LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met VIMK Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
DvanKampen

Ervaringen met VIMK Incasso

Ongelezen bericht door DvanKampen »

Goedendag,

Tot mijn verbazing lag er vanmiddag een brief van VIMK incasso op mijn deurmat. De brief was doorgestuurd vanaf mijn oude adres. Ik zou een vordering bij Neckermann hebben openstaan van Euro 923,38. Ik heb nog nooit iets besteld bij Neckermann en dus ook geen schuld. Volgens de brief zou er ook iemand van de buitendienst aan de deur geweest zijn maar was ik niet thuis...nogal logisch aangezien ik daar al ruim 2 jaar niet meer woon.

Als eerste heb ik natuurlijk Neckermann zelf gebeld om te checken of er bij hen iets bekend was. Dit was uitteraard niet zo. Vervolgens VIMK gebeld en hen gevraagd waar dit op sloeg. Als ik mijn gegevens zou geven telefoonnummer + huidige adres zouden ze mij alle stukken doen toekomen incl nooit gezette handtekening. Ik heb dit niet gedaan aangezien ik geen zin heb in ongewenst bezoek en ik 100% zeker niet heb besteld Neckermann. VIMK zou nu een notitie maken dat ik dan dus fraude pleeg....ahum...erg apart.

Vervolgens nog maar eens naar Neckermann gebeld om te vragen of zij niet konden assisteren aangezien hun naam toch ook gebruikt wordt. Zij verwezen mij door naar hun eigen incassobureau Universum aangezien die wel meer zou moeten weten. Ik dus Universum gebeld en nogmaals het verhaal uitgelegd maar die verwijst mij doodleuk door naar VIMK.

De politie adviseerde mij een bewijs van Neckermann te vragen dat ik geen klant bij hun ben of ooit geweest ben. Blijkbaar hadden ze geen verdere interesse in de zaak.

Hoe nu verder? Gewoon niet meer reageren ? Het maakt je toch wel enigszins kwaad dat ze gewoon proberen je te bedonderen.

I

Groet,
David
Laatst gewijzigd door Radar op 25 nov 2014 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

elnuar

Re: Ervaringen met VIMK Incasso

Ongelezen bericht door elnuar »

Ik denk dat je een brief kan schrijven naar de ombudsman en hopelijk kunnen zij je wel verder helpen.
Mogelijk met bewijs van Neckermann erbij.

Verder zou ik de brieven van VIMK gebruiken om de kachel mee aan te maken ;-) (als de ombudsman ze niet wil hebben ;-) )

DvanKampen

Erg vreemd allemaal. Ik zal eerst Neckermann eens vragen om een bevestiging dat ik nog nooit klant ben geweest bij ze.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Niet meer bellen, maar mailen ( + evt. brief per reguliere post) Maar niet naar de Ombudsman.
Eén en hetzelfde schrijven naar zowel incassobureau als Neckermann.
Dat je de vordering betwist en niet betaald omdat je niks, never, nooit niet hebt besteld en dus ook niks hebt ontvangen. Als zij menen dat dit wel zo is, jou die overeenkomst te tonen. Vermeld tevens dat telefonisch dd .. ... is meegedeeld dat bij Neckermann niets bekend is.

Over VIMK incasso vind je op dit forum meerdere berichten.

(Idee dat er iemand op jouw naam iets besteld heeft ?)

DvanKampen

Het lijkt mij sterk dat iemand iets onder mijn naam besteld heeft aangezien ik dus niet bekend ben bij Neckermann n dus ook geen orderhistorie heb. Volgens VIMK zou ik in September 2010 iets besteld hebben. Raar dan dat ik dat naar een adres laat sturen waar ik al 2 jaar niet meer woon.

Mijns inziens is er dus gewoon sprake van een poging tot oplichting.was eerlijk gezegd van plan om gewoon niet meer te reageren. Is dat niet gewoon het beste voor nu?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Idd, dat kan ook.
Mocht er nog een schrijven komen, zou ik wel schritfelijk (mail) reageren.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wie eist, bewijst - dus VIMK zal met 'bewijs' moeten komen.

Je zou je adres kunnen geven - of eventueel een 'correspondentieadres' (werkgever bijvoorbeeld).

Telefoonnummer ? Waarom hebben ze dat nodig? (Alleen schriftelijk corresponderen).

Ik zou trouwens wel de 'stukken' opvragen, gewoon om te zien waar men het over heeft.
Blijkt dan inderdaad dat men een handtekening o.i.d vervalst heeft dan aangifte doen tegen Neckermann en VIMK wegens fraude en valsheid in geschrifte. (Als Neckermann onschuldig is zouden zij tegen VIMK aangifte moeten doen wegens misbruik van hun naam bijvoorbeeld).

Webcare neckermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Webcare neckermann »

Beste DvanKampen,

We vinden het erg vervelend dat je deze klacht hebt. Graag willen we met je in contact komen, zodat we kunnen kijken hoe het probleem is ontstaan.

Gebruik onderstaand link om contact met ons op te nemen.
http://www.necknet.nl/service/reactie/4f2b8e8c

Groeten, neckermann.com service

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

neck-service schreef:Beste DvanKampen,

We vinden het erg vervelend dat je deze klacht hebt. Graag willen we met je in contact komen, zodat we kunnen kijken hoe het probleem is ontstaan.

Gebruik onderstaand link om contact met ons op te nemen.
http://www.necknet.nl/service/reactie/4f2b8e8c

Groeten, neckermann.com service
En TS zegt al in de openingpost:
DvanKampen schreef: Als eerste heb ik natuurlijk Neckermann zelf gebeld om te checken of er bij hen iets bekend was.
Neckermann - leest niet, en doet maar wat - en laat anderen rustig men hun naam aan de haal gaan. Of weten de telefonisten niet waar ze het over hebben?

DvanKampen

Inderdaad heb ik Neckermann direct als eerste gebeld om te vragen wat er aan de hand was.Inmiddels ook al meerdere mails aan hun klantenservice gestuurd zonder ook maar enige response!

Het lijkt ze weinig te deren dat anderen met hun naam aan de haal gaan.

Gesloten