Ik heb een nieuwbouwwoning wat door omstandigheden al weer in de verkoop moet. Omdat ik daar niet woon en mijn rekeningen voor de maandelijkse VVE-bijdragen daar komen, ben ik soms te laat met betalen. Hierop heb ik herinneringen gekregen met dreiging van inschakeling van een incassobureau.
Nu heb ik alle achterstanden 26 maart betaald en gelijk de 2 komende maanden vooruit betaald.
Op 31 maart kreeg ik een brief van een gerechtsdeurwaarderskantoor waarop stond dat ik een achterstand had en deze moest betalen inclusief incassokosten (75 ex btw) en rente (17 cent). Ik heb ze gebeld en verteld dat ik de VVE-bijdragen onlangs betaald heb. Ik stelde dat ik aannam dat ik de incassokosten niet verschuldigd ben, omdat ik reeds betaald had voordat de brief opgesteld was. Er hoeft nl niks geincasseerd te worden.
De dame vroeg hierop of ik een bewijs kon laten zien. Ik heb hierop hen een afschrift van mijn bankrekening gemaild.
Op 7 april kreeg ik onverwacht wederom een brief waarin zij mij erop wezen dat de betaling is ontvangen, maar dat ik nog totaal 119 (?) euro moet betalen, omdat ik incassokosten verschuldigd ben vanaf het moment dat de zaak in behandeling is genomen.
Verder stellen zij dat ik binnen 48 uur dien te betalen, anders gaan ze over tot een dagvaarding, de kosten hiervan alsmede de proceskosten komen dan voor mijn rekening. Tot slot adviseren zij mij het niet zover te laten komen.
Kan iemand mij advies geven? Hoe zit het met de datum? Eerst moest ik een bewijs van datum leveren voor de betaling en dan krijg ik alsnog een brief voor de nog te betalen incassokosten. Moet ik echt deze incassokosten betalen en ook op deze korte termijn? Zullen ze echt tot dagvaarding over gaan?
Alvast bedankt!
Groeten, Fedor
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dreigbrief gerechtsdeurwaarder
Re: Dreigbrief gerechtsdeurwaarder
als uw op tijd heeft betaald voor dat uw een brief heeft gehad van een incasso buro off deurwaarden laat ze dan maar dreigen dit hoeft uw niet te betalen
stuur een brief en betwist de vordering en zet daar ook in dat uw betaald heeft
laat uw niet gek maken door zulke bedrijfen om dat ie aleen maar op geld uit zijn
stuur een brief en betwist de vordering en zet daar ook in dat uw betaald heeft
laat uw niet gek maken door zulke bedrijfen om dat ie aleen maar op geld uit zijn