LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaarders zijn koppig

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Dina&kris

deurwaarders zijn koppig

Ongelezen bericht door Dina&kris »

Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij erbij kan helpen. Ik ben een half jaar geleden verhuisd en heb alle instanties netjes mijn adreswijziging doorgegeven. Nu is er 1 deurwaarderskantoor waar ik twee dossiers bij heb lopen. Het ene dossier komt wel op mijn nieuwe adres en het andere (zo bleek gisteren) nog steeds op mijn oude. Gisteren stond er namelijk plots een deurwaarder op de stoep van mijn oude woning.
Nu vraag ik me af of ik op moet draaien voor alle kosten die erbij zijn gekomen terwijl ik nergens van op de hoogte was. Het bedrag van 80 euro is nu gestegen naar 219,50.
Het deurwaarderskantoor was wel van mijn adreswijziging op de hoogte, maar bleek dat dus alleen maar voor 1 dossier te hebben veranderd.

Weet iemand hoe ik me hieruit weet te redden, want ik ben het niet eens met de gang van zaken.

berendjan

Re: deurwaarders zijn koppig

Ongelezen bericht door berendjan »

Heb je bij het doorgeven van de adreswijziging beide dossiernummers vermeld? Is er vanuit het dossier waarvan de adresgegevens niet gewijzigd zijn nog post verstuurd naar het oude adres? Zo ja, wat hebben de bewoners van dit adres ermee gedaan? Weggegooid of teruggestuurd naar het deurwaarderskantoor met vermelding dat de geadresseerde verhuisd is en mogelijk het nieuwe adres (als ze dat wisten) erop geschreven of hebben ze aan jou gegeven of doorgestuurd? Dat zijn vragen die beantwoord moeten worden alvorens jouw vraag beantwoord kan worden. Als de nieuwe bewoners van jouw oude adres de post hebben teruggestuurd was het in ieder geval voor de deurwaarder zaak geweest jouw nieuwe adres te achterhalen. Deurwaarderskantoren hebben bij incassozaken nog steeds de mogelijkheid in de GBA (gemeentelijke basisadministratie) jouw nieuwe adres te achterhalen. Als ze tenminste beschikken over jouw juiste voornamen of voorletters en op het oude adres niemand is blijven wonen met dezelfde initialen en achternaam. Is de vordering gebaseerd op een vonnis van de rechtbank of is het nog in de incassofase. Maar nogmaals, probeer eerst maar eens te achterhalen wat met je post is gebeurd.

Edwin Anemaat

Ongelezen bericht door Edwin Anemaat »

Ik zoek het adres waar ik een klacht e.d. kan indienen tegen een deurwaarder en mogelijk voorbeeld formulier of dergelijke.

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

De rechtbank in Amsterdam heeft een aparte kamer voor zaken tegen notarissen, kandidaat notarissen, deurwaarders en kandidaat deurwaarders. Volgens mij moet je daar wel via een advocaat procederen. Maar de rechtbank in Amsterdam zal jouw vragen zeker kunnen beantwoorden.

Gesloten