Geachte mensen op dit forum,
Ik wil op deze manier iedereen waarschuwen voor de firma DHL. (pakketten dienst)
Ik koop regelmatig spullen buiten Europa en bij bezorging dienen dan invoerrechten en BTW betaald te worden.
Buiten het feit dat DHL als enige pakketten bezorger ook de BTW en invoerrechten over de verzendkosten vordert (Wat overigens erg vreemd is, omdat BTW en invoerrechten over goederen betaald dienen te worden, en niet over een service volgens mij ?) heb ik nog een veel grotere klacht.
Na enkele malen het gevoel gehad te hebben opgestuurde rekeningen reeds aan de deur betaald te hebben, ben ik toch maar een administratie bij gaan houden.
Wat blijkt : De firma DHL stuurt gewoon dubbele rekeningen !
Middels een rekening word betaling van invoerrechten en BTW gevraagd over pakketten die reeds aan de deur betaald zijn!
Na enkele malen door de "klantenservice" doorverbonden te zijn met de financiële afdeling, waar ik vriendelijk toch dringend duidelijk heb gemaakt dat DHL als internationaal pakketten bezorger hun financiële administratie op orde dient te hebben, heb ik helaas weer een ONTERECHTE rekeningen mogen ontvangen.
Deze keer heb ik uiteraard niet meer gebeld, en ja hoor zelfs de dreigementen van een incasso bureau komen om de hoek...nou laat ze ,maar komen !
Wat ik graag wil weten.
Zijn er nog meer mensen die het gevoel of bewijs hebben dubbele rekeningen te krijgen van deze firma ?
Bij deze is iedereen in ieder geval gewaarschuwd...en een een gewaarschuwd mens.....
Vriendelijke groet,
Jeroen P.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL betalingen --> pas op voor dubbele rekeningen !!!
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: DHL betalingen --> pas op voor dubbele rekeningen !!!
Jeroen,
het kan natuurlijk zijn dat sommige chauffeurs er een extra inkomstenbron uit overhouden ...
Krijg je een betalingsbewijs? Nee? Dan ook niet betalen.
Zeg maar dat de afspraak is dat men facturen stuurt.
In dit geval is bewijsmateriaal het belangrijkste!
het kan natuurlijk zijn dat sommige chauffeurs er een extra inkomstenbron uit overhouden ...
Krijg je een betalingsbewijs? Nee? Dan ook niet betalen.
Zeg maar dat de afspraak is dat men facturen stuurt.
In dit geval is bewijsmateriaal het belangrijkste!
Guardian,
Dank voor je terechte reactie.
Bewijs is uiteraard voorhanden, ik heb netjes bonnetjes gekregen.
Ik denk dat de meeste mensen die bonnetjes weg gooien...net als ik.
Maar als je dan 1 maand later een rekening krijgt, moet je inderdaad bewijs hebben.
Vandaar ik in mijn verhaal ook vertel dat ik inmiddels alle bonnetjes bewaar, en evengoed blijven de rekeningen per post binnenkomen.
Ik heb zelfs een keer met credit card betaald, ook van die betaling hebben ze achteraf nog een extra rekening gestuurd..het bank afschrift is mijn bewijs natuurlijk.
Groeten Jeroen.
Dank voor je terechte reactie.
Bewijs is uiteraard voorhanden, ik heb netjes bonnetjes gekregen.
Ik denk dat de meeste mensen die bonnetjes weg gooien...net als ik.
Maar als je dan 1 maand later een rekening krijgt, moet je inderdaad bewijs hebben.
Vandaar ik in mijn verhaal ook vertel dat ik inmiddels alle bonnetjes bewaar, en evengoed blijven de rekeningen per post binnenkomen.
Ik heb zelfs een keer met credit card betaald, ook van die betaling hebben ze achteraf nog een extra rekening gestuurd..het bank afschrift is mijn bewijs natuurlijk.
Groeten Jeroen.
-
Pindakaaspotje
invoerrechten over verzendkosten klinkt vreemd, btw lijkt me normaal. Ook over service moet gewoon btw betaald worden, of dacht je dat je bij de kapper geen btw hoefde te betalen?