LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Direct Pay Services schuift kosten kantonrechter op mij af

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
chris2006

Direct Pay Services schuift kosten kantonrechter op mij af

Ongelezen bericht door chris2006 »

Deurwaarder Van den Bergh & Partners heeft mij gedagvaard de eisende partij Direct Pay Services eiste onterecht € 560,- + € 56,buitengerechtelijke incassokosten en een boete van €250,- en de gerechtskosten. Van den Bergh & Partners en Direct Pay Services zijn bij de kantonrechter keihard op hun smoeltjes gevallen, wat ze eiste is grotendeels afgewezen en ze moeten zelf de gerechtskosten betalen. De kantonrechter heeft mij veroordeeld om een schuldig bedrag van € 162,- aan Direct Pay Services te betalen, ok daarmee ben ik tevreden alleen op dat moment had ik het even financieel niet. Ik Direct Pay Services bellen voor een termijnbetaling, maar ze gingen niet akkoord. twee weken later kreeg ik een brief van Van den Bergh & Partners dat ik € 162,- met bijkomende executiekosten en de uitreiking van het vonnis moet gaan betalen terwijl ze grotendeels de gerechtelijke procedure hebben verloren en beide partijen in ongelijk zijn gesteld. Nu is het bedrag opeens geen € 162,- maar €476 geworden en nu gaat Direct Pay Services wel akkoord met een betalingsregeling. Dit is pure oplichting waarom niet gelijk bij de eerste betalingsvoorstel en wel na de bijkomende kosten zoals executiekosten enz? Wat kan ik hier aan doen, moet ik een gerechtelijke procedure starten? Want deurwaarder Van den Bergh wil beslag gaan leggen op mijn inkomen en ik vertikt het om €476 te gaan betalen waar ze geen recht op hebben.

Hoor graag advies

Groet,
Chris

NeoDutchio

Re: Direct Pay Services schuift kosten kantonrechter op mij af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet betalen, maar dat kunt u niet. Een betalingsregeling is een gunst, geen recht. Hier hoeft de schuldeiser dus niet aan mee te werken. Ze mogen dit doen, maar dan wel op hun eigen voorwaarden.
U had, m.i., beter bij de rechter een betalingsregeling kunnen aangeven tijdens de rechtzaak. Of nu heel snel bij iemand die €162 lenen zodat u in 1 keer van de schuld af bent.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit had u natuurlijk kunnen verwachten na die uitspraak waarbij zij grotendeels in het ongelijk gesteld zijn. Nu zullen ze proberen elke cent kosten binnen te halen.

Jesa H

Ongelezen bericht door Jesa H »

chris2006 schreef:Deurwaarder Van den Bergh & Partners heeft mij gedagvaard de eisende partij Direct Pay Services eiste onterecht € 560,- + € 56,buitengerechtelijke incassokosten en een boete van €250,- en de gerechtskosten. Van den Bergh & Partners en Direct Pay Services zijn bij de kantonrechter keihard op hun smoeltjes gevallen, wat ze eiste is grotendeels afgewezen en ze moeten zelf de gerechtskosten betalen. De kantonrechter heeft mij veroordeeld om een schuldig bedrag van € 162,- aan Direct Pay Services te betalen, ok daarmee ben ik tevreden alleen op dat moment had ik het even financieel niet. Ik Direct Pay Services bellen voor een termijnbetaling, maar ze gingen niet akkoord. twee weken later kreeg ik een brief van Van den Bergh & Partners dat ik € 162,- met bijkomende executiekosten en de uitreiking van het vonnis moet gaan betalen terwijl ze grotendeels de gerechtelijke procedure hebben verloren en beide partijen in ongelijk zijn gesteld. Nu is het bedrag opeens geen € 162,- maar €476 geworden en nu gaat Direct Pay Services wel akkoord met een betalingsregeling. Dit is pure oplichting waarom niet gelijk bij de eerste betalingsvoorstel en wel na de bijkomende kosten zoals executiekosten enz? Wat kan ik hier aan doen, moet ik een gerechtelijke procedure starten? Want deurwaarder Van den Bergh wil beslag gaan leggen op mijn inkomen en ik vertikt het om €476 te gaan betalen waar ze geen recht op hebben.

Hoor graag advies

Groet,
Chris
Direct die €162 betalen. Je had al veel langer geleden moeten betalen en toen heb je niks gedaan. Nu is deze vordering direct opeisbaar. Als je niet betaald kunnen daar inderdaad extra kosten bijkomen voor bijvoorbeeld beslaglegging.

Ik snap echt niet dat je, na een vonnis, nog steeds moeilijk doet. Een betalingsregeling is geen recht maar ene gunst, en die brug heb je nu verbrand.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt een hoofdsom van € 162,00. Het vonnis is betekend, dat zal zo'n € 90,00 gekost hebben. Gezien de hoogte van de kosten is er blijkbaar al beslag gelegd? De kosten daarvan zijn inclusief het betekenen van het beslag aan jou ook zo'n € 200,00. Tel er nog een paar euro informatiekosten en twee tientjes rente bij op en de cirkel is rond.

Als dit is wat het is, verspil dan geen geld in een procedure (die je 100% zeker gaat verliezen), maar betaal de vordering ermee af.

Gesloten