LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenarts gaat over tot incasso mag dat

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
weesje01
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2004 23:12

dierenarts gaat over tot incasso mag dat

Ongelezen bericht door weesje01 »

hoi forum lezers,

het gaat om het volgende
wij hadden een paard een 10 jaar oude merrie
die is 3 dagen opgenomen geweest bij een dierenarts
met een verstopping
na de rekening betaald te hebben verzekerde de arts dat hij weg zou zijn
maar naar een 2dagen begon de ellende weer
hij is er 5 keer bij geweest en bereken mij nu 5 keer het consult en behandeling
uit eindelijk op aandringen van de verzekering en ons is het paard naar utrecht gestuurd.
daar hebben zij een echo gemaakt en bleek totaal verstopt te zijn
zij heeft er 2 weken gestaan

moet ik de arts betalen en is de incasso terrecht
wie kan mij helpen
het paard is inmiddels overleden oorzaak bloeding dikkedarm

Gast

Re: dierenarts gaat over tot incasso mag dat

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, je moet de arts betalen, want je hebt hem zelf 5 keer op consult laten komen.
Dat het niks heeft geholpen doet niet terzake.
Je had ook eerder voor een andere arts kunnen kiezen, omdat hij niks voor je paard kon doen.
Je hebt er zelf voor gekozen om die zelfde arts iedere keer terug te laten komen.

jurist

Re: dierenarts gaat over tot incasso mag dat

Ongelezen bericht door jurist »

U bent ten alle tijde verplicht uw dieren goed te onderhouden. Dat u hiervoor vaak een dierenarts nodig hebt is duidelijk.

Aangezien het hier een levend dier (ten tijde van de behandeling) betreft kan er nooit een garantie worden gegeven dat er geen verstopping meer kan komen. de dierenarts zal dit ook niet gezegd hebben maar wel dat de huidige verstopping was opgelost.

Dat de dierenarts vervolgens 5 maal een consult bij u heeft afgelegd is volgens mij conform de afspraak (u zult hem hebben besteld). Als dit niet het geval is had u dit bij het eerste bezoek al moeten aangeven.

U kunt wel met hem in gesprek gaan om te voorkomen dat hij de voorrijkosten in rekening te brengt.

Al met al blijft u dus verantwoordelijk om te betalen.

Gast

Re: dierenarts gaat over tot incasso mag dat

Ongelezen bericht door Gast »

nee dit was niet het geval de arts heeft verzwegen dat er een voerbal in de maag zat dit is aangetoond met de echo wij hebben de arts hier op aangesproken maar deed er niets mee
wel zei hij tegen de stal eigenaar dat hij zijn bedenkingen had tegen de stal eigenaar
maar goed wij gaan met de regeling accoord dat de medicatie word betaald en met de rest zijn wij in onderhandeling

bedankt

Gast

Re: dierenarts gaat over tot incasso mag dat

Ongelezen bericht door Gast »

Wat was niet het geval?
Je hebt hem niet zelf 5 keer laten komen?
Wanneer je dit wel hebt gedaan moet je hem gewoon betalen, klaar.

Gesloten