heb het op die laatste 148.95 na allemaal betaald die ene echte vergissing .wilde ze niet echt tollerant zijn om die boete toch te willen hebben dat bedoel ik ermee te zeggen.ik heb nog gevraagt staat er nog iets open nee.2 dagen erna stuurde jcib de laatste rekening toevallig van 148.95 naar de deurwaarder en die nam geen pardon toch 120 boete dat bedoel ik .ze doen alle moeite om je verder het graf in te helpen
Vind het verhaal nogal onsamenhangend. Eerst het cbij, dan het jcib, Ik snap er helemaal geen jota meer van. Aan wie heb je nou eigenlijk schuld en hoe hoog is die?
het gaat dus om een incasco buro. (cjib)

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

paula1952 schreef:maar oke ik denk mensen als u zitten volgens mij bij deurwaarder op kantoor .en u zal zeker geen begrip tonen maar toch bedankt voor u eigen verdediging
na dit soort opmerkingen zult u van weinig hier op dit forum nog maar iets van begrip kunnen verwachten, want iedereen werkte al bij KPN, wehkamp, Tele2, t-mobile, UPC, ziggo en ga zo maar door, en nu dus ook bij hetincassobureau?

Heeft u zelf ook enig idee wat het cjib is? Dit is niet een incassobureau dat door een bedrijf ingeschakeld wordt, dit is een onderdeel van het ministerie van justitie.

U hoeft hier ook absoluut niet uw levensverhaal neer te zetten, of de persoonlijke situatie op het moment dat u de betaling vergeten was. Het begrip zal er misschien meer om worden, maar het advies niet. Het feit dat u al was aangemeld bij het cvz wil al zeggen dat wanbetaler was, u krijgt dan de mogelijkheid om de schuld in totaliteit te betalen, maar dit is voor de meesten niet haalbaar. U krijgt dan een regeling aangeboden, om de schuld in termijnen te betalen. Die termijnen zijn geen aflossing van een lening of een lidmaatschap van de voetbal, waarbij u bij 1 gemiste termijn een herinnering krijgt. Mist u 1 termijn, dan wordt de schuld direct opeisbaar. U bent dus al in gebreke geweest voor u bij het cvz werd aangemeld en zelfs na de aanmelding was u weer in gebreke.

Het feit dat ze een deurwaarder hebben ingeschakeld is terecht en geluk voor u dat u die kosten in termijnen kunt betalen. Hetzij op een opmerkelijke manier via een contante betaling. En nee ik werk niet voor een incassoburo of een deurwaarderskantoor.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

paula1952 schreef:dit is niet onsamenhangend ik zet inderdaad de volgorde niet goed het was cjib en verder is het toch niet moeilijk toch .en het gaat hier echt niet om kerst of sinterklaas.het gaat erom dat er mensen zijn die ook echt serieus willen betalen .en dat ook alle schuld heeft betaald op die ene echte vergeten maand dec. tuurlijk was deze al een half jaar oud maar kan niet alle omstandigheden hier schrijven .maar wel dat ik echt wilde betalen .en ook al 3000 had betaald .maar oke ik denk mensen als u zitten volgens mij bij deurwaarder op kantoor .en u zal zeker geen begrip tonen maar toch bedankt voor u eigen verdediging
Het zou helpen als u zinnen met een hoofdletter begint. Maakt het een stuk leesbaarder. Dat ter zijde...
Het werkt niet echt in uw voordeel om mensen allerlei beschuldigingen naar de kop te strooien omdat ze onwelgevallige zaken schrijven...Dat ook ter zijde...
Het probleem van u is dat u met het vragen om medelijden geen rekeningen kunt betalen. Het CJIB (centraal justitieel Incasso Buro) is niet zomaar een incassoburo dat de niet betaalde energierekening komt incasseren. Het is het incassoburo van de overheid en die wordt ingeroepen als de overheid een vordering op u heeft. U dient gewoon op tijd te betalen, en zo niet dat gaat de overheid de incasso kosten op u verhalen. U had al een betalingsregeling en door daarin te verzuimen wordt het alleen maar erger.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

olaf79 schreef:
paula1952 schreef:dit is niet onsamenhangend ik zet inderdaad de volgorde niet goed het was cjib en verder is het toch niet moeilijk toch .en het gaat hier echt niet om kerst of sinterklaas.het gaat erom dat er mensen zijn die ook echt serieus willen betalen .en dat ook alle schuld heeft betaald op die ene echte vergeten maand dec. tuurlijk was deze al een half jaar oud maar kan niet alle omstandigheden hier schrijven .maar wel dat ik echt wilde betalen .en ook al 3000 had betaald .maar oke ik denk mensen als u zitten volgens mij bij deurwaarder op kantoor .en u zal zeker geen begrip tonen maar toch bedankt voor u eigen verdediging
Het zou helpen als u zinnen met een hoofdletter begint. Maakt het een stuk leesbaarder. Dat ter zijde...
Het werkt niet echt in uw voordeel om mensen allerlei beschuldigingen naar de kop te strooien omdat ze onwelgevallige zaken schrijven...Dat ook ter zijde...
Het probleem van u is dat u met het vragen om medelijden geen rekeningen kunt betalen. Het CJIB (centraal justitieel Incasso Buro) is niet zomaar een incassoburo dat de niet betaalde energierekening komt incasseren. Het is het incassoburo van de overheid en die wordt ingeroepen als de overheid een vordering op u heeft. U dient gewoon op tijd te betalen, en zo niet dat gaat de overheid de incasso kosten op u verhalen. U had al een betalingsregeling en door daarin te verzuimen wordt het alleen maar erger.
U heeft helemaal gelijk met uw statement. Maar ergens begrijp ik iets totaal niet: waarom cash betalen als het werkelijk het CJIB betreft, dat vat ik werkelijk niet. Tenzij de TS dit ter plekke verzonnen heeft, maar ook dat lijkt me vergezocht. Vreemd verhaal.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

U heeft helemaal gelijk met uw statement. Maar ergens begrijp ik iets totaal niet: waarom cash betalen als het werkelijk het CJIB betreft, dat vat ik werkelijk niet. Tenzij de TS dit ter plekke verzonnen heeft, maar ook dat lijkt me vergezocht. Vreemd verhaal.
Als u het verhaal goed gelezen wist u dat TS nog de deurwaarderskosten moest betalen, 120 euro.

Die mag zij nu in 3 termijnen aan de balie komen betalen. En of dat cash is weet ik niet, kan best verkeerd begrepen zijn door TS. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

berndv schreef:U hoeft hier ook absoluut niet uw levensverhaal neer te zetten, of de persoonlijke situatie op het moment dat u de betaling vergeten was. Het begrip zal er misschien meer om worden, maar het advies niet.
Juust.
berndv schreef: Het feit dat u al was aangemeld bij het cvz wil al zeggen dat wanbetaler was..
Voordat iemand bij het cvz wordt aangemeld, zijn er al de nodige waarschuwingen geweest. Bij een premie-achterstand van 6 maanden wordt verzekerde aangemeld.
berndv schreef: na dit soort opmerkingen zult u van weinig hier op dit forum nog maar iets van begrip kunnen verwachten, want iedereen werkte al bij KPN, wehkamp, Tele2, t-mobile, UPC, ziggo en ga zo maar door, en nu dus ook bij hetincassobureau?
Juist, oh als ik toch eens zoveel salarissen kreeg als ik inmiddels werkgevers heb vergaard hierzo.. :lol:

Gesloten