LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
hurdy

Deurwarder

Ongelezen bericht door hurdy »

Deurwarder stuurt mij een aanmaning voor het betalen van een rekening die ik een half jaar geleden mooi op tijd betaald had. Ik moet binnen 5 dagen de rekening plus kosten aan hem betalen. Ik heb hem geschreven dat ik al een half jaar geleden de rekening betaald heb en dat is tevens per telefoon bevestigd door de ontvanger van de rekening, aan de deurwarder. Ik krijg geen reactie van de deurwarder hoe hij erbij komt en van wie. Wat kan ik het beste doen verder, wie heeft hier ook ervaring mee.

Quintin

Re: Deurwarder

Ongelezen bericht door Quintin »

heel eenvoudig, kopie/print bankafschrift waarop betaling vermeld staat (aangetekend) versturen aan deurwaarder!

Fiore

Ongelezen bericht door Fiore »

je zal wel mal zijn! Nog geld uitgeven aan een aangetekende brief. Als je echt heel zeker bent van je zaak, en je hebt het bewijs dat je hebt betaald (en aan de goede rekening), zou ik hoogstens een kopietje per gewone brief of per fax sturen, nadat je het telefonisch hebt geprobeerd.

hurdy

Ongelezen bericht door hurdy »

Waarom zou ik kosten moeten maken en bewijs moeten aanleveren om de deurwarder te wijzen op zijn fout. Zou hij niet met een kopie van de rekening moeten komen? En zou hij niet eens moeten onderzoeken voor dat hij een aanmaning verstuurd of het correct is. Het gaat oer een tandarts rekening en die word dan geint door NMT FenCS.

debjoey

Ongelezen bericht door debjoey »

Je hebt de deurwaarder al geschreven dat je de rekening hebt betaald en de ontvanger heeft het al bevestigd.

Hiermee ben jij dus klaar.

Mocht je toch gedagvaard worden, dan stuur je een kopie bankafschrift en een kopie van de de brief naar de griffie met de melding dat de vordering reeds op dd /mm/jjj is voldaan en dat je de deurwaarder ook al hebt geinformeerd.

(of je gaat langs op de zitting als je dat een keertje leuk vindt, dan bezorg je de opdrachtgever en de deurwaarder meteen een slechte naam bij de rechter omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben)

vervolgens wordt de zaak geroyeerd of afgewezen door de rechter zonder dat hier extra kosten aan verbonden zijn voor jou!

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Overal kunnen fouten worden gemaakt.

Ik vind het daarom ook niet meer dan normaal dat je nu een kopie van de overschrijving aan de deurwaarder stuurt.

waar om het tot een rechtzaak laten komen als de oplossing zo vlak bij ligt

Gesloten