| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] deurwaarder
deurwaarder
de deurwaarder krijgt van cbji bericht om van mij 148.95 te innen.
voor ik het bericht binnen heb betaal ik de 148.95 toevallig.savond komt de deurwaarder aan de deur toen ik niet aanwezig was.hij gooit de vordering in de brievenbus .ik neem contact op en moet toch de boete €120 betalen mag ik wel in 3 keer doen .maar ik mag niet over internet betalen ik moet met contant geld naar de kassa komen om te belalen vreemd he'.iedere maand € 40.
voor ik het bericht binnen heb betaal ik de 148.95 toevallig.savond komt de deurwaarder aan de deur toen ik niet aanwezig was.hij gooit de vordering in de brievenbus .ik neem contact op en moet toch de boete €120 betalen mag ik wel in 3 keer doen .maar ik mag niet over internet betalen ik moet met contant geld naar de kassa komen om te belalen vreemd he'.iedere maand € 40.
Re: deurwaarder
Waarom vreemd, kan me daar wel wat bij voorstellen.paula1952 schreef:de deurwaarder krijgt van cbji bericht om van mij 148.95 te innen.
Vind ook het beginbedrag al raar. Cbji kan ik niet vinden op Google, cjib wel, maar die werken over het algemeen niet met bedragen achter de komma, en 148,95 vind ik wel een raar bedrag voor een overheidsboete. Wel is het zo dat daar vaste termijnen op staan, betaal je die niet, komt er een verhoging. Daarnaast hebben zij ook iets andere deurwaarders, namelijk justitie, in de vorm van politie. Vind het allemaal een beetje vaag.
Daarnaast, als het een incasso van een andere instantie is, ben je ook al ruim te laat op het moment dat de meneer met de brief aan de deur komt, die komt niet een week na het verstrijken van de betalingstermijn, daar zit al een incassoprocedure aan vooraf.
Het is wel gek dat die 120 euro incassokosten/deurwaarderskosten alleen contant aan de balie betaald kan worden. Aan de balie van wat?
Beetje heel erg vaag en raar verhaal.
Daarnaast, als het een incasso van een andere instantie is, ben je ook al ruim te laat op het moment dat de meneer met de brief aan de deur komt, die komt niet een week na het verstrijken van de betalingstermijn, daar zit al een incassoprocedure aan vooraf.
Het is wel gek dat die 120 euro incassokosten/deurwaarderskosten alleen contant aan de balie betaald kan worden. Aan de balie van wat?
Beetje heel erg vaag en raar verhaal.
Als het al uit handen is gegeven heb je gewoon pech.paula1952 schreef:de deurwaarder krijgt van cbji bericht om van mij 148.95 te innen.
Als een vordering al bij een deurwaarder ligt dan is er al héél wat tijd overheen gegaan hoor. Een deurwaarder komt niet na drie weken niet betalen. Kortom, je hebt tijd genoeg gehad dus nu moet je gewoon op de blaren zitten en betalen. Deurwaarders werken ook gewoon voor hun geld dus voor zijn bezoek aan jou mag jij gewoon betalen.
paula, waarom je niet gewoon per internetbankieren mag betalen is me een raadsel. Ben je er zeker van dat dit echt van Justitie is (ook al omdat je de naam verkeert spelt (kan natuurlijk type foutje zijn). Maar waar/welk adres moet je dan 3 x naar toe met cash geld? Vreemd.
Een deurwaarder waar je alleen contant kan betalen 
Laatst bezocht: 21 jun 2012 15:56
Totaal aantal berichten: 1
????
Vaag
Laatst gewijzigd door puma73 op 21 jun 2012 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
En de deurwaarder heet CBJI ?sephora30 schreef:Een deurwaarder waar je alleen contant kan betalen
Dat riekt naar oplichting...
Scherp. Het lijkt mij een bogus topic.puma73 schreef:Geregistreerd: 28 apr 2008 13:10
Laatst bezocht: 21 jun 2012 15:56
Totaal aantal berichten: 1
????
Vaag
ik had in dec. cz schuld ik werd als wanbetaler naar cvz toen naar cjib
en die stuurde de rekening van 148.95 naar de gerechts deurwaarder.net voor dat de gerechtsdeurwaarder de brief stuurde van inmiddeld € 265. had ik de € 148.95 betaald.maar geen pardon ik moest toch de boete betalen .
die € 120 was ,ik mocht deze in 3 termijnen betalen .maar niet via internet maar contant aan de kassa
.maar ik kort het hele verhaal in want het totaal bedrag was € 3000 die ik versneld heb afgelost en waar de maand december aan mij voorbij was gegaan echt per ongeluk.want ik vroeg nog aan de deurwaarder staat er nu nog iets open nee helemaal niks .maar 2 dagen later is dus die december maand bij hun aangekomen .maar ze nemen geen pardon als ze je kunnen slopen doen ze het geen goed woord meer voor zulke mensen asbakken zijn het.en als ik alles geweten had hadden ze helemaal niks gekregen de honden
en die stuurde de rekening van 148.95 naar de gerechts deurwaarder.net voor dat de gerechtsdeurwaarder de brief stuurde van inmiddeld € 265. had ik de € 148.95 betaald.maar geen pardon ik moest toch de boete betalen .
die € 120 was ,ik mocht deze in 3 termijnen betalen .maar niet via internet maar contant aan de kassa
.maar ik kort het hele verhaal in want het totaal bedrag was € 3000 die ik versneld heb afgelost en waar de maand december aan mij voorbij was gegaan echt per ongeluk.want ik vroeg nog aan de deurwaarder staat er nu nog iets open nee helemaal niks .maar 2 dagen later is dus die december maand bij hun aangekomen .maar ze nemen geen pardon als ze je kunnen slopen doen ze het geen goed woord meer voor zulke mensen asbakken zijn het.en als ik alles geweten had hadden ze helemaal niks gekregen de honden
En dacht je dan echt dat, als ze niks [gekregen*]paula1952 schreef:ik had in dec. cz schuld ik werd als wanbetaler naar cvz toen naar cjib
Je had dus al een betalingsregeling omda je een achterstand hebt en je aflossing van de maand december heb je gemist. Dan is het sowieso al dat de schuld direct opeisbaar wordt. Daarnaast heb je dus onlangs de deurwaarder aan de deur gehad? Dus voor de betaling die ruim 5 maand geleden binnen had moeten zijn? Dan zal je waarschijnlijk onlangs ook een brief hebben gehad dat de betaling doorgestuurd wordt naar een deurwaarder, daar staat een termijn op, vaak gaat er na die termijn nog wel een periode overheen voor het daadwerkelijk wordt doorgestuurd. Dat het pas is doorgestuurd vlak na de betaling, neem ik mAar aan dat die betaling de laatste betalingstermijn overschreden heeft. Dat hetnwas later is doorgestuurd doet niet terzake, de laatste betalingstermijn was immers al overschreden.
Ik blijf het deel van het contant betalen bij de deurwaarder wel raar vinden, maar dat terzijde.
Ik blijf het deel van het contant betalen bij de deurwaarder wel raar vinden, maar dat terzijde.
Anderen uitschelden terwijl je zelf niet aan je verplichtingen voldoet. Stoer hoor.paula1952 schreef:ik had in dec. cz schuld ik werd als wanbetaler naar cvz toen naar cjib
dat klopt ik ben mijn verplichtingen niet nagekomen het bedrag was te hoog 3000 jcib schuld maar heb het op die laatste 148.95 na allemaal betaald die ene echte vergissing .wilde ze niet echt tollerant zijn om die boete toch te willen hebben dat bedoel ik ermee te zeggen.ik heb nog gevraagt staat er nog iets open nee.2 dagen erna stuurde jcib de laatste rekening toevallig van 148.95 naar de deurwaarder en die nam geen pardon toch 120 boete dat bedoel ik .ze doen alle moeite om je verder het graf in te helpen
Nee, ze zijn niet tolerant naar wanbetalers. Dat krediet hebben ze allang verspeeld.paula1952 schreef:dat klopt ik ben mijn verplichtingen niet nagekomen het bedrag was te hoog 3000 jcib schuld maar heb het op die laatste 148.95 na allemaal betaald die ene echte vergissing .wilde ze niet echt tollerant zijn om die boete toch te willen hebben dat bedoel ik ermee te zeggen.ik heb nog gevraagt staat er nog iets open nee.2 dagen erna stuurde jcib de laatste rekening toevallig van 148.95 naar de deurwaarder en die nam geen pardon toch 120 boete dat bedoel ik .ze doen alle moeite om je verder het graf in te helpen
Echt per stom toeval uitgerekend de maand december vergeten. Ik denk dat er heel veel wanbetalers zijn die de maand december even "vergeten". Zij beschikken ook over het grote smoezenboek en hebben ze al allemaal tig keren gehoord.
Nou ja, al dat geld kan je de TS toch niet verwijten? Dit gaat over haar eigen "schuldenpot".vogels schreef:Tja, ergens moeten die honderden miljoenen, uitgegeven aan Sint, Kerst, Oud en Nieuw toch vandaan komen?Ik denk dat er heel veel wanbetalers zijn die de maand december even "vergeten".
Je mag die 120 euro toch in 3 keer betalen, zijn ze nog aardig coulant ze kunnen het bedrag ook in een keer opeisen.die nam geen pardon toch 120 boete dat bedoel ik .ze doen alle moeite om je verder het graf in te helpen
De betalingsmoraal van veel wanbetalers is ver beneden peil. In plaats van te zorgen dat eerst de rekeningen betaald worden, wordt er wel flink uitgegeven aan de feestdagen, want de nieuwste dit of dat moet toch in de schoen zitten of onder de boom liggen enz. Een betalingstermijn wordt heel gemakkelijk "vergeten" omdat het niet uitkomt. In plaats van te werken aan zo'n "schuldenpot" zijn andere uitgaven voor het eigen ik veel belangrijker..tenormin schreef:Nou ja, al dat geld kan je de TS toch niet verwijten? Dit gaat over haar eigen "schuldenpot".vogels schreef:Tja, ergens moeten die honderden miljoenen, uitgegeven aan Sint, Kerst, Oud en Nieuw toch vandaan komen?Ik denk dat er heel veel wanbetalers zijn die de maand december even "vergeten".
Die schuldeisers die moeten maar een maandje langer wachten en niet zeuren. Hoe zij hun werknemers moeten betalen is allemaal niet belangrijk.
Dus ik begrijp de zucht van vogels wel. Eigenlijk is het jammer dit te moeten uitleggen.
emmy75, dat je de zucht van vogels begrijpt is prima. Dat er nu de sinterklaas presentjes etc. bijkomen en je het jammer vind dit nog te moeten uitleggen, dat begrijp ik dan weer niet. Je hoeft niets uit te leggen: ik hoor ook alle smoezen, ga je daar op in word dit ook een gebed zonder eind. TS is blijkbaar niet de enige zonder schulden, dat lees je alom tegenwoordig. Jij, vogels, ikzelf staan kennelijk met beide benen op de grond qua uitgaven (wat ik niet kan kopen wordt ook niet gekocht). Dat zouden meer mensen moeten doen, maar ja, dan hebben incasso bureaux geen inkomsten. Kan wel oordelen over mensen, maar waarom zou men dat doen. Prettig weekend.
Het uitleggen kwam eigenlijk omdat u stelde dat al deze uitgaven niet voor rekening van TS kwamen. Dat klopt in die zin ook wel maar was niet het punt van mijn uitspraak over dat december wel al te makkelijk vergeten wordt. Want vogels haakte er inderdaad op in zoals ik bedoelde. Alles gaat voor en schulden afbetalen is dan pas het laatste dat aan de beurt. Waarmee een willekeurige lezer de indruk zou krijgen dat dit allemaal maar normaal is.tenormin schreef:emmy75, dat je de zucht van vogels begrijpt is prima. Dat er nu de sinterklaas presentjes etc. bijkomen en je het jammer vind dit nog te moeten uitleggen, dat begrijp ik dan weer niet. Je hoeft niets uit te leggen: ik hoor ook alle smoezen, ga je daar op in word dit ook een gebed zonder eind.
Inderdaad zo denk ik er ook over.tenormin schreef: Jij, vogels, ikzelf staan kennelijk met beide benen op de grond qua uitgaven (wat ik niet kan kopen wordt ook niet gekocht).
Dit zal denk ik ook een beetje forumdeformatie zijn van mijn kant, we lezen maar al te vaak dat het de schuld van de hele wereld is en een TS die zijn handen in onschuld wast. Alles en iedereen is onredelijk en zij vinden het de normaalste zaak van de wereld een rekening niet te betalen..tenormin schreef: Kan wel oordelen over mensen, maar waarom zou men dat doen. Prettig weekend.
Allemaal leuk en aardig maar daarna gaan ze vrolijk de kop in het zand steken en de k... tegen de kribbe gooien. Maar dan nog moet alles en iedereen om hen heen redelijk blijven, terwijl ze zelf totaal niet redelijk zijn en niet eens de redelijkheid kunnen opbrengen om de rekening op tijd te betalen of een betalingsafspraak na te komen. Ook redelijkheid is geen eenrichtingsverkeer. Op school werd ons vroeger al geleerd dat vergeten geen optie is en gewoon gevolgen heeft. Huiswerk vergeten of vergeten een opdracht op tijd af te hebben of in te leveren, betekende gewoon straf of een onvoldoende.