LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Edr Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Yentl2010

Edr Incasso

Ongelezen bericht door Yentl2010 »

Ik ontvang na 7 jaar een brief van Edr incasso die schijnt over genomen te zijn door Marjoc Bv

De man van het Edr gaf me te kennen dat de post naar me oude adres is gestuurd ,6 jaar lang dus want ik woon hier al 6 jaar

Het zou gaan om een nota van Telfort met 2 bedragen in totaal € 1100
Ik ben al jaren klant bij Hi en Telfort zegt mij niks ,,is ook al zolang geleden
Stel dat hun zeggen de nota klopt en u moet betalen ,is het dan niet verjaard ?

Iemand hier ervaring mee ?

Graag advies en tips

Jolijn

Re: Edr Incasso

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ff Googelen + de zoekfunctie van dit forum gebruiken: incassokosten/verjaring/verhuizing doorgeven enz.
Staan diverse topic her en der met soortgelijke problemen.
Succes. :)

Guardian72
Contacteer:

Re: Edr Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:Ff Googelen + de zoekfunctie van dit forum gebruiken: incassokosten/verjaring/verhuizing doorgeven enz.
Staan diverse topic her en der met soortgelijke problemen.
Succes. :)

EDR werkt voor onder andere die club die "gratis" fotoshoots aanbied (waar je dan wel 125 of 250 euro voor moet betalen - en als je (volgens hun) te laat afzegt - EDR komt zeuren.

Even heel simpel - als je al jaren klant bent bij Hi, lijkt het zowiezo onwaarschijnlijk dat je nog een abbonnement zou hebben.

Om problemen te voorkomen kan je een aantal stappen nemen.

- beantwoord de brief via mail, fax of aangetekend (eerste 2 zijn nagenoeg gratis).
Betwist de vordering, daar je geen klant bent van telfort, noch ooit klant bent geweest.
Verzoek ze om per direct deze onrechtmatige vordering te staken - maar mochten zij van mening zijn dat het wel rechtmatig is - dan verzoek je ze om binnen 14 dagen de bewijzen hiervan te overhandigen.

Bewijs zou moeten bestaan uit:
- kopie van het door jouw ondertekende contract teneinde aan te tonen dat jij inderdaad een abbonement zou hebben gehad.
- afleverbewijzen van alle brieven die men zegt verzonden te hebben.
- Volledige specificatie van de kosten (hoofdsom, rente, kosten)

Geef rustig aan dat jij niet betaald daar jij van mening bent dat jij ten onrechte bent aangeschreven, en dat je hoopt dat het een intern foutje is - maar ook, als zij blijven volharden zonder bewijs te leveren je aangifte doet - vanwege hun reputatie...

Of - als je dat hebt - neem contact op met je rechtsbijstand voor advies, en anders is er altijd het juridisch loket. Al zullen ze alleen maar helpen met een 'tegen blafbrief'

Gesloten