LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EOS Nederland BV

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Miranda63

EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Miranda63 »

Heeft iemand hier ervaring met dit incassobedrijf?

ik word namelijk helemaal gek van de zogenaamde Rayoninspecteur :x al een jaar of 3 duikt deze man bij tijd en wijle op om een vordering te innen waar ik helemaal niks van weet...als ik vraag om een specificatie op papier blijft het stil en hoor ik maanden niks meer...van de week kwam ik thuis is de man weer aan de deur geweest en helaas was ik er niet want eigenlijk heb ik wel zin eens goed tekeer te gaan :mrgreen: ook belt hij af en toe op en ondanks dat ik 2 jaar geleden flink boos ben geworden aan de telefoon, heb gezegd dat hij me maar moet dagvaarden, en dat hij zijn grote mond moest houden over de volgens hem wel 1000 euro kosten die er over heen gingen komen...het orginele bedrag schijnt iets van 40 euro te zijn van een bestelling waar ik helemaal niks van weet.

maar goed ik weet heel goed hoe het werkt met incassokosten ed dus ik laat me verder niet intimideren, maar ik vind ze wel knap lastig en kan me voorstellen dat mensen gaan betalen alleen maar om van ze af te zijn :roll:

nou las ik op hun site iets over het overkopen van innigen van bedrijven, weet iemand hoe dit in elkaar steekt? ook las ik dat ze bekend staan om hun jarenlange achtervolgingen van schuldenaren maar waarom gaan ze dan niet naar de rechter vraag ik me af?

Guardian72
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Miranda,

Dit is dus een duidelijk geval van (poging tot) afpersing.
Geen bewijs, dreigende taal.

Ik zou aangifte doen, en melden dat deze persoon (de rayon inspecteur) zich op prive terrein begeeft, wat in principe niet toegestaan is (hij is geen deurwaarder).

Wie eist, bewijst - en als men geen bewijs heeft of wil tonen, kan de enige conclusie zijn dat er geen vordering is.
Het genoemde bedrag van 1000 euro is natuurlijk (zeker als het over 40 euro zou gaan) helemaal bezopen te noemen.

Mischien een tegenrekening sturen?

Miranda63

Guardian72 schreef:Miranda,

Dit is dus een duidelijk geval van (poging tot) afpersing.
Geen bewijs, dreigende taal.

Ik zou aangifte doen, en melden dat deze persoon (de rayon inspecteur) zich op prive terrein begeeft, wat in principe niet toegestaan is (hij is geen deurwaarder).

Wie eist, bewijst - en als men geen bewijs heeft of wil tonen, kan de enige conclusie zijn dat er geen vordering is.
Het genoemde bedrag van 1000 euro is natuurlijk (zeker als het over 40 euro zou gaan) helemaal bezopen te noemen.

Mischien een tegenrekening sturen?

nou ik woon in een flat dus hij is gewoon op een openbare galerei geweest, daar kan ik weinig tegen doen vrees ik :?:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Da`s jammer.
Maar naar mijn mening blijft wel het gevalletje afpersing staan....

Miranda63

Guardian72 schreef:Da`s jammer.
Maar naar mijn mening blijft wel het gevalletje afpersing staan....
zo voelt het ook en ook als stalking :?
deze meneer gebruikt ook zeer dreigende taal aan de telefoon, stelt zich niet voor als hij belt, belt volgens mij ook gewoon vanuit huis of hij moet 's avonds op kantoor zitten, en ik heb het idee dat hij een soort stukwerker is van de EOS..daarmee bedoel ik dat hij kleine vorderingen van de eos koopt en die probeert binnen te halen dmv intimidatie..zijn altijd gekken die betalen toch :roll:

maar zelfs al is de vordering terecht dan nog is dit toch een vreemde manier van werken :?:

kan je hiervan aangifte doen bij de politie en nemen ze dit dan ook op?

Gesloten