Ik wil ook wel even wat melden over Intrum Justitia.
Het gaat om het volgende: Tot Januarie 2003 was ik verzekerd voor mijn ziektenkosten bij AZIVO, maar vanwege de hoge premie en slechte service ben ik overgestapt naar DSW waar ik nu alweer 3jaar tevreden klant ben.
Nu had ik in februari 2001 een automatische incasso van Azivo waar ik het niet mee eens was ik heb dat bewuste bedrag terug laten boeken.
Goed na overleg met Azivo heb ik de maand erna alsnog het bedrag overgemaakt.
Oké verder waren er geen problemen en in December 2003 heb ik me aangemeld bij DSW die ook mijn verzekering zou opzeggen. Dit is ook gebeurd.
Na jaren niks gehoord te hebben van Azivo, ook geen herinnering dat ik nog een schuld open heb staan, krijg ik medio 2005 een brief van Intrum Justitia. Waarin ik gesommeerd werd een nog openstaande schuld met toevoeging van incasso kosten te betalen.
Dus wat doe ik? Juist ik schrijf een brief waarin ik betwist dat ik een schuld heb bij Azivo en of ze zo vriendelijk willen zijn te aan Azivo te vragen waar ze dat bedrag vandaan halen.
Hoe reageerde Intrum Justitia? Ze stuurde alleen maar accept giro's.
Tot vorige week de brief in de bus viel met een aankondiging dat er een dagvaarding aan komt.
Dus ik denk ik gooi er nog maar een paar kwartjes tegenaan en ik bel ze op.
De onbeschoftheid waarmee je dan behandeld wordt is met geen pen te beschrijven.
Het enige wat zo'n belmuts kon zeggen is "je moet betalen", nou ja ze weigerde ook om mij de orginele rekening waar het om zou gaan op te sturen.
Dus na gebruik te hebben gemaakt van mijn recht op vrije menings uiting heb ik opgehangen.
Nu maar even de dagvaarding afwachten misschien luisterd de rechter wel naar mijn argumenten.
Gelukkig heb ik de afschriften nog uit de betreffende periode dus ik kan mijn gelijk zelfs zwart op wit bewijzen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eigen rechter
Re: Eigen rechter
Heel goed van je Rudy, laat ze je maar voor het gerecht slepen. Als jij zwart op wit kunt aantonen dat je betaald hebt dan is er niets aan de hand.
Veel succes en laat vooral weten hoe het afloopt.
Intrum Justitia is zoiezo een belfabriek met mensen die nergens verstand van hebben.
Veel succes en laat vooral weten hoe het afloopt.
Intrum Justitia is zoiezo een belfabriek met mensen die nergens verstand van hebben.